Hoi
gelukkig was het gisteren mooi weer dus lekker buiten kunnen werken.
het slijpen ging best wel vlot met 1mm schijfjes. we hebben eerst het rechthoek eruit geslepen, met een uurtje lag dat er al uit.we hebben iets meer van de rand erop gelaten. hierdoor was het niet nodig om perfect recht te slijpen.daarna dikkere schijfjes gebruikt om het te veel aan materiaal iets weg te werken. als laatst de polijst schijfjes gebruikt om de scherpe rand weg te werken.
de sika kit die ik online heb besteld was helaas nog niet binnen. ook de blindklinkmoertang wordt dinsdag pas geleverd. dan gaan de profielen er weer uit, worden de randen behandeld met hamerite en wordt alles gekit en gepopnageld. ook worden dan de blindklinkmoeren geplaatst.
wat ook nog moet gebeuren is het gat maken voor het slot aan de voorkant.
Gobert schreef: 15 okt 2017, 21:37
Waar en waarom gebruik je blindklinkmoeren?
die gebruik je om de moeren van het hefdakmechanisme vast te zetten aan de auto . omdat je deze pas vast kan draaien als het frame erin zit kan je nergens meer bij en zijn blindklinkmoeren de enige (goede) oplossing
Resized Image-1508788262387.jpg (58.31 KiB) 1510 keer bekeken
het dak zit gekit en gepopnageld! vandaag het tentdoek gemonteerd, alleen passen de multivan lijsten nu heel slecht.ze komen tegen het verstevigingsframe van het hefdak. hoe hebben jullie dat opgelost?
Ik denk dat je de lijsten sowieso moet aanpassen, of op zoek naar westfalia bovenlijsten. Want die zijn bij de aansluiting van het bovenbed zijn volgens mij echt anders.
Ab1986 schreef: 23 okt 2017, 21:53
alleen passen de multivan lijsten nu heel slecht.ze komen tegen het verstevigingsframe van het hefdak. hoe hebben jullie dat opgelost?
Met een hardhouten wig vanaf de onderzijde het versterkingsframe wat aangepast door er deukjes in te slaan. Dat geeft je net de ruimte die je zoekt en nodig hebt. Wees niet te benauwd. Later zie je er toch niets meer van. Wel alleen in het gebied waar de lijst aan de bovenzijde overheen valt natuurlijk.
Ik ben ook wel erg benieuwd hoe je de ronde uitsnede vooraan gaat afwerken (of heb je dit inmiddels al klaar).
Ik heb dezelfde uitdaging met de afwerkings panelen die niet lekker aansluiten op het verstevigings frame.
Inmiddels heb ik een standaard hemel aangepast aan de uitsnede, nu dus nog een nette afweking...
Ik ben benieuwd!
2.5 TDI ACV wit DC LWB 1999
2.5 TDI AJT metallic rood EC LWB 2001
2.4d blauw california 1992 met multivan interieur
Coos schreef: 30 okt 2017, 22:06
Ik ben ook wel erg benieuwd hoe je de ronde uitsnede vooraan gaat afwerken (of heb je dit inmiddels al klaar).
Ik heb dezelfde uitdaging met de afwerkings panelen die niet lekker aansluiten op het verstevigings frame.
Inmiddels heb ik een standaard hemel aangepast aan de uitsnede, nu dus nog een nette afweking...
Ik ben benieuwd!
Een tijdje niet aan de bus gewerkt door andere prioriteiten, maar het voorste gedeelte van de hemel heb ik afgewerkt met de originele westfalia hemel. dat geeft toch de mooiste afwerking vind ik zelf.ik zal binnenkort wat fotos maken.