Project heeft wat vertraging opgelopen omdat ik nog wat delen miste, begin deze maand de bus uit de stalling gehaald en apk klaar gemaakt, vorige week gekeurd met als advies 2 bovenste fuseekogels, dit was een discussiepuntje tussen mij en de keurmeester. De kogels rammelen wel wat dus ik ga ze vervangen aangezien ik in juli met de bus op vakantie ga. Ben alleen nog opzoek naar een tool om de kogeltjes eruit / erin te persen. Wat het project betreft heb ik eindelijk alles zo goed als binnen en staat voor dit weekend de turbo met olieleidingen, verstuivers, spruitstukken, downpipe, koelerpakket en luchtfilterbox met lmm van AXG op de planning. Ik heb een originele ecu van een AXG met een stage 1 software en immobilizer delete al klaar liggen.
Zodra dit afgerond is is de distributieriem met waterpomp en (span)rollen, pompriem met rollen, multiriem met spanner, dynamo wisselen voor een 120A mét vrijlooppoulie én aircopomp poulie met magneetkoppeling (deze rammelt stationair bij inschakelen airco). Als dit alles gedaan is (hoop binnen 2 weken) dan komt er een DQR versnellingsbak op van een 151pk AXG met nieuwe koppelingsset van luk met druklager etc etc. Ben alleen nog aan het uitvogelen hoe de stekker van een dqr bak in elkaar zit m.b.t. de 3 pinnen van de snelheidssensor, deze is anders dan bij de acv/ajt. Heb het stekkertje al wel liggen, deze moet ik op de kabelboom van mijn bus solderen alleen weet ik nog niet welke kabel bij welke pin hoort. Even uitzoeken dus.
Afgelopen weekend een setje bilstein b6 schokdempers gemonteerd wat werkelijk een genot is om mee te rijden