Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Die bruine T4 Caravelle
Re: Nieuw kenteken, nieuwe velgen, ramen geblindeerd, Hot Chocolate staat een T4 heel goed toch?
Gaaf!
Zelf maken , ja natuurlijk!
Re: Nieuw kenteken, nieuwe velgen, ramen geblindeerd, Hot Chocolate staat een T4 heel goed toch?
zeker mooi, en fijn voor je dat het toch nog gelukt is!
Groet, Bart
Het gaat nu niet zo goed
Vanmorgen reed ik tegen een paaltje, kan 10 dingen de schuld geven, maar ik was even niet aan het opletten, paaltje over het hoofd gezien.
Dit is voor mij een nachtmerrie, ben benieuwd wat de verzekering (all-risk) hieraan gaat doen en hoop dat het bij de carterpan en een beetje spuitwerk blijft.
Kunnen jullie mij moed inspreken?
Dit is voor mij een nachtmerrie, ben benieuwd wat de verzekering (all-risk) hieraan gaat doen en hoop dat het bij de carterpan en een beetje spuitwerk blijft.
Kunnen jullie mij moed inspreken?
Laatst gewijzigd door bossbus op 03 mei 2023, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Caravelle T4 111KW, 2000, Chocolate Brown (MINI), personenbus, oud kenteken 45-VN-VB (Die Bruine) 

Re: Nieuw kenteken, nieuwe velgen, ramen geblindeerd, Hot Chocolate staat een T4 heel goed toch?
Dat is me even balen zeg. 

Re: Nieuw kenteken, nieuwe velgen, ramen geblindeerd, Hot Chocolate staat een T4 heel goed toch?
Het gaat vast weer goed komen. Als je hem gelijk hebt uitgezet dan zal de schade meevallen.
Een caterpan is wel te verkrijgen op de tweedehands markt.
Waar heb je die mooie koplampen trouwens vandaan?
Groeten Erik-Jan
Een caterpan is wel te verkrijgen op de tweedehands markt.
Waar heb je die mooie koplampen trouwens vandaan?
Groeten Erik-Jan
Re: Nieuw kenteken, nieuwe velgen, ramen geblindeerd, Hot Chocolate staat een T4 heel goed toch?
Dat zie ik ook goed komen.
Kijk wel of de olie aanzuig niet verbogen of kapot is, die zit het laagste het de carter.
Kijk wel of de olie aanzuig niet verbogen of kapot is, die zit het laagste het de carter.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
- Jan anno NU
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
- Locatie: Breda
Re: Nieuw kenteken, nieuwe velgen, ramen geblindeerd, Hot Chocolate staat een T4 heel goed toch?
Waar ik toch benieuwd naar ben.
Waar was je mee bezig toen dat paaltje op je pad kwam?
Waar was je mee bezig toen dat paaltje op je pad kwam?
Re: Nieuw kenteken, nieuwe velgen, ramen geblindeerd, Hot Chocolate staat een T4 heel goed toch?
Geen idee wat mij bezielde:
Paaltje staat best laag tikte net de onderkant motorkap aan, paaltje is zwart, staat in de schaduw, moest slalommen om een aanhanger die aan de andere kant stond, staat middenop de rijbaan, ik rijd daar altijd heel rustig 20-30km, dus zal even niet opletten en je zit er bovenop.
Iets meer gegevens van de verzekeraar.
De offerte van het schadebedrijf is 9000euro, dit komt omdat ze het motorblok vervangen, carterpan, subframe moet vervangen worden en de oliepomp.
Met name het verwisselen van de motor heeft volgens mij geen zin, de motor viel uit tegen omdat ik (bijna) stationair er tegen aan reed, dus de motor heeft niet meer gedraaid. Ze zijn bang voor de lagerschalen etc.
Ik heb de offerte nog niet, maar kan me zo maar voorstellen dat dit de hoogste kostenpost is.
De dagwaarde werd even ruw geschat op 5000euro, dus economisch total loss, zou je zeggen.
Nu mag ik wel nog gegevens aanleveren dat deze bus, veel meer waard is dan 5000euro, ik bedoel zoek maar eens een caravelle 7 zits, 111Kw, zonder roest, maar om boven de 2/3 van 9000euro uit te komen, is wel een uitdaging. Ook omdat ik veel zelf heb gedaan.
Morgen eind van de middag hoop ik mijn boekwerk klaar te hebben, heeft er iemand nog tips?
Sowieso ga ik de bus niet total loss laten verklaren en daar achterlaten...maarja wil er wel zoveel mogelijk uitslepen, maar beter wordt ik er niet van.
Bedankt nu al voor de support,
Gijsbert
Paaltje staat best laag tikte net de onderkant motorkap aan, paaltje is zwart, staat in de schaduw, moest slalommen om een aanhanger die aan de andere kant stond, staat middenop de rijbaan, ik rijd daar altijd heel rustig 20-30km, dus zal even niet opletten en je zit er bovenop.
Iets meer gegevens van de verzekeraar.
De offerte van het schadebedrijf is 9000euro, dit komt omdat ze het motorblok vervangen, carterpan, subframe moet vervangen worden en de oliepomp.
Met name het verwisselen van de motor heeft volgens mij geen zin, de motor viel uit tegen omdat ik (bijna) stationair er tegen aan reed, dus de motor heeft niet meer gedraaid. Ze zijn bang voor de lagerschalen etc.
Ik heb de offerte nog niet, maar kan me zo maar voorstellen dat dit de hoogste kostenpost is.
De dagwaarde werd even ruw geschat op 5000euro, dus economisch total loss, zou je zeggen.
Nu mag ik wel nog gegevens aanleveren dat deze bus, veel meer waard is dan 5000euro, ik bedoel zoek maar eens een caravelle 7 zits, 111Kw, zonder roest, maar om boven de 2/3 van 9000euro uit te komen, is wel een uitdaging. Ook omdat ik veel zelf heb gedaan.
Morgen eind van de middag hoop ik mijn boekwerk klaar te hebben, heeft er iemand nog tips?
Sowieso ga ik de bus niet total loss laten verklaren en daar achterlaten...maarja wil er wel zoveel mogelijk uitslepen, maar beter wordt ik er niet van.
Bedankt nu al voor de support,
Gijsbert
Laatst gewijzigd door bossbus op 28 jul 2021, 11:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Caravelle T4 111KW, 2000, Chocolate Brown (MINI), personenbus, oud kenteken 45-VN-VB (Die Bruine) 

