Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kwaliteit goedkope uitlaten? Of tweedehands?

vragen over de T4
ABL 2001
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jan 2021, 19:22

Re: Kwaliteit goedkope uitlaten? Of tweedehands?

Bericht door ABL 2001 »

@Freek: bedankt voor het delen van je ervaring! Heb net een uitlaat besteld bij Auspuffteile.de :)
Het verschil tussen die 86 euro in 2020 en de 140 van vandaag, da's volgens mij de post-covid inflatie. Ik heb 155 euro betaald voor alles vanaf de catalysator tot vanachter.
ABL 2001
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jan 2021, 19:22

Re: Kwaliteit goedkope uitlaten? Of tweedehands?

Bericht door ABL 2001 »

Hallo iedereen,

nu de nieuwe uitlaat van Auspuffteile.de of Auspuffteile shop (deze versie: https://www.ebay.de/itm/290707653761) eronder hangt, vond ik het wel zo fair hier een verslagje van te plaatsen.
De uitlaat komt uit Polen, was hier op twee dagen tijd voor de deur. Ziet er netjes uit, niet verzinkt maar "veraluminiumd", hoe zeg je dat?

Kleine gebreken die je maar beter kan weten:
- de ingangsdiameter is 55mm, terwijl de originele uitlaatbuis ergens tussen 50 en 51 zit (twee inch denk ik dus). We hebben een verloopbus moeten lassen op de uitgangsbuis van de katalysator (de vervangingsuitlaat is vanaf de kat, je moet de buis na de kat afzagen en de nieuwe schuift daarover).
- de "patten" in ronde staaf die in de ophangrubbers moeten, staan maar "ongeveer" op hun plaats. Bij de achterdemper zit de laatste te dicht op de uitgangsbuizen, plooien volstond; bij de eerste bocht zat ie te ver naar binnen, ik heb hem zeker vier centimeter naar buiten moeten buigen of de buis zat onder de schuifdeur tegen de kas van de bus aan te rammelen; bij de middendemper was er één maar héél nipt lang genoeg, en nog een andere was dan weer net niet te lang... we hebben wat moeten wringen en schuiven met de passingen tussen de verschillende uitlaatdelen, en het lukte nèt wel...

Conclusie: ik ben heel blij dat ik had afgesproken met m'n favoriete garagist om van z'n brug gebruik te maken, want als ik het liggend onder de bus had moeten doen, had ik urenlang liggen foeteren en kankeren, en was het misschien wel nooit gelukt. 't Is maar dat je verwittigd bent...

Maar voor 158 euro aan de deur geleverd, vind ik het wel een goeie deal. Nu nog zien of ie de bus overleeft...

Hartelijk dank aan allen, en bijzonder aan Pascal 141 !

Pascal 2001 :knipoog (da's 't jaar van m'n busje, ik ben al wat ouder...)
freek
Berichten: 690
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Kwaliteit goedkope uitlaten? Of tweedehands?

Bericht door freek »

Toch wel jammer dat de pasvorm te wensen overliet. Die van mij paste toch best goed, zonder aanpassingen. Zeker de foute diameter is vervelend. Maar fijn dat hij eronder zit;-)
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Plaats reactie