Als een 180pk reeds een nieuwe type motor heeft gekregen, officieel aantoonbaar, dan kun je zonder zorgen wel een 180pk aanschaffen overigens.Papui schreef: ↑26 jun 2019, 14:00 Ik moet hier inderdaad iets rechtzetten. De wagen waar ik het over heb, heeft 180 pk. Imacthomas heeft gelijk. Mijn excuses.
Jammer dat het de slechte versie is want buiten de radio met gps heeft deze wagen alles wat ik graag zie op zo een transporter.
Toch maar blijven verder zoeken dan.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Interesse in T5; welke problemen?
Re: Interesse in T5; welke problemen?
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: Interesse in T5; welke problemen?
Aanvulling op Erdems bericht (maar correct me if I'm wrong):
....als hij aantoonbaar een nieuwe motor en een nieuwe intercooler (revisie D) heeft gekregen.
Wat ik er van gelezen heb is dat de (mede) veroorzaker van de problemen met het 180pk blok.
....als hij aantoonbaar een nieuwe motor en een nieuwe intercooler (revisie D) heeft gekregen.
Wat ik er van gelezen heb is dat de (mede) veroorzaker van de problemen met het 180pk blok.
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: Interesse in T5; welke problemen?
Niet intercooler... EGR koeler
Re: Interesse in T5; welke problemen?
Aan de hand van de kilometerstand (89400km) en de vraagprijs, betwijfel ik ten zeerste of deze al een nieuwe motor gekregen heeft.
Door de lage km stand denk ik juist dat ze olieverbruik opgemerkt en deze daardoor net onder de “normale” vraagprijs wegdoen. Maar goed, dat zijn ook maar speculaties van mij.
In ieder geval, een keer navragen kan zeker en vast geen kwaad.
Door de lage km stand denk ik juist dat ze olieverbruik opgemerkt en deze daardoor net onder de “normale” vraagprijs wegdoen. Maar goed, dat zijn ook maar speculaties van mij.
In ieder geval, een keer navragen kan zeker en vast geen kwaad.
Re: Interesse in T5; welke problemen?
Dit heb ik inderdaad veelvuldig gelezen hier op het forum. Of dit waar ik weet ik natuurlijk niet. Wat ik wel weet is dat er in alle bekende info welke ik via VW krijg niet over de EGR gesproken wordt als mogelijke veroorzaker van het olieverbruik. Er wordt alleen gesproken over een ander materiaal voor het onderblok.
Als die EGR er nou wel degelijk mee te maken zou hebben, waarom wordt deze dan niet meteen aangegeven om meteen mee te vervangen? Het roetfilter moet namelijk wel direct mee vernieuwd worden en tevens een software update van het motorregelapparaat.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: Interesse in T5; welke problemen?
Thanks voor de correctie
Op een aantal Duitse fora is die conclusie ook getrokken, en met onderzoek aangetoond.
Waarom VW geen nieuwe EGR koeler plaatst dan? Zeg het maar... Centenkwestie? In de automotive kijken ze naar 3 cijfers achter de komma of misschien wel een kopinhetzandtactiek, daar is VW ook wel goed in. BMW ook trouwens
Op een aantal Duitse fora is die conclusie ook getrokken, en met onderzoek aangetoond.
Waarom VW geen nieuwe EGR koeler plaatst dan? Zeg het maar... Centenkwestie? In de automotive kijken ze naar 3 cijfers achter de komma of misschien wel een kopinhetzandtactiek, daar is VW ook wel goed in. BMW ook trouwens
Re: Interesse in T5; welke problemen?
Inderdaad navragen kan sowieso geen kwaad! En als je hem toch graag wil hebben, gewoon vragen of ze garantie geven op het olieverbruik! Of een olieweging vragen. Als ze dat doen dan weet je zeker dat ze er zelf ook achter staan, er zit geen enkel bedrijf te wachten om op eigen kosten een nieuwe motor te plaatsen!Papui schreef: ↑26 jun 2019, 16:24 Aan de hand van de kilometerstand (89400km) en de vraagprijs, betwijfel ik ten zeerste of deze al een nieuwe motor gekregen heeft.