Re: Die bruine T4 Caravelle
Ik zou persoonlijk alleen de carter pan vernieuwen. Zelf heb ik dat ook gehad toen ik ging green lanen. Kletste op een rots en de pan was kaduuk.ets meer gegeven van de verzekeraar.
De offerte van het schadebedrijf is 9000euro, dit komt omdat ze het motorblok vervangen, carterpan, subframe moet vervangen worden en de oliepomp.
Met name het verwisselen van de motor heeft volgens mij geen zin, de motor viel uit tegen omdat ik (bijna) stationair er tegen aan reed, dus de motor heeft niet meer gedraaid. Ze zijn bang voor de lagerschalen etc.
Ik heb de offerte nog niet, maar kan me zo maar voorstellen dat dit de hoogste kostenpost is.
Nieuwe pan en rijd nu al 1000den km zonder problemen. Als ik het goed lees is de schaal gebarsten vandaar de olie uiteraard, Maar mocht de motor niet te lang droog gedraaid hebben en met de snelheid waar mee je zegt dat je reed zal het wel meevallen. Een schade bedrijf kijkt heel anders naar zoiets. Bij een verzekeraar kan je niet aankomen met "sorry het valt wat tegen". Kan me niet voorstellen dat na mijn avontuur jouw bus totall is. Verre van zelfs.
Carter pan 200-300 plus E. Ik zou die gok direct nemen.
Ohh en voor 5k kom ik hem morgen halen. Voor 6 of 7 ook denk ik, ongezien

