Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Camperombouw overpeinsingen

vragen over de T4
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: Camperombouw overpeinsingen

Bericht door wilko »

Een T4 camper is qua ruimte natuurlijk behelpen en kan niet op tegen een "echte" camper. Met 2 dagen regen in de vakantie wordt je er natuurlijk gek van, maar met mooi weer is het geweldig. Grote voordelen zijn dan natuurlijk wel weer dat je hem in een normale garage kan stallen, Het rijd prima, je kan als je onderweg op reis bent bijna overal gaan staan om te pitten en je hebt alles bij je, je betaald tol bij boten en wegen als voor een personen wagen. En de wegenbelasting is laag t.o.v. een gewone bus. Ons bevalt het prima, maar voor alleen de lagere wegenbelasting zou ik nooit een camperbusje kopen. :campingT4
Mac
Berichten: 770
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:26
Locatie: Raalte

Re: Camperombouw overpeinsingen

Bericht door Mac »

Een T4 camper is qua ruimte natuurlijk behelpen en kan niet op tegen een "echte" camper. ????
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
In het voorjaar één regenbui gehad van 2 weken!! maar behelpen???
Ruimte zat, de meeste tijd zit je toch, heb je maar 'n halve vierkante meter nodig.
Maar als je met meer als 2 personen op vakantie gaat kan het inderdaad wel iets ruimer.
m.a.w. ons campertje bevalt prima. :campingT4
It's not what you buy
It's what you create.
Mac
Berichten: 770
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:26
Locatie: Raalte

Re: Camperombouw overpeinsingen

Bericht door Mac »

Als je 1200 km verder rijd en het regent nog, schiet het ook niet op.
Maar na regen komt zonneschijn!!
It's not what you buy
It's what you create.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Camperombouw overpeinsingen

Bericht door Roger B. (11)61 »

wilko schreef: je betaald tol bij boten en wegen als voor een personen wagen.
da's niet waar, op de ferrie naar Engeland betal je boven een bepaalde hoogte meer omdat je dan op het vrachtwagen dek moet. Het personenautodek wordt namelijk na laden omhooggebracht tot
(ik meen) 1m70 hoogte, als je daar een T4 zet heb je een cabrio als je je auto weer ophaalt :nuts

De Tolwegen in Frankrijk rekenen een hoger tarief voor auto's die boven het voorwiel een bepaalde hoogte overschrijden. Een personen auto ligt onder die hoogte, bestelbusjes en terreinwagens zijn hoger op die plek en betalen dus extra....ook als het een camper is volgens mij
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Camperombouw overpeinsingen

Bericht door bartt4 »

Roger B. (11)61 schreef:
wilko schreef: je betaald tol bij boten en wegen als voor een personen wagen.
da's niet waar, op de ferrie naar Engeland betal je boven een bepaalde hoogte meer omdat je dan op het vrachtwagen dek moet. Het personenautodek wordt namelijk na laden omhooggebracht tot
(ik meen) 1m70 hoogte, als je daar een T4 zet heb je een cabrio als je je auto weer ophaalt :nuts

De Tolwegen in Frankrijk rekenen een hoger tarief voor auto's die boven het voorwiel een bepaalde hoogte overschrijden. Een personen auto ligt onder die hoogte, bestelbusjes en terreinwagens zijn hoger op die plek en betalen dus extra....ook als het een camper is volgens mij
Maar nederland is al mooi, en heb hekel aan fransen, en engeland rijden ze zo raar aan de linkerkant. Kortom :toppie :toppie
RUBBEREXPRESS
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Camperombouw overpeinsingen

Bericht door Harry 341 »

Op de Franse tol betaal ik het gewone personenwagen tarief....
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Camperombouw overpeinsingen

