Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rode diesel wit filteren...sterk verhaal of feit??

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Lisboa schreef:Ik wens u allen veel succes met het filteren van rode diesel!
Daarnaast moet je deze activiteiten vooral op dit soort fora zetten :bifun
Heeft hier 1 iemand gezegd ze effectief gaan rode diesel omzetten naar witte ???
Er is hier een gesprek op dit forum aan de gang over rode en witte diesel , en het feit dat er individu-en zijn die het toch voor elkaar krijgen om op grote schaal te frauderen . Nou en ?? En omdat wij erover praten , wil dat zeggen dat wij het ook willen doen ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Lisboa schreef:[Rode diesel filteren? Ik zie het nut er niet van in en de pakkans is groot :bonk

Groeten,

:winter Luuk.
De pakkans is groot???? Hoe kom je daar nu in hemelsnaam bij??? Omdat jij één keer een controle gehad hebt?? en HOE heeft de douane gecontrolleerd?? Monster uit tank en gekeken of het rood was ?? (dan zou kleur eruit filteren dus al voldoende geweest zijn)

Ik heb in de 27 jaar dat ik auto rijdt een dikke 20 jaar diesel gereden, ik heb altijd zo'n 40 a 50 duizend per jaar gereden en heb zelf nog NOOIT een rode-diesel-controle gehad......

Laten we eens een zeer zuinige auto gemiddeld nemen van 1 op 15, daarbij een laag prijsverschil van 15 eurocent per liter...

20 jaar x 40.000km / 15km/liter x 0,015 euro =bijna 8000 euro winst als ik al die tijd gewoon op rode diesel gereden zou hebben (en dat is dan erg voorzichtig berekend)

het is een risico dat je neemt, dat is waar, maar nutteloos..nee, dat durf ik niet te zeggen....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Inderdaad , dat denk ik er ook van : de pakkans is net heel klein ...

Ik heb de afgelopen 850.000km slechts 2x dieselcontrole gehad (op 17jaar tijd)!
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

misschien ook even erbij vermelden dat ik in die tijd in Maastricht (grensgebied met belgie EN duitsland) woonde en bij 'sHeerenberg (grens duitsland)

dus ook nog in een gebied waar je de meeste controle kunt verwachten
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Bericht door frank884 »

De pakkans is klein ik rijdt alles bijeen golf en 2x T4
zo'n 15 jaar op diesel en ze hebben mij nog nooit gecontroleerd,
en met de vrachtwagen rijdt ik 2x/dag duitsland in en uit en belgie in en uit,
en dit werk doe ik ook al 13 jaar en het zijn agrarische producten die ik vervoer
maar ben nog maar 1x daarmee gecontroleerd en dat was in de tank.

Als je echt veel rijdt dan scheelt het per jaar ook echt wat, en je wil op rood, laat dan de tank zoals die is, (voor de douane) en bouw onder de bank van de dubbele kabine een tank (kleine vrachtwagen tank) met rode waar die echt uit drinkt, en dan is het risiko klein, en ergens tanken waar niet iedereen ziet waar
de vulopening zit.
bijvoorbeeld bij een boer??.die koopt meestal 4000 a 5000 liter ineens dus korting, heeft een eigen pomp dus goedkoper als een tankstation, krijgt die ook nog wat zwart geld binnen, altijd interesant met los personeel, en kan die kosten
van de diesel voor de tractor voor het bedrijf aftrekken van de belasting,
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

Wel grappig dat dit topic meer een wending naar pakkans gaat,ik heb sinds 1988 mijn rijbewijs en heb heel wat rubber afgerolt,maar een controle op brandstof?nee nog nooit.

Dit verhaal kwam toevallig tijdens de koffie over de tafel heen en maakte mij toch wel nieuwsgierig,tot nu aan toe heeft niemand zwart op wit ja of nee kunnen zeggen :klappen dus wordt het steeds leuker.

Ik ben ooit in Spanje,in een romeinse ruine geweest,hier had men al honderden jaren geleden een heel ingenieus waterzuiverings systeem bedacht voor het verkrijgen van schoon drinkwater,iets wat veel later nog moesten uitvinden,evenals het beton recept :groteogen

En door proberen zijn er al heel veel..................................... :lach
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33915
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Mijn vader gaat met zijn boot in België rode gasolie tanken.
En ja dat is toegestaan, nog wel...

Experimenten met andere brandstoffen...
Tsja, ik heb op ppo gereden, gemixed met diesel.
Geeft wel een lekker gevoel dat je actief bezig bent om toch wat milieuvriendelijker te rijden. Ik had ook netjes dagaangifte gedaan, en had het bonnetje daarvan in de auto. Rode diesel zou ik nooit doen, omdat het niet milieuvriendelijker is.

En het prijsverschil? Nou ik weet het nog zo net niet.

De kleur rood laten verdwijnen, misschien kan dit wel met bestralen met UV-licht? :knipoog
Is maar een suggestie hoor.... Ik heb niet de illusie om het wiel uit te vinden... :lach
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef:En het prijsverschil? Nou ik weet het nog zo net niet.
Ik rijd ook niet met rode diesel , maar aan dat prijsverschil is er volgens mij geen twijfel hoor ,Peter :

witte = +/- 1,20eur
rode = +/- 0,67eur

da's bijna 50% :ie
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

Pascal-141 schreef:
Multivan Generation schreef:En het prijsverschil? Nou ik weet het nog zo net niet.
Ik rijd ook niet met rode diesel , maar aan dat prijsverschil is er volgens mij geen twijfel hoor ,Peter :

witte = +/- 1,20eur
rode = +/- 0,67eur

da's bijna 50% :ie
Als je in 2001,net voor de (D)euri invoering had geroepen dat je in 2007 ,FL 2.50 voor een litertje diesel moet betalen ...... :ie :ie :ie :ie :ie :ie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33915
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb hier bij de pomp gehoord dat particulieren wel rode diesel kunnen kopen, maar dan alleen mogen gebruiken voor agrarische doeleinden zoals bijvoorbeeld een minitrekker, een agregaat etc..

Aan de pomp vertelden ze me dat het prijsverschil hier (als particulier he, en zonder een of ander contract) ruim 10 eurocent per liter was...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
broekhof
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 okt 2007, 17:28
Locatie: Thuis
Contacteer:

Bericht door broekhof »

Voor echt goedkope rode diesel heb je een bunkerverklaring nodig (accijnsvrij)
Deze krijg je alleen als je een bedrijfsvaartuig heb.
Rode diesel is met je boot niet meer in Belgïë te verkrijgen!!!

Greetz Coen
Broekhof Jachtbouw
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Bericht door Freelancer »

Pascal-141 schreef:Volledig mee akkoord , Freelancer !
Dank U naamgenoot :yes

Mvg.
Pascal aka Freelancer
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Plaats reactie