Door de lage km stand denk ik juist dat ze olieverbruik opgemerkt en deze daardoor net onder de “normale” vraagprijs wegdoen. Maar goed, dat zijn ook maar speculaties van mij.
In ieder geval, een keer navragen kan zeker en vast geen kwaad.
Re: Interesse in T5; welke problemen?
Ik heb het even nagevraagd en er is geen nieuwe motor ofzo geplaatst. De wagen is ook particulier te koop gezet dus garantie kan ik niet vragen.
Het enige wat ik nog doen is een olieweging vragen en deze op mijn kosten laten doen om zeker te zijn.
Maar: stel dat de oliemeting positief uitdraait, welke kosten doe ik dan het best om het probleem te voorkomen?
Stel dat de oliemeting negatief is, of ik neem het risico door deze wagen toch te kopen terwijl deze het probleem heeft. Welke kosten dien ik dan te maken om deze transporter terug in goede staat te krijgen?
De reden van verkoop is het stoppen van een zelfstandig bijberoep zeggen ze. Alle kosten zijn bijgehouden en zijn dus natrekbaar volgens hun.
Het enige wat ik nog doen is een olieweging vragen en deze op mijn kosten laten doen om zeker te zijn.
Maar: stel dat de oliemeting positief uitdraait, welke kosten doe ik dan het best om het probleem te voorkomen?
Stel dat de oliemeting negatief is, of ik neem het risico door deze wagen toch te kopen terwijl deze het probleem heeft. Welke kosten dien ik dan te maken om deze transporter terug in goede staat te krijgen?
De reden van verkoop is het stoppen van een zelfstandig bijberoep zeggen ze. Alle kosten zijn bijgehouden en zijn dus natrekbaar volgens hun.
Re: Interesse in T5; welke problemen?
Qua kosten durf ik geen uitspraak te doen, die weet ik ook niet namelijk. Dat is bij door de garage uitgevoerd, en ik heb destijds wel garantie gekregen op de auto en het woord van de VW dealer (wat dat waard is..) dat deze bus niks geen olie verbruikte en dat hij altijd bij hun zelf in onderhoud was geweest, wat ook aantoonbaar was in de boekjes.
Wat je ook altijd kan doen is, gaan kijken en in de boekjes kijken waar hij in onderhoud is en dan naar de garage bellen om informatie.
Ik snap goed dat je twijfelt over een 180pk versie, heb ik ook gedaan maar heb er tot nu toe nog geen enkele spijt van gehad. Ik wilde graag een bus die wat vermogen had, zeker omdat ik uit een auto kwam met meer dan het dubbele vermogen, en het verschil toch al groot zou zijn en tegen zou kunnen vallen.
Wat je ook altijd kan doen is, gaan kijken en in de boekjes kijken waar hij in onderhoud is en dan naar de garage bellen om informatie.
Ik snap goed dat je twijfelt over een 180pk versie, heb ik ook gedaan maar heb er tot nu toe nog geen enkele spijt van gehad. Ik wilde graag een bus die wat vermogen had, zeker omdat ik uit een auto kwam met meer dan het dubbele vermogen, en het verschil toch al groot zou zijn en tegen zou kunnen vallen.
- Multivan Generation
- Berichten: 34190
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Interesse in T5; welke problemen?
Een 140 pk met DSG laten chiptunen komt ook op 180 pk en geeft minder risico..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Interesse in T5; welke problemen?
Vandaag gaan kijken en rijden met een caravelle l2h1 van het bouwjaar 2013.
Had een DSG automaat en 140pk. Deze reed soepel maar vond het nogal sloom schakelen. Deze stond in een garage en voor €200 lieten ze hem tunen naar 175pk. Vind ik een nette prijs voor die extra pk’s.
Nu de opties van deze wagen. Uiteindelijk voor dit geld vond ik nogal tegenvallen.
- deze had wel cruise control maar geen limited control (dit gebruik ik nu nochtans meer dan de cruise control) Hij kon wel een snelheid aanduiden en als je daarboven ging, gaf de wagen een akoestisch signaal.
