Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bus veert te soepel !

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10828
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: bus veert te soepel !

Bericht door Pascal-141 »

BenTDI schreef:Monroe's in combinatie met T5 veren gaat prima ...... :zwaai
Alles is afhankelijk van je bus , je kan de ene niet met de andere vergelijken ...
Om een voorbeeld te geven : jij hebt er nu T5 veren onderzitten , maar je hebt er ook nogal wat gewicht inzitten .En toch staat hij nog met zijn kont omhoog (door de sterkere T5 veren) . Door het extra gewicht dat jij hebt , voelt het aan alsof het prettig rijd .
Zet jouw set up onder bvb een lege T4 (dus zonder gewicht op de achteras) , en die staat dan nog een stuk hoger achteraan (en dat kan meerdere cm's schelen !) , en dan rijd het voor geen meter . Hij zwalpt als een versleten dweil over de baan , vooral in de bochten heb je het gevoel dat je hem op zijn zij gaat leggen ...
Wat ik maar wil zeggen : wat bij jouw bus heel netjes rijd , kan bij een andere bus (met andere gewicht) helemaal anders aanvoelen .
:knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: bus veert te soepel !

Bericht door Multivan Generation »

Ben ik helemaal met je eens Pascal.. :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
marcje
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 mar 2012, 10:47

Re: bus veert te soepel !

Bericht door marcje »

Tja, zie nu de bomen door het bos niet meer !
Dan maar met deze vraag....

Wie kan mijn busje verlagen en voorzien van goede dempers en verlagingsveren ?
Graag reacties mannen !

Alvast dank !

Kom nu ook tot de ontdekking dat mijn temperatuurmeter af en toe uitvalt....je voelt m al komen...
Volgens uitlezen van computer gaf deze storing in dashboard aan, kennelijk dus de solderingen...

Kan iemand dat ook fiksen voor mij ?

Dank dank !

groet,
Marc
resa
Berichten: 109
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:07

Re: bus veert te soepel !

Bericht door resa »

Volgens uitlezen van computer gaf deze storing in dashboard aan, kennelijk dus de solderingen...

Kan iemand dat ook fiksen voor mij ?

Dank dank !

groet,
Marc

marcje

Berichten: 4
Geregistreerd op: di maart 20, 2012 11:47



hoi Marc

dat is echt niet moeilijk hoor ,ik heb het gedaan met mijn hele arm in het gips. :werkaanT4
En ik weet niet hoe ut met je verlichting is ,maar ik heb meteen de lampjes vervangen (dan ligt het toch open ) :knipoog


groet René :driveT4
:driveT5 :yes
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: bus veert te soepel !

Bericht door BenTDI »

@Pascal @Peter
Mijn gewicht hoort erin zoals het een originele california betaamd ...we praten over een bijzonder mooi geheel wat met liefde samen gebouwd is ...dat gaan we niet leegmaken maar van genieten ..... :campingT4
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: bus veert te soepel !

Bericht door BenTDI »

Multivan Generation schreef:Ben ik helemaal met je eens Pascal.. :toppie
Ik dus niet....
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
marcje
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 mar 2012, 10:47

Re: bus veert te soepel !

Bericht door marcje »

tja, macht der gewoonte die uitroeptekens maar bedoel er niets dwingends mee hoor :knipoog
Gebruikersavatar
doka Rick
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 jan 2007, 20:14
Locatie: Lochem

Re: bus veert te soepel !

Bericht door doka Rick »

Pascal, Peter en Ben,

in al jullie verhalen zit wel een waarheid, omdat iedereen het begrip comfort anders uitlegt.

Pascal houdt van verlagen: dat geeft meestal een harder afgeveerde auto. Dat komt omdat de impacts van de weg in een kortere veerweg opgevangen moeten worden.

Ik denk dat Peter een standaard verlagen van VW aanhoudt -3cm, voor minder zijwind gevoeligheid etc, met behoud van comfort.

Van Ben weet ik dat hij bodem vrijheid wil en dat heeft hij nu en straks ook wanneer hij de fietsen achterop heeft zitten.

Wat ik er mee wil zeggen is dat iedereen zijn vering afstemt zoals hem dat bevalt.

En vergeet niet dat er veel verschil in zit per wielbasis.Persoonlijk vindt ik de standaard WB te veel pitch hebben(kantelen in langsrichting), als ik ooit iets anders koop heeft deze ook een lange WB.

Ik heb bv de zwaarste stabilisatoren op de voor en achteras, Koni Rood rondom, Luchtvering op de achteras en Multivan velgen met Michelin Agilis51. Mijn auto is doorgaans zo'n 1850/1900kg en niet verlaagd. Dit geeft de auto weinig rol,wel veerweg en stabiel stuurgedrag. Dit was voor mij nou net de bedoeling; ik vindt een rotonde nemen op snelheid nog steeds leuk en verkeersdrempels op 60Km/u wegen zijn ook te nemen op een hogere snelheid.

Maar ik kan me voorstellen dat een ander meer comfort wil.

Iedereen heeft zo zijn waarheden, maar die gelden alleen voor dat persoon zelf.

Groeten RIck
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10828
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: bus veert te soepel !

Bericht door Pascal-141 »

BenTDI schreef:
Multivan Generation schreef:Ben ik helemaal met je eens Pascal.. :toppie
Ik dus niet....
Ben, ik zeg niks negatief over jouw setup hé , begrijp me niet verkeerd ! Ik wil alleen maar bedoelen dat jouw setup misschien heerlijk rijd bij jouw bus omdat die meer gewicht heeft dan een standaard (lege) bestelbus , maar zet die veren onder een lege T4 en het lijkt wel een bigfoot .
Ik had mijn originele veren van mijn westfalia eens onder een (lege) T4 gestoken van een vriend van me omdat hij even tijdelijk standaard veren nodig had om veel te kunnen laden , wel met mijn westfalia veren eronder stond die kont wel een 5 tal cm hoger dan normaal .
Daarom zei ik dus dat je de ene bus niet kan vergelijken met de andere ivm andere gewichten . :knipoog
:zwaai
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: bus veert te soepel !

Bericht door m.c van den berg »

Hallo :wjw

wil ook 2 bilstein B6 achter monteren, op ebay € 235,00 :nuts
Is een andere prijs als wat Peter op schrijft, of kijk,zoek ik verkeerd.

Of gezamelijk inkopen, zoja wie weet een geschikte adres.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Plaats reactie