Bericht door Roger B. (11)61 »

ben al twaalf jaar niet meer op franse tolwegen geweest, toen ik met de landrover en zeilboot naar lacaneau moest vanuit maastricht zou me dat via de tolwegen 270 gulden aan tol kosten, de landrover was te hoog bij het voorspatbord, en dan nog eens extra voor de aanhanger.... ben doen over B-wegen gegaan, snachts gereden, gewoon 100-120 geblazen, moet alleen bij al die rotondes even afremmen. geen kilometer Tolweg gehad.

of dat toltariefsysteem sinds 1997 veranderd is, dat weet ik dus niet

weet wel dat die Citroen CX loadrunners met dubbele achteras en "ambulancecarrosserie" die vroeger door koeriers veel gebruikt werden in frankrijk ook ontstaan zijn vanuit het lagere toltarief dat die betaalden tov een gewone bestelwagen ivm de lagere hoogte bij het voorwiel...

Afbeelding
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: Camperombouw overpeinsingen

Bericht door wilko »

Roger B. (11)61 schreef:Citroen CX loadrunners met dubbele achteras en "ambulancecarrosserie"
Afbeelding
Komt die auto uit the thunderbirds?????? :knipoog
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: Camperombouw overpeinsingen

Bericht door wilko »

Harry 341 schreef:Op de Franse tol betaal ik het gewone personenwagen tarief....
Klopt, ik ook. Zowel in Frankrijk een paar jaar geleden als over de bruggen in Denemarken naar Zweden dit jaar gewoon het tarief voor personenauto betaald.
Maar ja, Roger had natuurlijk "witte" kentekenplaten en een D achterop. Dat scheelt vast in sommige landen :jump :jump :jump
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Camperombouw overpeinsingen

Bericht door Roger B. (11)61 »

in 1998 toen ik met de disco-met-zeilboot door frankrijk scheurde had ik nog gewoon gele platen en grijs kenteken :yes
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Camperombouw overpeinsingen

Bericht door Roger B. (11)61 »

zie trouwens dat de foto die ik plaatste als CX loadrunner geen CX is maar (als ik het goed inschat) een XM,

Afbeelding
is wel een CX Loadrunner

en Nee Wilko, die auto's komen niet uit "Thunderbirds" (al zou het kwa stlijl perfect passen)

het zijn bestelbussen die, zoals het mij verteld is, vanwege de lagere tolkosten (door de lage hoogte boven het voorwiel en daardoor personenauto tarief) gebouwd werden en veel voor koerierwerk gebruikt werden.

Een kennis van me heeft vroeger met Loadrunners nederlandse kranten naar Frankrijk gebracht, 's ochtends in alle vroegte met de bak vol met telegraaf en dergelijke volgas richting Parijs, overal bij kiosken en dergelijke afleveren en weer terug naar Nederland.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Camperombouw overpeinsingen

Bericht door Roger B. (11)61 »

inmiddels gelden duidelijk andere tolregels, de loadrunner zou nu als 3-asser in hoge klasse vallen

tegenwoordig mag de hele auto tot 2meter zijn om in de personenautoklasse te vallen en betaal je niet meer extra voor een aanhanger
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Camperombouw overpeinsingen

Bericht door Harry 341 »

Of de aanhanger/caravan is hoger dan 2 meter (en dat zijn caravans meestal) dan val je in klasse 2 en mag je 30% toeslag betalen... :muur
Een skibox, antenne's, of fietsen op het dak worden bij de hoogtebepaling niet meegerekend.

Indien een voertuig in klasse 2 valt (dus hoger dan 2 meter) maar duidelijk tevens voor mindervalidenvervoer gebruikt wordt valt deze in klasse 1.
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Camperombouw overpeinsingen

Bericht door Roger B. (11)61 »

staat redelijk duidelijk in die link omschreven inderdaad

kon zo snel geen oude tariefoverzichten vinden
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Camperombouw overpeinsingen

Bericht door Harry 341 »

Au!!! T4 of T5 met dikke tandemasser erachter ven een metertje of 6....en dan naar Spanje.....klasse 4...Meen dat Ferry met die tabbert heen en weer 600 kwijt was. :muur
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Plaats reactie