Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Project Motorsport bus
Re: Project Motorsport bus
Vette bestickering
Re: Project Motorsport bus
Hoe is het afgelopen, ik ben heel benieuwd, mijn bus heeft hetzelfde,maar mijn garage wilde eerst maar niet geloven dat dat slangetje vervangen moet worden. Maar kan dat door een luikje in de vloer? Ik sleutel zelf niet dus hij moet naar de garage, maar vind het handig als ik kan uitleggen hoe hij het kan doen, aangezien hij er nog nooit van gehoord had ;) Voordat hij de hele tank er onder uit gaat halen als dan niet nodig is....
Ik heb een T4 van april 2003, en ik ben er erg blij mee :)
groet Hannie
Ik heb een T4 van april 2003, en ik ben er erg blij mee :)
groet Hannie
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 19 jan 2013, 16:47
Re: Project Motorsport bus
Even druk geweest, feestdagen etc.. Maar dus bus start weer perfect!
Begonnen met de bestuurderstoel er uit halen, mat los, handrem los.. Daaronder inderdaad het luik om bij de tankvlotter te kunnen. Even worstelen met de ring die de vlotter vast zet en daar is dan de tankvlotter.
Er zit inderdaad een scheur in, zowel aan de buitenzijde als binnen ook. MAAR, er loopt een stalen (koper, whatever, een metaal) pijpje doorheen, dus lekken kan hij niet. + als zou hij hier lek zijn, dan zou alsnog niet de hele toevoerleiding leeg mogen lopen. Ik niet overtuigd dat hier het probleem zit.
Verder zoeken dus. Ik verwacht het probleem ergens tussen de pomp en de tankvlotter te zitten, want als hij daar ergens lek is, loopt het hele aanvoer systeem leeg. Er zit een doorzichtige leiding bij het filter, je kan met je telefoon een filmpje maken als je hem start om te zien of er lucht doorheen komt. Bij mij was dit het geval.
Alle vettigheid bij de motor, verstuivers/leidingen schoon gemaakt met remreiniger. Vervolgens bij de tankvlotter op de aanzuigleiding blazen. Terug kijken bij de motor, die perskoppeling van de aanzuigleiding nat. Dus uiteindelijk deze vervangen en voor de zekerheid ook de vlotter.
Alles teruggebouwd en gestart, volgende dag weer gestart en tot de conclusie gekomen dat hij weer in orde is. €180 voor de aanzuigleiding (set) en en €120 voor de vlotter.
Rechts op de foto, zie je een leiding die van dik (rubber) naar kunstof gaat. Daar bij de perskoppeling was hij lek. Dit zie je eigenlijk niet, omdat het een zuigleiding is en er dus geen diesel naar buiten komt! Als de motor niet loopt, kan er wel lucht in. Door de wet van communicerende vaten loopt dus je aanvoer leeg.
Begonnen met de bestuurderstoel er uit halen, mat los, handrem los.. Daaronder inderdaad het luik om bij de tankvlotter te kunnen. Even worstelen met de ring die de vlotter vast zet en daar is dan de tankvlotter.
Er zit inderdaad een scheur in, zowel aan de buitenzijde als binnen ook. MAAR, er loopt een stalen (koper, whatever, een metaal) pijpje doorheen, dus lekken kan hij niet. + als zou hij hier lek zijn, dan zou alsnog niet de hele toevoerleiding leeg mogen lopen. Ik niet overtuigd dat hier het probleem zit.
Verder zoeken dus. Ik verwacht het probleem ergens tussen de pomp en de tankvlotter te zitten, want als hij daar ergens lek is, loopt het hele aanvoer systeem leeg. Er zit een doorzichtige leiding bij het filter, je kan met je telefoon een filmpje maken als je hem start om te zien of er lucht doorheen komt. Bij mij was dit het geval.
Alle vettigheid bij de motor, verstuivers/leidingen schoon gemaakt met remreiniger. Vervolgens bij de tankvlotter op de aanzuigleiding blazen. Terug kijken bij de motor, die perskoppeling van de aanzuigleiding nat. Dus uiteindelijk deze vervangen en voor de zekerheid ook de vlotter.
Alles teruggebouwd en gestart, volgende dag weer gestart en tot de conclusie gekomen dat hij weer in orde is. €180 voor de aanzuigleiding (set) en en €120 voor de vlotter.
Rechts op de foto, zie je een leiding die van dik (rubber) naar kunstof gaat. Daar bij de perskoppeling was hij lek. Dit zie je eigenlijk niet, omdat het een zuigleiding is en er dus geen diesel naar buiten komt! Als de motor niet loopt, kan er wel lucht in. Door de wet van communicerende vaten loopt dus je aanvoer leeg.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 19 jan 2013, 16:47
Re: Project Motorsport bus
Om het nog duidelijker te maken