Nee hoor, de carterpan is een gewone 6kantsmoer bij mij. En dat is er slechts 1 natuurlijk.TsX schreef:bij mij is het laatste keer toch een knoeiboel geworden hoor.Pascal-141 schreef: Ik vind het net een heel makkelijke klus bij een T5 , veel makkelijker bij te komen dan bij een T4 .
Oliefilter zit gewoon aan de voorzijde van het blok , net achter de radiator . Reservoir van stuurbekrachtiging even opzij hangen , en je kan er zo bij , je hoeft toch verder niks los te maken of zo . En de cartridge als oliefilter vind ik ook een makkelijke oplossing. Is netter dan bij een gewoon oliefilter , waar je veel kans hebt dat bij het demonteren de olie van je blok afloopt.
van de moment dat de dop van de oliefilter er af ging begon de olie al van de blok af te lopen.
Toen ik de cartridge eruit haalde hing alles vol...
@bthebird: spreken we nu over de dopjes van de carterpan of van de versnellingsbak ?
want de mijne is ook een AXD en ik heb wel deze 2 M16 spline dopjes op de versnellingsbak staan.
De versnellingsbak heeft er 1 helemaal beneden in de uitsparing van de bodemplaat en eentje iets boven om te vullen, toch? Dat zijn dus bij mij 'gewone' inbusbouten. Die security-spline heb ik gewoon weer naar de winkel kunnen brengen.