Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2din in T5 ''06

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Dirkndh
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 mar 2016, 12:30
Locatie: Noord Brabant

Re: 2din in T5 ''06

Bericht door Dirkndh »

Nooit gedacht het te zeggen maar dan is dit mn geluk dat mijn bus nog niet zoveel opties heeft.
Scherm in mn dashboard en stuurwiel bediening heb ik niet. PDC is achteraf ingebouwd dus dat ga ik hoogst waarschijnlijk toch niet via m'n radio werkend krijgen.
De accessoire stand vind ik wel een probleem maar kan ik dan geen geschakelde spanning van m'n contactslot afhalen?
Er moet toch een extra kabel getrokken worden want ik wil de radio via de HH accu laten lopen om startproblemen uit te sluiten.
freek
Berichten: 690
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: 2din in T5 ''06

Bericht door freek »

je kan bij zekering 19 'dauerplus' ( zo is het bij mij althans) aftappen. De zekering vervang je door een 'Flachsicherungsadapter' waar een draad aan zit die dan via deze zekering loopt. Zo heb ik het bij mijn multivan gedaan. Daar zit de zekering achter de flessenhouder. Als je die verwijdert kan je zonder je dashboard te demonteren deze draad naar je radio leiden. En de zekeringhouder is zo vlak dat alles nog dicht gaat.
Alternatief is 'dauerplus' van de lichtschakelaar aftappen maar dat is ingewikkelder volgens mij.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Dirkndh
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 mar 2016, 12:30
Locatie: Noord Brabant

Re: 2din in T5 ''06

Bericht door Dirkndh »

freek schreef:je kan bij zekering 19 'dauerplus' ( zo is het bij mij althans) aftappen. De zekering vervang je door een 'Flachsicherungsadapter' waar een draad aan zit die dan via deze zekering loopt. Zo heb ik het bij mijn multivan gedaan. Daar zit de zekering achter de flessenhouder. Als je die verwijdert kan je zonder je dashboard te demonteren deze draad naar je radio leiden. En de zekeringhouder is zo vlak dat alles nog dicht gaat.
Alternatief is 'dauerplus' van de lichtschakelaar aftappen maar dat is ingewikkelder volgens mij.
Die dingen kende ik nog niet, ziet er wel handig uit iig!
Ik ken alleen de beun manier :P

Vriend van me had ook op een Nederlandse site een radio besteld en dit bleek ook weer een chinees exemplaar.
Daarom dus besloten om de gok te nemen en er zelf 1 rechtstreeks te bestellen.

Nu nog een leuke versterker en composet uitzoeken :yes
Plaats reactie