Laatst gewijzigd door Snautzer op 27 jul 2021, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Die bruine T4 Caravelle
En mijn aanbod zou ik zo maar in je verslag meenemen. Indien nodig kan je mijn gegevens krijgen. Uiteraard ga ik er van uit dat je gewoon door gaat met de bus maar het zou kunnen helpen.
Re: Die bruine T4 Caravelle
Waardeloos zeg!
Shit happens en weer door.
Maar die schade taxatie lijkt wel heel negatief ingeschat als je jou beschrijving zo leest..
Dat ze bang zijn voor de lagerschalen…
Tja je zou zeggen dat je dat zou kunnen controleren en vandaar verder zien maar gezien jouw omschrijving zou ik me er ook niet echt druk om maken.
Ik denk dat het een beetje ten overvloede is maar laat je bus straks taxeren dat scheelt je een hoop gezeik mocht er in de toekomst weer iets gebeuren.
Dit geld natuurlijk voor ieder die zijn bus dierbaar is en er veel werk in heeft zitten.
Een paar weken terug heb ik het ook gedaan en het koste mij 150€ en je bent weer voor vijf jaar onder de pannen.
Ik hoop dat je weer snel weer zorgeloos kunt rijden.
Shit happens en weer door.
Maar die schade taxatie lijkt wel heel negatief ingeschat als je jou beschrijving zo leest..
Dat ze bang zijn voor de lagerschalen…
Tja je zou zeggen dat je dat zou kunnen controleren en vandaar verder zien maar gezien jouw omschrijving zou ik me er ook niet echt druk om maken.
Ik denk dat het een beetje ten overvloede is maar laat je bus straks taxeren dat scheelt je een hoop gezeik mocht er in de toekomst weer iets gebeuren.
Dit geld natuurlijk voor ieder die zijn bus dierbaar is en er veel werk in heeft zitten.
Een paar weken terug heb ik het ook gedaan en het koste mij 150€ en je bent weer voor vijf jaar onder de pannen.
Ik hoop dat je weer snel weer zorgeloos kunt rijden.
Re: Die bruine T4 Caravelle
Ik heb hetzelfde gehad met mijn bus.
Hij rijd net weer. Meer dan 100 uur mee bezig geweest, a 65 euro ex per uur, dan weet je al dat je het niet gaat redden om hem te laten maken. En tuurlijk ga je zelf anders te werk dan een garage. En ik had het ook in vijftig uur kunnen doen, maar nu pak ik gelijk alles mee om hem weer helemaal top te krijgen.
Nieuwe bovenste draagarmen zijn niet nodig, maar wel fijn.
En ze hadden 5400 euro aan materialen gerekend, en ze schatten de dagwaarde op 3500, dus totalloss.
We hebben de taxateur gevraagd of hij deze bus kon leveren zonder roest, en zoals deze is aangepast, voor dat geld.
Zelf kwamen we op een 8/9 duizend euro uit om een beetje een gelijke bus te vinden.
Maar meer dan 3500 zat er niet in.
Intussen loopt hij wel weer fijn rond op de wegen.
Nog even laten spuiten bij terugkomst in Nederland.
En dan idd laten taxeren, zodat er geen discussie meer is over wat hij waard is. Dat is erg belangrijk.
Hij rijd net weer. Meer dan 100 uur mee bezig geweest, a 65 euro ex per uur, dan weet je al dat je het niet gaat redden om hem te laten maken. En tuurlijk ga je zelf anders te werk dan een garage. En ik had het ook in vijftig uur kunnen doen, maar nu pak ik gelijk alles mee om hem weer helemaal top te krijgen.
Nieuwe bovenste draagarmen zijn niet nodig, maar wel fijn.
En ze hadden 5400 euro aan materialen gerekend, en ze schatten de dagwaarde op 3500, dus totalloss.
We hebben de taxateur gevraagd of hij deze bus kon leveren zonder roest, en zoals deze is aangepast, voor dat geld.
Zelf kwamen we op een 8/9 duizend euro uit om een beetje een gelijke bus te vinden.
Maar meer dan 3500 zat er niet in.
Intussen loopt hij wel weer fijn rond op de wegen.
Nog even laten spuiten bij terugkomst in Nederland.
En dan idd laten taxeren, zodat er geen discussie meer is over wat hij waard is. Dat is erg belangrijk.
Re: Die bruine T4 Caravelle
Ik had de bus inderdaad moeten taxeren, maar dat is achteraf. Bij Unive kon ik trouwens niet mijn bus voor de taxatiewaarde verzekeren omdat de bus nog geen 25 jaar of ouder is, maar wellicht dat het bij een andere verzekeringsmaatschappij wel had gelukt.
Bedankt allemaal voor jullie medeleven en steun, ik ga de bus zeker niet Total-loss laten verklaren, heb goed tijd gestoken in de waardebepaling en hoop dat de verzekering een hogere dagwaarde geeft!
Bedankt allemaal voor jullie medeleven en steun, ik ga de bus zeker niet Total-loss laten verklaren, heb goed tijd gestoken in de waardebepaling en hoop dat de verzekering een hogere dagwaarde geeft!
Caravelle T4 111KW, 2000, Chocolate Brown (MINI), personenbus, oud kenteken 45-VN-VB (Die Bruine) 

Re: Die bruine T4 Caravelle
Toen wij onze bus kochten konden wij deze bij het NKC allrisk laten verzekeren en kregen we drie jaar lang de aanschafwaarde terug, mocht de bus total loss gaan.
Daar zitten wij nu nog steeds naar alle tevredenheid .
Misschien is dat wel een optie voor je.
Daar zitten wij nu nog steeds naar alle tevredenheid .
Misschien is dat wel een optie voor je.
- Multivan Generation
- Berichten: 34433
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Die bruine T4 Caravelle
Jammer dat dit gebeurd is. De pijn zal wel groot zijn, maar de schade valt relatief mee, zo lijkt het.
De geschatte waarde is wel reëel hoor, gebaseerd op leeftijd en kilometerstand, maar ik kan mezelf voorstellen, dat je iets meer verwacht had, gezien de liefde die er in gestopt is..
Succes met het weer opbouwen..
De geschatte waarde is wel reëel hoor, gebaseerd op leeftijd en kilometerstand, maar ik kan mezelf voorstellen, dat je iets meer verwacht had, gezien de liefde die er in gestopt is..
Succes met het weer opbouwen..

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...