Vanmorgen langsgeweest om uit te leggen wat het probleem was (dus het terugplaatsen van het bolletje in het busje - verder niks).
Komt voor mekaar meneer, we gaan ons best doen.
Wordt ik eind van de ochtend gebeld dat het weer in elkaar zit maar dat de monteur had gemerkt dat er af en toe een druppel koelvloeistof ergens vandaan kwam.
Dat ergens, bleek later, kwam door een kapotte (als ik het goed onthouden heb) omloopbuis.
Omdat ik zelf nooi een druppel heb hoeven bijvullen - en ik controleer regelmatig en ook gisteren zag ik het peil in het expansietankje op de normale hoogte staan - zei ik dat het wel mee zou vallen en dat ik daar zelf wel naar zou kijken.
OK ik dus naar de garage om de bus weer op te halen, gaan ze net de onderkap weer monteren dus ik loop er naartoe en zie een grote plas vloeistof onder de bus.
Dat druppeltje bleek iets meer te zijn dan een druppeltje en ik zeg nog dat ik dat wel raar vond omdat ik nooit enig vloeistof verlies had bemerkt.
Toen de brug naar beneden kwam zag ik dat het expansievat zelfs helemaal leeg was. Het leek me niet handig om daar mee te gaan rijden dus ik naar de receptie. Daar merkte ik nogmaals op dat ik nooit een lekkage gezien had vroeg of alles tijdens de reparatie van vanmorgen wel goed was gegaan en of er niets geraakt was per ongeluk.
Nee hoor meneer.
Dan heb je natuurlijk geen poot om op te staan en moet je dat maar accepteren. Kan natuurlijk toeval zijn en laten we eerlijk zijn, ik heb zelf gisteren ook aan de auto zitten rommelen en misschien heb ik met mijn hefboom wel iets geraakt of verbogen waardoor dit later is gaan lekken.
Dus gezegd dat ik de omloopbuis ook maar daar wilde laten maken omdat ik zo niet durfde te gaan rijden.
Gelijk even gevraagd wat de reparatie van het schakelmechanisme ging kosten: 150 Euro meneer.
Je maakt een geintje toch zeker vraag ik.
![gevaar :gif](./images/smilies/doodskop.gif)
![gevaar :gif](./images/smilies/doodskop.gif)
![gevaar :gif](./images/smilies/doodskop.gif)
Nee hoor het is 2 uur werk geweest. Dat leek me sterk als ik de ervaringen op dit forum mag geloven. Een beetje ervaren sleutelaar krijgt dit volgens mij sneller voor elkaar en als de Wegenwacht het met een slangenklem doet, op STRAAT, dan mag je van een ervaren VW garage verwachten dat ze dit sneller kunnen (toch?).
Hij kon het niet navragen bij de monteur want die had een vrije middag dus voorlopig heb ik hier een rotgevoel over.
Ook heb ik dan mijn twijfels over de beraming van 350 Euro voor het vervangen van de omloopbuis.
Ik dacht dat hij 120 Euro voor de buis noemde en 2 uur werk.
Kan iemand met ervaring op dit gebied mij zeggen of de 150 Euro voor het terugplaatsen van het bolletje in het busje reëel is ?
En ook of de 350 Euro voor de nieuwe omloopbuis reëel is ?
Ik zal er niet veel mee op schieten maar ik weet me dan wel gesteund als ik daar morgen de discussie over aanga.