Oldtimer keuring / invoer is eenvoudiger dan "gewone" invoerbrugseb schreef: ↑07 nov 2020, 10:37 Wat invoerperikelen betreft kan ik ook wel mijn bijdrage leveren
1990 dus zonder EU papieren, dit betekent dat je een "individuele" eenvormigheidskeuring moet doen; kan gewoon via keuringstation, kennis maken met de chef ter plaatse helpt daarbij
De documenten van de keuring gaan naar Brussel, ministerie levert dan eenvormigheidsattest af, waarmee je opnieuw naar keuring moet en nummerplaat kan aanvragen.
Er is blijkbaar ook een route via D"Ieteren, maar dat is mij nooit gelukt... voor een import doen we denk ik weinig moeite.
Je originele Duitse papieren kunnen het wel makkelijker maken voor de keuring, alles moet immers opgemeten en gewogen worden.
Oh ja, Brussel geeft alleen documenten af indien de bus groen gekeurd was bij de eenvormigheidskeuring, dus volgens mij zal je eerst je laswerk moeten doen.
Succes en véél geduld gewenst.
Bart
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 2.4D 1990
- Pascal-141
- Berichten: 10868
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T4 2.4D 1990
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: T4 2.4D 1990
Er heeft iemand naar het laswerk gekeken, valt erg mee!
Twee stukjes van de buitendorpel onder de voordeuren.
Nu zitten er in de binnendorpels 2 ronde gaten waarvan er 1 een rubberen afsluiting heeft en de voorste heeft dat niet! Hoort dat zo?
En een dorpel heeft een vervorming maar zonder roest ( fout gebruik van een krik of op een boomstronk vastgezeten ofzo?
Zie foto!
Is dat een afkeur in België?
Twee stukjes van de buitendorpel onder de voordeuren.
Nu zitten er in de binnendorpels 2 ronde gaten waarvan er 1 een rubberen afsluiting heeft en de voorste heeft dat niet! Hoort dat zo?
En een dorpel heeft een vervorming maar zonder roest ( fout gebruik van een krik of op een boomstronk vastgezeten ofzo?
Zie foto!
Is dat een afkeur in België?
Re: T4 2.4D 1990
Er zitten wel 2 gaten in de bekleding maar de "pennen" hebben geen houvast!
Het bed is nu maar 165 lang
Re: T4 2.4D 1990
Zoals ik al vermoedde is de motor niet goed, dus er komt een andere in!
Ga een complete halen deze week.
Nu lekt daar de brandstofpomp van.
Dus wil ik mijn brandstofpomp, de distributie riem en waterpomp overzetten van mijn blok.
Moet de brandstofpomp opnieuw afgesteld worden, of is er een mogelijkheid deze in een bepaalde stand te fixeren?
Ik dacht de distributieriem op beide motoren in dezelfde stand fixeren (hoe?) En dan de gefixeerde pomp en riem op de "nieuwe" motor te plaatsen.
Bumper en front demonteren voor het vervangen van de motor?
Zijn er nog tips?
Zaken welke ik gelijk kan meenemen nu het blok eruit is?
Bouten aandrijfassen vernieuwen of met locktite?
Ga een complete halen deze week.
Nu lekt daar de brandstofpomp van.
Dus wil ik mijn brandstofpomp, de distributie riem en waterpomp overzetten van mijn blok.
Moet de brandstofpomp opnieuw afgesteld worden, of is er een mogelijkheid deze in een bepaalde stand te fixeren?
Ik dacht de distributieriem op beide motoren in dezelfde stand fixeren (hoe?) En dan de gefixeerde pomp en riem op de "nieuwe" motor te plaatsen.
Bumper en front demonteren voor het vervangen van de motor?
Zijn er nog tips?
Zaken welke ik gelijk kan meenemen nu het blok eruit is?
Bouten aandrijfassen vernieuwen of met locktite?
-
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 14 jul 2019, 22:06
Re: T4 2.4D 1990
Het schutbord in de motorruimte isoleren om het motorlawaai te dempen, nu kun je er goed bij. Zorg dat het flink ver naar achteren doorloopt, tot onder je voeten zegmaar. En niet van dat dunne lichte 'eierdoos' schuimrubber, maar zwaar(der) materiaal wat ook tegen olie en warmte kan, bijvoorbeeld te koop bij https://www.akoestiekwinkel.nl/?gclid=C ... MsQAvD_BwE
Ik heb eerder de bouten van de aandrijfassen gewoon opnieuw gebruikt met loctite. Eerst de schroefgaten met remmenreiniger ingespoten en drooggeblazen.
Re: T4 2.4D 1990
Bedankt,pwhooftman schreef: ↑10 dec 2020, 09:50Het schutbord in de motorruimte isoleren om het motorlawaai te dempen, nu kun je er goed bij. Zorg dat het flink ver naar achteren doorloopt, tot onder je voeten zegmaar. En niet van dat dunne lichte 'eierdoos' schuimrubber, maar zwaar(der) materiaal wat ook tegen olie en warmte kan, bijvoorbeeld te koop bij https://www.akoestiekwinkel.nl/?gclid=C ... MsQAvD_BwE
Ik heb eerder de bouten van de aandrijfassen gewoon opnieuw gebruikt met loctite. Eerst de schroefgaten met remmenreiniger ingespoten en drooggeblazen.
Goeie tip dat isoleren! Helaas geen budget hiervoor en ook geen prioriteit!
Eerst maar eens zien deze technisch klaar te krijgen voor de keuring in België
Re: T4 2.4D 1990
Distributie riem niet hergebruiken!
Ook de krukas Distributie tandwiel controleren en monteren met nieuwe bout en ring.
Ook de krukas Distributie tandwiel controleren en monteren met nieuwe bout en ring.
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Re: T4 2.4D 1990
Daar hoort ook een ronde stop in.Nu zitten er in de binnendorpels 2 ronde gaten waarvan er 1 een rubberen afsluiting heeft en de voorste heeft dat niet! Hoort dat zo?
Als het goed is is het gat 40mm (even nameten)
Dan is het VW nummer VW 1K0 899 185
Vervorming van dorpel heb ik ook. Dit is bij mijne in NL in ieder geval nog nooit reden geweest voor afkeur.
TIP;
Vervang meteen ook de motorsteunen/hydrolagers. Kan ook gedreun schelen.
En nu kun je er toch goed bij.
Inderdaad voorfront, bumperbalk, radiateur en koeler stuurbekrachtiging weghalen en dan kun je er zo bij.
Lijkt veel werk maar valt eigenlijk wel mee. Als je het slim doet met de slangen voor de stuurbekrachtiging dan kun je met minimaal morsen de boel loskrijgen. Ik zou deze slangen even voorzien van een stopje. Bijvoorbeeld een steel van een kwast. Dan krijg je ook geen vervuiling bij de hydro-olie.
Let op met het loshalen van de radiator.
Het loshalen van de 'armpjes' gaat door eerst het pennetje uit het center te drukken. (Opvangen, deze raak je snel kwijt) en dan de clips voorzichtig samen te drukken. Maar het is oud en broos plastic dus gaat snel kapot. zeker met deze buitentemperaturen.
Succes!
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Re: T4 2.4D 1990
Bedankt ook Odorf voor de uitgebreide omschrijving!
Re: T4 2.4D 1990
Riem en bout niet hergebruiken, spanrollen en waterpomp geen probleem.
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 2.4D 1990
Wil je voor die 20 euro extra risico nemen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T4 2.4D 1990
Bestaat er iets, online ofzo, waar ik onderdelennummers kan vinden?
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 2.4D 1990
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T4 2.4D 1990
Bedankt!