Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Longlife of niet

vragen over de T5
bthebird
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 mei 2010, 12:05

Re: Longlife of niet

Bericht door bthebird »

TsX schreef:
Pascal-141 schreef: Ik vind het net een heel makkelijke klus bij een T5 , veel makkelijker bij te komen dan bij een T4 .
Oliefilter zit gewoon aan de voorzijde van het blok , net achter de radiator . Reservoir van stuurbekrachtiging even opzij hangen , en je kan er zo bij , je hoeft toch verder niks los te maken of zo . En de cartridge als oliefilter vind ik ook een makkelijke oplossing. Is netter dan bij een gewoon oliefilter , waar je veel kans hebt dat bij het demonteren de olie van je blok afloopt.
bij mij is het laatste keer toch een knoeiboel geworden hoor.
van de moment dat de dop van de oliefilter er af ging begon de olie al van de blok af te lopen.
Toen ik de cartridge eruit haalde hing alles vol...

@bthebird: spreken we nu over de dopjes van de carterpan of van de versnellingsbak ?
want de mijne is ook een AXD en ik heb wel deze 2 M16 spline dopjes op de versnellingsbak staan.
Nee hoor, de carterpan is een gewone 6kantsmoer bij mij. En dat is er slechts 1 natuurlijk.
De versnellingsbak heeft er 1 helemaal beneden in de uitsparing van de bodemplaat en eentje iets boven om te vullen, toch? Dat zijn dus bij mij 'gewone' inbusbouten. Die security-spline heb ik gewoon weer naar de winkel kunnen brengen.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Longlife of niet

Bericht door frank884 »

Pascal-141 schreef:
bthebird schreef:Ok, vandaag de olie ververst en de oliefilter en de luchtfilter vervangen. Die oliefilter was moeilijk te vinden!
quote]

Oliefilter moeilijk te vinden bij een T5 ??
Ik vind het net een heel makkelijke klus bij een T5 , veel makkelijker bij te komen dan bij een T4 .
Oliefilter zit gewoon aan de voorzijde van het blok , net achter de radiator ..
Bij de 1.9TD van de T4 's zit die ook makkelijk bereikbaar aan de voorzijde!!
bij de T4's 2.5TDI zit die idd wat onhandig :werkaanT4
maar als je Bijv een Mahle OC 105 oliefilter erop hebt met een 6 kant achter op de filter
en je hebt een doppendoos met wat verlegstukken dan stelt dat ook niet veel voor, voor die 1x/jaar.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Plaats reactie