Wat een leuk lijstje.
Ga dit project goed in de gaten houden en wie weet volgend jaar gedeeltelijk toepassen
De powerflex heb ik op de huidige t6 en de t5 hiervoor ook en wat een verschil is dat en eenmaal dat te hebben ervaren
is dat bij mij een standaard geworden.
Tricolore schreef: 12 aug 2020, 22:51
Hallo Peter,
Ik begrijp je sceptische reactie . Maar het begon door mijn zoon, die vond hem achterlijk hoog staan en stuurde me een link met airride. Nou, verlagen dan maar maar ook een goeie beveiliging. Toen kreeg ik ook nog eens vieze plaatjes van mooie velgen doorgestuurd, afijn......'t liep uit de klauwen. Ligt dus niet aan mij
Bedankt voor je tip, waardeer ik. Alleen, ik heb de schroefset al binnen maar nog niet gebruikt/gemonteerd. Valt dat tegen zo'n KW onder een T6 ? Ik ga me inlezen, wel even zoeken waar. Alle raad en tips zijn hier meer dan welkom maar ook suggesties worden gewaardeerd
Groetjes terug,
Paul
De KW V3 Set heb ik er ook onder gehad, vond het een lastige set om goed af te stellen. Ingaande en uitgaande slag is af te regelen maar zoals de handleiding vermeldde vond ik het nix. Vond de achterveren te slap, alle windingen lagen met een beetje gewicht al op elkaar zodat inveren niet meer mogelijk was. Het eronder zetten is te doen mits je je gereedschap goed voor elkaar hebt en een brug is wel lekker
Een garage is een 4 uurtjes bezig en naar een paar honderd km is uitlijnen een must.
Ik deel je mening volkomen edjeraketje. Het afstellen is lastig i.c.m. de hoogte ; verander je deze dan dien je de demping ook weer aan te passen. Wij noemen het dan ook altijd 'kl*ten aan de schroefset'. Niet aan denken dergelijke klussen zonder brug te doen
Vandaag was het eindelijk zo ver ! De aflevering hebben we achter de rug. We gaan nu beginnen met het afwerken van ons verlanglijstje. Door de uitgestelde afleverdatum is de planning ook iets aangepast dus vanaf volgende week gaat het echt beginnen. Vanmiddag wel even onder de auto gekeken en wat is dat een mooi gezicht ; spiksplinternieuw en schoon allemaal.
Nice Heel mooi complimenten heel benieuwdwaar dit project gaat eindigen ...
Heb je al eens overwogen om de onderkant te laten conserveren?
Is hier wel de overweging bij de volgende want heeft toch wel wat als ie nieuw blijft.
dvr schreef: 20 aug 2020, 21:06
Nice Heel mooi complimenten heel benieuwdwaar dit project gaat eindigen ...
Heb je al eens overwogen om de onderkant te laten conserveren?
Is hier wel de overweging bij de volgende want heeft toch wel wat als ie nieuw blijft.
Zo, da's lang geleden dat ik een auto heb laten tectyleren. Eerlijk gezegd niet over nagedacht. Benieuwd wat ze vandaag de dag gebruiken en wat de voor- en nadelen zijn ? Heb jij hier research naar gedaan of ervaring mee ?
edjeraketje schreef: 20 aug 2020, 21:26
Mooie kleur bus
In begin had ik wel sterk m'n twijfels hoor maar ben de kleur echt gaan waarderen. Ga carbon wrapfolie gebruiken als contrast aan de buitenzijde (sidebars en spiegels). Verder volop zwart tinten aanwezig (in de voorbumper, beschermingslijst achterbumper en de wintervelgen). Voor volgende zomer wil ik een heel andere kleur velg eronder gaan monteren welke ik erg mooi vind met samen met deze unilak kleur grey.
dvr schreef: 20 aug 2020, 21:06
Nice Heel mooi complimenten heel benieuwdwaar dit project gaat eindigen ...
Heb je al eens overwogen om de onderkant te laten conserveren?
Is hier wel de overweging bij de volgende want heeft toch wel wat als ie nieuw blijft.
Zo, da's lang geleden dat ik een auto heb laten tectyleren. Eerlijk gezegd niet over nagedacht. Benieuwd wat ze vandaag de dag gebruiken en wat de voor- en nadelen zijn ? Heb jij hier research naar gedaan of ervaring mee ?
Kijk eens bij dit bedrijf https://www.stiptpolishpoint.nl/behande ... ehandeling
Heb er nog gen ervaring mee maar tis het overwegen waard.
Weet nog geen prijzen maar ik zelf heb zoiets alles bij elkaar opgeteld wat de bus kost zal het een slok op een borrel zijn en dan praat ik puur voor mijzelf. Had ik dit eerder geweten wat de mogelijkheden zijn dan had ik dit na aflevering zeker gedaan.
@ DVR, heb jij de laatste jaren al eens onder je bus gelegen?
Dan weet je dat af-fabriek er veel blanke wax op de bodem zit (T6 en verder).
Daar overheen zit dan nog al het kunststof afwerkkappen..
Aan de achterzijde vanaf de achteras wordt de bodembescherming iets minder.
Maar om je bus daar nu voor weg te brengen?
De meesten die een nieuwe bus bestellen schuiven hem binnen de 5 jaar toch door..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Daar heb je wel een punt ; veel bescherming is al aangebracht zag ik gister onder de bus. Ben je van plan om er langer mee te rijden dan 5 jaar dan is voor die delen bescherming aanbrengen misschien geen verkeerde optie en baat het niet dan schaadt het ook niet.