Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Camper verzekering

vragen over de T4
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Camper verzekering

Bericht door Leo45 »

Kijk maar eens rond op de diverse verkoopsites vaak is een vercamperde bus minder waard dan de oorspronkelijke bus.
De beroemde uitzonderingen daargelaten, gewoon omdat je niet weet hoe het een en 't ander is ingebouwd en dan vooral de niet zichtbare delen. Ik denk dat het dan ook lastig is om je zelfbouwcamper voor dat bedrag verzekerd te krijgen wat tie volgens jou waard is. Dat is wel op te lossen door hem te laten taxeren dan heb je een reeele waarde die je aan de verzekering kan opgeven.
Ook omdat zelfbouw nu eenmaal niet in waarde tabellen is op te nemen. Fabriekscampers is eenvoudig daar zijn er genoeg van en kan je op internet met wat zoeken redelijk de waarde bepalen.

succes met zoeken van de juiste verzekering en let op de kleine lettertjes

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Camper verzekering

Bericht door koekie520 »

california bussie schreef:ff een korte reactie
ik heb zelf mijn vw t4 california verzekerd bij de anwb en die zegt ,omdat ik mijn bus dagelijks gebruik(is mijn enigste auto) ik hem niet als camper mag verzekeren ,dus moet ik hem als personenwagen verzekeren .Is wel duur .dus ik weet niet hoe andere verzekeraars daar tegenaan kijken als er schade is en gemaakt aan de bus .Je moet dan zeker zeggen dat je op weg was naar de camping?? En aangezien ik dat niet wil de zaak belazeren ,heb ik dus noot gedwongen een personenwagen verzekering genomen wel prijzigop alriskbasis .deze verzekering loopt midden van volgend jaar af en ben me dus al aan het orienteren ,bij verzekeringsmaatschappijen .Ik ben benieuwd wat die zeggen als de bus voor dagelijks gebruik is??
:T44EVER mvg rinus
In België is dit ook zo. Ik heb ook een gewone personenwagenverzekering terwijl een camperverzekering gewoon een 50% regeling is. Mijn makelaar heeft me erop gewezen. Je kan wel beweren dat je op het moment van een ongeval recreatief reed, maar als je een ongeval hebt tijdens woon-werk-verkeer en de verzekering van je werkgever komt ertussen, heb je een probleem.
resa
Berichten: 109
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:07

Re: Camper verzekering

Bericht door resa »

Toch nog even kijken en vergelijken dus! Ik krijg ook niet duidelijk of wij nu een origineel of zelfbouw model hebben, maar dat zou ik dan bij t chassisnummer kunnen vinden?
En over die prijzen? Ik denk dat onze T4 nog geen taxatie waard is. Moet nog e.e.a aan gebeuren. En volgens mij hebben wij m dan echt bijna voor niks gekocht.
Zojuist ook de brief van belasting gekregen. Die tellen nu gewoon tarief!!!! Morgen weer even achteraan bellen dat deze VW wel een camper kenteken heeft!

Groeten Sandra :driveT4
:driveT5 :yes
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: Camper verzekering

Bericht door vw_camper »

Het kwart tarief voor de belasting moet je zelf aanvragen:
http://www.californiacampers.nl/index.p ... &Itemid=65" onclick="window.open(this.href);return false;
Op originele VW campers staat altijd Westfalia volgens mij, zowel op de auto zelf als op een sticker. Als je dat niet hebt, is het een zelfbouw.
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Camper verzekering

Bericht door Harry62 »

vw_camper schreef:Op originele VW campers staat altijd Westfalia volgens mij, zowel op de auto zelf als op een sticker. Als je dat niet hebt, is het een zelfbouw.
En dan heb je ook nog een aantal proffesionele inbouwers. Die soms nog duurder zijn dan originele California's
Taxatie is altijd de moeite waard, maar dat moet een ieder zelf weten.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33917
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Camper verzekering

Bericht door Multivan Generation »

@Resa,
er is een tijd terug een topic geweest over hoe je een echte Westfalia kunt herkennen,
en er zijn veel tips in dat topic te lezen.

Gebruik de zoekfunctie even, is mijn tip :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie