Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Maken van een "slaap extension".
- Multivan Generation
- Berichten: 34204
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Maken van een "slaap extension".
Waarom wil je dwars in de auto slapen?
En over welke uitbouwlengte spreken we?
En over welke uitbouwlengte spreken we?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Maken van een "slaap extension".
Lijkt me heerlijk om een vast bed te hebben. Dat heb ik de laatste jaren echt gemist.
Uitbouwlengte moet denk ik een centimeter of 20 zijn. Maar hier heb ik nog niet echt over nagedacht.
Uitbouwlengte moet denk ik een centimeter of 20 zijn. Maar hier heb ik nog niet echt over nagedacht.
Re: Maken van een "slaap extension".
Nog een hele uitdaging om zo'n extension goed te isoleren om bij minder goed weer de voeten warm te houden.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
-
- Berichten: 1046
- Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
- Locatie: Swalmen
Re: Maken van een "slaap extension".
Vraag eens na bij je lokale autoglasboer. Ik weet dat autototaalglas in Maastricht ruiten op maat kan laten maken met alle gewenste sluitingen/scharnieren toen ik hem hierna vroeg. Ik weet alleen niet of dit een exclusief vriendschaps aanbod was of dat hij dit voor iedereen doet.Harry Toorman schreef: ↑19 okt 2018, 19:17
Het grootste vraagteken is of iemand ervaring heeft, of ideeën, heeft met het daar voor benodigde klapraam.
De extensie, feitelijk een bak, red ik me wel mee.
-
- Berichten: 1046
- Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
- Locatie: Swalmen
Re: Maken van een "slaap extension".
Om dit draadje weer iets completer te maken:
IK heb hier tijdens het plannen maken voor mijn ombouw ook naar gekeken, leek mij ideaal. De extra toegevoegde ruimte is misschien niet zo groot, maar je wint er wel heel veel ruimte mee in je bus.
Ik heb twee camperbouwers gevonden die een constructie hiervoor bedacht hebben:
www.southwestcampers.nl
Helaas kun je hun uitvoering niet los kopen om zelf in te bouwen en ze willen ook niet alleen de extensie inbouwen. Je kunt deze dus alleen krijgen door je volledige ombouw aan hen uit te besteden...
www.wally-van.com
Ook deze beste man heeft een totaal concept bedacht maar ik heb hem gesproken en kreeg het idee dat er qua zelfbouw, of alleen de extensie in laten bouwen, vast wel iets te regelen valt. Echter zijn oplossing is alleen voor de L2 beschikbaar en daarom voor mij helaas geen optie
IK heb hier tijdens het plannen maken voor mijn ombouw ook naar gekeken, leek mij ideaal. De extra toegevoegde ruimte is misschien niet zo groot, maar je wint er wel heel veel ruimte mee in je bus.
Ik heb twee camperbouwers gevonden die een constructie hiervoor bedacht hebben:
www.southwestcampers.nl
Helaas kun je hun uitvoering niet los kopen om zelf in te bouwen en ze willen ook niet alleen de extensie inbouwen. Je kunt deze dus alleen krijgen door je volledige ombouw aan hen uit te besteden...
www.wally-van.com
Ook deze beste man heeft een totaal concept bedacht maar ik heb hem gesproken en kreeg het idee dat er qua zelfbouw, of alleen de extensie in laten bouwen, vast wel iets te regelen valt. Echter zijn oplossing is alleen voor de L2 beschikbaar en daarom voor mij helaas geen optie
Re: Maken van een "slaap extension".
Toch nog even melden wat we tegen kwamen in Frankrijk, een dwarsslaper in een T6, wel een L2, maar met vaste 'uitbouw'.
https://stylevan.fr/van-duo/
https://stylevan.fr/van-duo/
2002 T4 LWB Syncro AXL
- krekwakwol
- Berichten: 4106
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: Maken van een "slaap extension".
Erg mooi afgewerkt en mooie indeling.
Alleen op 190 lengte slapen zie ik niet zitten (liggen),
maar wel leuk ideeën opdoen zo.
Alleen op 190 lengte slapen zie ik niet zitten (liggen),
maar wel leuk ideeën opdoen zo.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: Maken van een "slaap extension".
Hoe kan het matras nu 1m83 zijn? Tussen het staal is het iets van 1m65.hangover schreef: ↑06 mar 2023, 18:41 Toch nog even melden wat we tegen kwamen in Frankrijk, een dwarsslaper in een T6, wel een L2, maar met vaste 'uitbouw'.
https://stylevan.fr/van-duo/
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
- krekwakwol
- Berichten: 4106
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: Maken van een "slaap extension".
Er zitten kleine extensions op, maar dan kom je volgens mij nog niet op die bedlengte.
Maar wij willen ook niet overdwars slapen, dat geklauter snachts over elkaar heen.
Nu kunnen we in de lengte uit bed schuiven.
Maar wij willen ook niet overdwars slapen, dat geklauter snachts over elkaar heen.
Nu kunnen we in de lengte uit bed schuiven.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: Maken van een "slaap extension".
a silence so loud
Re: Maken van een "slaap extension".
Via de zoekfunctie hier gekomen.
Op de 1 of andere manier spreekt het Wally concept ons enorm aan. https://wally-van.com/
De bergruimte is behoorlijk, stoelen lijken beter dan de gemiddelde slaapbank en zijn naar wens verwijderbaar, plekje voor een toiletje (als we uiteindelijk met zijn 2-en gaan willen we meer "vrij" gaan staan.
Het bed is echt in seconden klaar en zo lang de dames nog mee gaan kunnen ze daar een beetje op hangen (lees; liggen chillen) ipv op de slaapbank (liggen ze een beetje "uit de weg" )
En het bed lijkt mij echt fantastisch, bijna als thuis zeg maar
In de T4 anderhalve week op de plank in het dak gelegen, ik vind een beetje spartaans niet zo erg, maar ik kreeg op den duur daardoor meneer Meniere nog op de koffie, dat is iets minder...... (zeker als je in Engeland zit en mevr. Dropmans eigenlijk daar niet durft te rijden, gelukkig hoorde ik hem al komen, dan kan ik het een beetje afwenden door mijn gemak te houden (en beneden te gaan slapen, ligt toch net iets beter))
Keukentje draaien leek ons ook leuk, maar bij nader inzien komt hij denk ik te hoog voor ons als we buiten staan (zijn niet groot)
We zagen vorig jaar in Hardenberg https://www.southwestcampers.nl/ en dat sprak ons al enorm aan.
Alleen lijkt de extentie ons praktischer in de Wally itt een vaste bak bij Southwest (doe moet je toch weer ergens veilig neer leggen dat het geen projectiel word in geval van een ongeluk oid)
Verder gebruikt southwest het originele voorbankje (2-persoons) achterin, als ik dat bij de werkbussen zie is dat eerder een 1,5 dan een 2-persoons.
en het is helemaal er in of helemaal er uit (ik denk dat als we samen zijn ik nog wel 1 stoel zou laten staan van de 2 in de Wally)
Ben wel benieuwd wat de Wally ombouw zou gaan kosten.... Zit er ook aan te denken Wally de extentie, slaaphefdak en exrta stoelen (ncl. keuringen) en zelf verder af bouwen. Ik denk dat ik daar wel redelijk mee bespaar.
Edit: wel jammer, Southwest zit hier bijna om de hoek, Wally zit de dichtstbijzijnde geloof ik in weert https://www.rovercampervans.com/ dat is voor ons weer een eind verder
Op de 1 of andere manier spreekt het Wally concept ons enorm aan. https://wally-van.com/
De bergruimte is behoorlijk, stoelen lijken beter dan de gemiddelde slaapbank en zijn naar wens verwijderbaar, plekje voor een toiletje (als we uiteindelijk met zijn 2-en gaan willen we meer "vrij" gaan staan.
Het bed is echt in seconden klaar en zo lang de dames nog mee gaan kunnen ze daar een beetje op hangen (lees; liggen chillen) ipv op de slaapbank (liggen ze een beetje "uit de weg" )
En het bed lijkt mij echt fantastisch, bijna als thuis zeg maar
In de T4 anderhalve week op de plank in het dak gelegen, ik vind een beetje spartaans niet zo erg, maar ik kreeg op den duur daardoor meneer Meniere nog op de koffie, dat is iets minder...... (zeker als je in Engeland zit en mevr. Dropmans eigenlijk daar niet durft te rijden, gelukkig hoorde ik hem al komen, dan kan ik het een beetje afwenden door mijn gemak te houden (en beneden te gaan slapen, ligt toch net iets beter))
Keukentje draaien leek ons ook leuk, maar bij nader inzien komt hij denk ik te hoog voor ons als we buiten staan (zijn niet groot)
We zagen vorig jaar in Hardenberg https://www.southwestcampers.nl/ en dat sprak ons al enorm aan.
Alleen lijkt de extentie ons praktischer in de Wally itt een vaste bak bij Southwest (doe moet je toch weer ergens veilig neer leggen dat het geen projectiel word in geval van een ongeluk oid)
Verder gebruikt southwest het originele voorbankje (2-persoons) achterin, als ik dat bij de werkbussen zie is dat eerder een 1,5 dan een 2-persoons.
en het is helemaal er in of helemaal er uit (ik denk dat als we samen zijn ik nog wel 1 stoel zou laten staan van de 2 in de Wally)
Ben wel benieuwd wat de Wally ombouw zou gaan kosten.... Zit er ook aan te denken Wally de extentie, slaaphefdak en exrta stoelen (ncl. keuringen) en zelf verder af bouwen. Ik denk dat ik daar wel redelijk mee bespaar.
Edit: wel jammer, Southwest zit hier bijna om de hoek, Wally zit de dichtstbijzijnde geloof ik in weert https://www.rovercampervans.com/ dat is voor ons weer een eind verder
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Re: Maken van een "slaap extension".
Zou 9 a 10 duizend voor slaapdak, extentie, stoelen en keuren een redelijke inschatting zijn?
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
Re: Maken van een "slaap extension".
Ik denk dat je het er niet voor hebt als je het afgewerkt voor ogen hebt zoals in de folders. Of men akkoord gaat met enkel de 'ruwbouw' zal je moeten navragen.
Groet, Ronald
Re: Maken van een "slaap extension".
Nee, dat snap ik, ging puur over dak, stoelen, extensie. (dacht een beetje 3,5k voor dak met bed, 3,5k voor de extra 2 stoelen(campermeubilair rekent daar 3,4k voor), 1,5k voor de extensie/uitbouw en 0,5k keuringen) = 9,0 k (oke, zal dan wel 10k worden...)
EDIT: BIJ NADER INZIEN KAN IK VOOR HET DAK WEL 6,0 K REKENEN....
Een "basic" ombouw bij "campers op maat" is ongeveer 23,5 k, een "volledige" inbouw (goud) rekenen ze 29,5 k voor bij Vancreators (maar daar zit ook two-tone spuitwerk bij, hoezen voorstoelen en "artwork" op het tafeltje.... dingen waar ik wel zonder mee kan....
https://www.vancreators.nl/configurator/
Mijn vraag is om een beetje een inschatting te maken voor mijzelf.
Heb wel eens uitgerekend om alles zelf te doen, puur materialen, toen kwam ik rond 15,0k uit (uiteraard alleen de inbouw dus zonder bus)(wat bevestigd werd door een kennis die zelf ook een T5 korte wielbasis had gebouwd)
Als ik die 10 k aan houd voor dak/stoelen/uitbouw/keuring dan moet ik er denk ik met nog eens 10k voor de inrichting denk ik wel redelijk kunnen komen (keukeninrichting, elektra als HH accu, walstroom, etc, matras, isolatie, kasten etc.
Als ik een beetje leuke bus kan vinden (euro 6 2016/2017 zo'n beetje) rond de 20k, dan zou ik op een mooi bedrag uit komen (ben alleen nog aan het stoeien met die bussen, BPM/Marge-vrij vind ik nog net niet helemaal wat ik een beetje zoek, en dat BPM ben ik ook nog een beetje mee aan het stoeien, hoe ik dat nu precies bereken.
Heb nog een vage kennis met een eigen auto-garage die ook wat import, zoekopdrachten enzo doet, ik zal eens aan hem vragen
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.