Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Nieuw projectje... update p.8
Re: Nieuw projectje!
Update van de T4:
Hij staat nu bij de garage voor een grote beurt. Deze beurt is echter wat groter geworden dan gedacht:
- Remleidingen voor
- Fusee rechtsvoor
- Uitlaat ophanging
- Temp senor
- Distributieriem te slap
- Hitte schild hing los
- Afstelling brandstofpomp
En volgens de monteur lekt hij bij de pakking van de oliepomp en mag er nieuwe koppeling in.
Die laatste twee laten we over een tijdje doen aangezien het bovenste lijsten al een aanslag is op de rekening
Wel de ramen nog laten tinten van het weekend en een Fiamma rekje gescoord :)
* foto uploaden lukt momenteel niet!?
Hij staat nu bij de garage voor een grote beurt. Deze beurt is echter wat groter geworden dan gedacht:
- Remleidingen voor
- Fusee rechtsvoor
- Uitlaat ophanging
- Temp senor
- Distributieriem te slap
- Hitte schild hing los
- Afstelling brandstofpomp
En volgens de monteur lekt hij bij de pakking van de oliepomp en mag er nieuwe koppeling in.
Die laatste twee laten we over een tijdje doen aangezien het bovenste lijsten al een aanslag is op de rekening
Wel de ramen nog laten tinten van het weekend en een Fiamma rekje gescoord :)
* foto uploaden lukt momenteel niet!?
- krekwakwol
- Berichten: 4107
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: Nieuw projectje!
Krijg je geen problemen met je wegligging met deze configuratie van je bus. Voor offroad is het geweldig, maar op de weg lijkt me beetje slippery met nat wegdek.
Of valt het mee?
Of valt het mee?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: Nieuw projectje!
Distributieriem te slap en al vijf jaar oud. Ik zou hem maar laten vervangen inclusief de spanrollen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Nieuw projectje!
inderdaad . max levensduur is toch 6 jaar , en aangezien de lekkage bij de oliepomp , moet de riem er toch af om de pakking of oliepomp te kunnen vervangen
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Nieuw projectje!
Mee eens, meteen laten doen, anders heb je later dubbele kosten. Je weet nooit wanneer die pakking in eens harder olie door laat gaan.Pascal-141 schreef: ↑08 mar 2018, 07:39inderdaad . max levensduur is toch 6 jaar , en aangezien de lekkage bij de oliepomp , moet de riem er toch af om de pakking of oliepomp te kunnen vervangen
Eerst technisch in orde en dan pas andere zaken doen zou mijn prioriteiten lijstje zijn.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Nieuw projectje!
Absoluut mee eens. Hij moet eerst technisch in goede staat zijn voordat we nu andere zaken aanpakken.
Weten jullie wat het vervangen van de pakking incl. distributieset ongeveer mag kosten. Mij kunnen ze momenteel alles vertellen. Praat je over €500/€1000 of €1500?
Alvast dank voor de reacties!
Weten jullie wat het vervangen van de pakking incl. distributieset ongeveer mag kosten. Mij kunnen ze momenteel alles vertellen. Praat je over €500/€1000 of €1500?
Alvast dank voor de reacties!
Re: Nieuw projectje!
En vergeet de waterpomp niet. Prijs hangt nogal af waar je hem brengt en wat voor merk ze terug monteren. Tussen de 800-1200 is denk ik wel reeel.
Re: Nieuw projectje!
Valt mee, zwaardere veren en heavy duty schokbrekers houden het busje wel onder controle. Bij de oudere bfg' s moest je wel goed uitkijken bij nat wegdek. Met de nieuwe is dit drastisch verbeterd.krekwakwol schreef: ↑07 mar 2018, 22:39 Krijg je geen problemen met je wegligging met deze configuratie van je bus. Voor offroad is het geweldig, maar op de weg lijkt me beetje slippery met nat wegdek.
Of valt het mee?
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: Nieuw projectje!
Heeft het zin te opteren voor een sterkere koppeling of maakt dat niet zoveel uit als je dezelfde versnellingsbak blijft gebruiken?
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Nieuw projectje!
Complete koppeling (incl 2mv vliegwiel) van een 102pk monteren , dan heb je altijd wat reserve , en die gaat langer mee .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Nieuw projectje!
Sorry, ik zou nog even de bandenmaat van de BFG's doorgeven want ik had de maat niet in mijn topic staan.
Velgen zijn Mercedes E klasse 15 inch ET37 , banden 215-75-15.
Ik vind de BFG's echt heel erg goede banden, zowel droog als nat zeer betrouwbaar en veel grip
Velgen zijn Mercedes E klasse 15 inch ET37 , banden 215-75-15.
Ik vind de BFG's echt heel erg goede banden, zowel droog als nat zeer betrouwbaar en veel grip
Re: Nieuw projectje!
Sorry, maar wat bedoel je met precies met 2MV vliegwiel? De 88pk heeft toch een platen koppeling dus geen massa vliegwiel?Pascal-141 schreef: ↑12 mar 2018, 20:03Complete koppeling (incl 2mv vliegwiel) van een 102pk monteren , dan heb je altijd wat reserve , en die gaat langer mee .
Re: Nieuw projectje!
Ze hebben een 2MV (2 delig vliegwiel).
Die zit op de koppeling.
Die zit op de koppeling.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Nieuw projectje!
De 88pk heeft ook een 2-massavliegwiel , net zoals de 102pk (of iedere andere TDI tegenwoordig) . Als je een andere koppeling monteerd , best zowieso het 2MV mee vervangen , anders heb je kans dat je binnen x-aantal tijd de boel terug kan opengooien omdat het 2MV begint te klapperen .Giela schreef: ↑12 mar 2018, 20:27Sorry, maar wat bedoel je met precies met 2MV vliegwiel? De 88pk heeft toch een platen koppeling dus geen massa vliegwiel?Pascal-141 schreef: ↑12 mar 2018, 20:03Complete koppeling (incl 2mv vliegwiel) van een 102pk monteren , dan heb je altijd wat reserve , en die gaat langer mee .
Een complete koppelingskit (dus incl 2MV) van een 102PK monteren , en je kan weer 300.000km verder .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Nieuw projectje!
Thanks voor je uitleg!Pascal-141 schreef: ↑14 mar 2018, 12:52De 88pk heeft ook een 2-massavliegwiel , net zoals de 102pk (of iedere andere TDI tegenwoordig) . Als je een andere koppeling monteerd , best zowieso het 2MV mee vervangen , anders heb je kans dat je binnen x-aantal tijd de boel terug kan opengooien omdat het 2MV begint te klapperen .Giela schreef: ↑12 mar 2018, 20:27Sorry, maar wat bedoel je met precies met 2MV vliegwiel? De 88pk heeft toch een platen koppeling dus geen massa vliegwiel?Pascal-141 schreef: ↑12 mar 2018, 20:03
Complete koppeling (incl 2mv vliegwiel) van een 102pk monteren , dan heb je altijd wat reserve , en die gaat langer mee .
Een complete koppelingskit (dus incl 2MV) van een 102PK monteren , en je kan weer 300.000km verder .