Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

inrij periode t5 GP 25000 KM?

vragen over de T5
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: inrij periode t5 GP 25000 KM?

Bericht door raymondo »

@ jeroen hoe kan ik zien wel versie ik heb ?? de radio model is nieuw vanaf april of zo.. en zoals eerder aangegeven de radiounit is al 2 keer vervangen en ook de laatste is voor 2 weken terug geupdate.... en de wegen waar ik het over heb zijn echt al meer dan een jaar oud....
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: inrij periode t5 GP 25000 KM?

Bericht door heemskerk »

En het weer is nu ook niet ideaal voor het verbruik natuurlijk.


Wat ik wel irritant vind is een zwaar gerammel in de bekleding van het plafond, bij bepaalde toerentallen of 'kasseikes' resoneert dat geweldig, lijkt wel of het hier en daar los hangt.

Heb ik ook gehad; waarschijnlijk de bekabeling van de binnenverlichting (of navi-antenne) die los ligt..... :bonk

En de bijverwarmer die geeft in het begin vaak een stoombootgeluid 'pfieooooooeoeeeeee'
voor een minuutje of zo.[/quote]

Sommigen hebben veel voor een dumpvalve effect.. :knipoog
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: inrij periode t5 GP 25000 KM?

Bericht door raymondo »

zo juist thuisgekomen uit Venetie..... totaal 5200 km gereden in 8 dagen.. gemiddeld verbruik van 1 op 9.9.. met gemiddeldesnelheid uit boordcomputer van 116 km.per uur..... ben hier zeer tevreden over.. me olie lampje ging bij thuiskomst ook branden... sinds laatste keer bijvullen nu das ongeveer 12500 km met 1 liter gedaan.... vorige keer was het nog 7000....

dus al met al.... valt dit redelijk mee.... hopen dat het zo blijft....... of beter word....
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: inrij periode t5 GP 25000 KM?

Bericht door raymondo »

nog even over me 7260 bt..... kan niet zien wat voor versie ik heb.. maar ben inmiddels nog meer dingen tegen gekomen...

Rondweg Nancy Franrijk .... geeft hij 110 km per uur aan als max... is aan de ouderdom borden te zien al geruime tijd.. 90 km..... dus deze komt binnen kort op de mat...

en bij Luik Belgie staan borden boven de weg om weg te volgen richting Maasticht..... Maar toch wil de kenwood je graag door het centrum heen leiden.. Ben eigen wijs genoeg geweest om de borden maar te volgen en na 3 keer het advies voor u bocht.. en 2 keer volgende afrit centrum... Heb ik de Navigatie maar uit gezet en gewoon op de borden terug gereden...

Voor de rest moet je altijd een straat invullen.... persoonlijk vind ik dit onhandig.. want als ik de stad niet ken.... dan leid de navigatie me soms aan de andere kant een stad binnen..... terwijl ik alleen maar richting een bepaalde stad wil rijden..... zodat ik vanaf daar me weg kan vervolgen....
dus als iemand daar nog tips over heeft hoor ik het graag... evenals het volumeknopje van de kenwood... ik moet 35 keer drukken om geluid voluit tezetten.. kan hem niet ingedrukt houden .. loopt niet automatich door....... word ik ook beetje leip van... druk me helemaal lam......
Gebruikersavatar
Han G
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 jul 2010, 17:17
Locatie: Nijkerk

Re: inrij periode t5 GP 25000 KM?

Bericht door Han G »

Betreffende Belgie/ Luik, de gps wil je inderdaad via de snelste weg helpen en dat is via het centrum!
De nieuwe snelweg die je nu genomen hebt is nogal wat langer in afstand en tijd! :muur
Als ik me niet vergis wou de gps je eraf hebben na de afdaling , tunneltje , bocht links en dan rechtsaf eraf richting een kleine rotonde voordat je weer een langere tunnel induikt. :nuts
In dit geval is je gps dus niets te verwijten :toppie

snelheids aanduidingen via de gps vind ik persoonlijk een beetje overdreven aangezien er ook wel eens wat aangepast wordt en ik dus liever vertrouw op mijn eigen ogen :ie
:zwaai Grtzzz,

Han
T5 128kw 2006 lwb dc aut km:286xxx and stopped counting :ikrij is sold :zwaai
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: inrij periode t5 GP 25000 KM?

Bericht door raymondo »

dat van Luik dat klopt exact.. maar via het centrum is sneller in tijd??? met alle rotonde en stoplichten?? korter kan ik geloven maar zeker niet sneller....... lijkt me...

en met snelheden.... ik vind het ideaal..... vooral op deze lange ritten... vergeet je nogwel eens wat er op de borden staat.... ben er aardig aan gewend om op me navigatie te letten..

alleen zoals ik nu gemerkt heb gaat het wel eens mis....... het was donker en alles zit overal redelijk onder de sneeuw.. de borden zijn zwart aangeslagen van het strooien....

volgens mij was het deze keer niet veel te hard dus misschien sturen ze hem niet eens..
Plaats reactie