Jamaro schreef: 02 apr 2025, 20:38
. . . Alleen wel jammer dat de Nederlandse wet- en regelgeving het Multi gedeelte aardig beperkt. Alles eruit en eens een keertje vracht vervoeren mag dus niet eens...
Door die wet- en regelgeving (kwarttarief) bespaar je naar schatting zo'n 1800 euro per jaar. Daar kan je af en toe voor een vrachtje wel een 'echte' bestelwagen van huren.
Och, heb ook nog twee Opel Movano's H2L3 staan, dus mogelijkheden te over.
Misschien dat we de Euro6 Movano van 2018 gaan ombouwen naar camper, ook een leuk project als dat door gaat.
Hanz schreef: 03 apr 2025, 16:15
Transport mogelijkheden genoeg dus. Dan lekker genieten van de uitstapjes en reizen waar je de multivan voor gekocht hebt.
Precies!
Hiermee zal het keukentje wel vast te zetten zijn op de Multivan stoelrails. Mag ook wel wat het schuift van links naar rechts achterin.
Multivan Generation schreef: 03 apr 2025, 22:12
Dat kun je zonder gereedschap verwijderen en dat is voor de Belastingdienst onvoldoende.
Ook ik heb ooit controle gehad (aan huis).
Ja. Stoelen achter kan je nog verwijderen want draaistoelen voor gelden als de twee verplichte zitplaatsen. Maar er zit geen bed in het hefdak dus bed achterin moet blijven zitten. Je hebt deze uitvoering ook met bed in hefdak en dan kan je de achterkant inderdaad helemaal leeg maken.
Volgens de advertentietekst zit er wel een bed in het hefdak maar op de foto's zie ik dat niet.
Dit is ook geen slaaphefdak, lijkt me meer een atrion hefdak.
Want bij het voeteneind gaat het dak ook niet omhoog.
Maar het is denken in mogelijkheden, niet in beperkingen.
De Michelangelo heeft wel degelijk een echt slaaphefdak. Kijk maar eens op de eerste foto. Alleen zie ik bij dit exemplaar geen bedplank. Het is ook geen Atrion dak maar een Westfalia, net als de rest van de inrichting.
Op zich trouwens wel een interessante camper. Wordt zowel op basis van een Citroën, Peugeot als Fiat gebouwd onder de namen Michelangelo en Patagonia.
Je kunt er ook twee extra stoelen bij kopen die in de rails staan waardoor je een 6-zitter krijgt met 6 goede stoelen in plaats van een hard bankje.
krekwakwol schreef: 04 apr 2025, 17:28
Dit is ook geen slaaphefdak, lijkt me meer een atrion hefdak.
Want bij het voeteneind gaat het dak ook niet omhoog.
Maar het is denken in mogelijkheden, niet in beperkingen.
@Hanz, dit topic gaat toch over de T5 van Jamaro en niet over een bericht die even tussendoor komt, dus daar is mijn reactie ook op.
De wielen staan prachtig onder jullie bus en mooi op hoogte.
krekwakwol schreef: 11 apr 2025, 23:43
@Hanz, dit topic gaat toch over de T5 van Jamaro en niet over een bericht die even tussendoor komt, dus daar is mijn reactie ook op.
Quatz stelde de vraag: Als ik het goed begrijp, kan je dus een 'camper' als deze https://www.marktplaats.nl/v/caravans-e ... echt-92dkm
wel op camper kenteken zetten, maar loop je een risico als je gaat rijden met de stoelen/bed verwijderd?
De laatste zin in mijn reactie: Volgens de advertentietekst zit er wel een bed in het hefdak maar op de foto's zie ik dat niet.
De eerste zin in het bericht van jou dat daar direct op volgde: Dit is ook geen slaaphefdak, lijkt me meer een atrion hefdak.
Je kunt je misschien voorstellen dat ik dacht dat je op mijn bericht reageerde en niet op iets van de TS veel eerder in dit draadje. Maar genoeg off topic. Terug naar Jamaro.