- de radio had wel een knop “phone” maar als ik deze induwde ging de radio gewoon op mute. Geen handsfree bellen dus. De radio was een met 3 knoppen links, drie knoppen rechts en 3 knoppen onderaan.
- geen Bluetooth of USB aanwezig (dit vind ik nu nog niet zo ontzettend erg want hij heeft wel een aux-aansluiting)
- automatische ruitenwissers zouden erop staan maar niet kunnen uittesten.
- geen multifunctioneel stuur. Dit vind ik wel zeer jammer, ik gebruik deze knoppen nu zeer vaak op mijn huidige wagen.
- de koffer heeft in het midden wel een knop die moet dienen voor de automatische sluitfunctie. Nu vraag ik me af of deze optie dan makkelijk toe te voegen is?
Zijn er enkele van deze opties achteraf makkelijk toe te voegen? Dit zou mijn keuze wat makkelijker maken.
Dit is dus even mijn ervaring met de caravelle. Hopelijk kunnen me enkele bedenkingen meegeven.
Had een DSG automaat en 140pk. Deze reed soepel maar vond het nogal sloom schakelen. Deze stond in een garage en voor €200 lieten ze hem tunen naar 175pk. Vind ik een nette prijs voor die extra pk’s.
Nu de opties van deze wagen. Uiteindelijk voor dit geld vond ik nogal tegenvallen.
- deze had wel cruise control maar geen limited control (dit gebruik ik nu nochtans meer dan de cruise control) Hij kon wel een snelheid aanduiden en als je daarboven ging, gaf de wagen een akoestisch signaal.
- de radio had wel een knop “phone” maar als ik deze induwde ging de radio gewoon op mute. Geen handsfree bellen dus. De radio was een met 3 knoppen links, drie knoppen rechts en 3 knoppen onderaan.
- geen Bluetooth of USB aanwezig (dit vind ik nu nog niet zo ontzettend erg want hij heeft wel een aux-aansluiting)
- automatische ruitenwissers zouden erop staan maar niet kunnen uittesten.
- geen multifunctioneel stuur. Dit vind ik wel zeer jammer, ik gebruik deze knoppen nu zeer vaak op mijn huidige wagen.
- de koffer heeft in het midden wel een knop die moet dienen voor de automatische sluitfunctie. Nu vraag ik me af of deze optie dan makkelijk toe te voegen is?
Zijn er enkele van deze opties achteraf makkelijk toe te voegen? Dit zou mijn keuze wat makkelijker maken.
Dit is dus even mijn ervaring met de caravelle. Hopelijk kunnen me enkele bedenkingen meegeven.
Re: Interesse in T5; welke problemen?
Heb ik ook te koop staan is net zoeken als die van henk1
Grey is the limmit
zeg niet wat je weet maar weet wat je zegt!
T5 2,5l 130 pk lwb 2 abt november2008
zeg niet wat je weet maar weet wat je zegt!
T5 2,5l 130 pk lwb 2 abt november2008
Re: Interesse in T5; welke problemen?
Via de zoekfunctie kom ik niet direct op foto’s of verslagen van de transporter van henk1.
Heb je eventueel een topic waarbij er duidelijk foto’s zichtbaar zijn?
Heb je eventueel een topic waarbij er duidelijk foto’s zichtbaar zijn?
Re: Interesse in T5; welke problemen?
Welke foto s wil je hebben?
Grey is the limmit
zeg niet wat je weet maar weet wat je zegt!
T5 2,5l 130 pk lwb 2 abt november2008
zeg niet wat je weet maar weet wat je zegt!
T5 2,5l 130 pk lwb 2 abt november2008
Re: Interesse in T5; welke problemen?
Allereerst al wat algemene info:
-bouwjaar
-km
-standaard lengte of l2
-opties
Foto’s van het dashboard zijn zeker welkom.
-bouwjaar
-km
-standaard lengte of l2
-opties
Foto’s van het dashboard zijn zeker welkom.