Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achterruit vervangen

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Achterruit vervangen

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ron Mokum 383 schreef: Is dit rubber niet te vervangen zonder dat je raam eruit moet?
en gelijk de zelfde vraag voor alle raamrubbers rondom (ivm spuitplannen)............

BàààààààààRT :lach :zwaai ???
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
MarcoBT4
Berichten: 634
Lid geworden op: 12 jan 2010, 20:06
Locatie: Rotterdam

Re: Achterruit vervangen

Bericht door MarcoBT4 »

ik denk dat niet gaat de ramen eruit halen en de rubbers er nog in laten zitten,...... daar is het te smal voor allemaal.
eruit zal geen probleem zijn denkt ik als je van die zuignappen neemt, maar erin word ander verhaal
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
Gebruikersavatar
Ron Mokum 383
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Achterruit vervangen

Bericht door Ron Mokum 383 »

MarcoBT4 schreef:ik denk dat niet gaat de ramen eruit halen en de rubbers er nog in laten zitten,...... daar is het te smal voor allemaal.
eruit zal geen probleem zijn denkt ik als je van die zuignappen neemt, maar erin word ander verhaal
Nee Marco je begrijpt het verkeert, ramen laten zitten en alleen de rubbers vervangen, of zit dit ook gelijmd?
Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.

Groet Ron Mokum 383
Gebruikersavatar
MarcoBT4
Berichten: 634
Lid geworden op: 12 jan 2010, 20:06
Locatie: Rotterdam

Re: Achterruit vervangen

Bericht door MarcoBT4 »

oh op die manier :muur sorry verkeerd begrepen,..... en alle ruiten zitten gelijmd want dan had ik ze er al uitgehad ivm folie plakken
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
Gebruikersavatar
Ron Mokum 383
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Achterruit vervangen

Bericht door Ron Mokum 383 »

MarcoBT4 schreef:oh op die manier :muur sorry verkeerd begrepen,..... en alle ruiten zitten gelijmd want dan had ik ze er al uitgehad ivm folie plakken
Dat de ramen gelijmd zijn dat weet ik maar zijn de rubbers te vervangen?
Zijn deze rubbers gelijmd of heb je speciale tools hiervoor nodig om de rubbers weer te monteren?
Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.

Groet Ron Mokum 383
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Achterruit vervangen

Bericht door bartt4 »

Ik hoorde hulp HULLLLLLPPPPPP in me privee whahahaa.
Nou komt die

Mits de ramen origineel geplaatst zijn af fabriek kun je de rubbers los halen om je ruit heen. Bij latere of herplaatsing komt er meestal kit tegen het rubber en trek je rubber kapot.
Heb me glas dan ook (had er geen roestom heen) ook laten zitten, en alleeen me rubbers verwijderd.
Voor de achter deurtjes nieuwe bestellen ivm aluminium oxidatie. De andere zijn her te gebruiken.
Tip voor het terug plaatsen smeer de rubbers in. Zelf gedaan door om het glas tectyl ml te spuiten en rubber er ook in te smeren. Hierdoor glijd het lekker en heb je roest bescherming tussen glas rubber en plaatwerk.
Overtollige haal je weg met doekje.
Heb je pech en zit rubber vast in de kit dan zal het een nieuw rubber worden. naast me werk zit carglass pa die zaken gewoon ff binne wandelen die rubbers koste niet het meeste en dan plaats je nieuwe.
Gewoon op maat snijden iets over lengte houden een maal geplaatst op maat snijden laatste stukje en de losse delen vast lijmenmet wat 3 sec lijm.
snappen julie het een beetje? heb helaas van mijn pogingen geen fotos gemaakt. Maar hoop dat het zo beetje duidelijk is
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Achterruit vervangen

Bericht door bartt4 »

ow en voor terug plaatsen gebruik een glas haakje voor raamrubbers met pees of een dunne schroevendraaier.
goed in vetten en gaat het vanzelfs
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Ron Mokum 383
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Achterruit vervangen

Bericht door Ron Mokum 383 »

bartt4 schreef:ow en voor terug plaatsen gebruik een glas haakje voor raamrubbers met pees of een dunne schroevendraaier.
goed in vetten en gaat het vanzelfs
Hoi Bartt, Wat is een glashaakje? kan je dat kopen zoja waar.

En wat ik begrijp bestaat het raam rubber uit meerde delen ( ik heb deurtjes )

Voor de rest is het duidelijk. :yes
Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.

Groet Ron Mokum 383
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Achterruit vervangen

Bericht door Roger B. (11)61 »

glashaakje is een peezentrekker denk ik, een handvat met een metalen lusje eraan, door dat handvat en het lusje doe je normaal de pees en dan hou je dat lusje op een bepaalde manier in de goot waar de pees moet komen en trek je die lus zo door de goot waarbij de pees achterblijft en de rubber de pees mooi inklemt.

Afbeelding

Afbeelding
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Achterruit vervangen

Bericht door bartt4 »

Nee ik bedoel gewoon een kromme haak met ronde kop stompe niet al te dikke schroevendraaier wil ook wel. en achterdeur rubbers zijn in de aftermarket ook teverkrijgen zonder aluminium binne rand is ook gewoon 1 deel.zoiets Afbeelding
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Ron Mokum 383
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Achterruit vervangen

Bericht door Ron Mokum 383 »

Bartt en Roger bedankt.
Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.

Groet Ron Mokum 383
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Achterruit vervangen

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik wist dat Bart wist hoe die rubbers er uit kunnen en daarom in dit topic al eens geroepen, nog geen reactie van hem gehad dit weekend, dus een PB met de vraag of ie in dit topic kon reageren....

Bedankt Bart :toppie
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Ron Mokum 383
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Achterruit vervangen

Bericht door Ron Mokum 383 »

Roger B. (11)61 schreef:Ik wist dat Bart wist hoe die rubbers er uit kunnen en daarom in dit topic al eens geroepen, nog geen reactie van hem gehad dit weekend, dus een PB met de vraag of ie in dit topic kon reageren....

Bedankt Bart :toppie

Roger het klinkt misschien stom maar wat betekent PB.
Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.

Groet Ron Mokum 383
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Achterruit vervangen

Bericht door Roger B. (11)61 »

Prive Bericht
knopje onder je avatar naast het bericht, als iemand daar op klikt kan ie een berichtje naar jou sturen, als je dan inlogt krijg je een popup en kun je het berichtje lezen en eventueel reageren (je krijgt er zo een)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie