Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
veel besproken
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: veel besproken
De bijverwarmer moet er wel bij besteld worden. Is gewoon een optie. Niet standaard aanwezig!!!
Bij sommigen is het er achteraf opgebouwd en hebben misschien geen sticker in de deur. Dit gebeurd in de fabriek normaal.
Bij sommigen is het er achteraf opgebouwd en hebben misschien geen sticker in de deur. Dit gebeurd in de fabriek normaal.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: veel besproken
Mijn multivan Highline heeft de extra koelvloeistofverwarmer standaard af fabriek, nix speciale of beperkte serie.johnny van de voorde schreef:Zijn jullie zeker dat er géén extra verwarmer inzit ? Er zijn namelijk uitvoeringen (lees speciale serie, beperkte serie) die hem wél hebben.
Had ik in de brochure namelijk zelf vooraf al gecontroleerd want anders had IK de meer-uitvoering 9M5 zeker meebesteld.
- Cedarcanoe
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 00:58
- Locatie: Storfors, Zweden
Re: veel besproken
1.9TDI 105pk (2004 - 90.000 km) en géén warmteprobleem.
Werd niet supersnel warm, maar was het gewoon zo.
Watertemperatuur wijzertje daalt ook niet als de verwarming op heet staat (manuele airco).
Heb naar aanleiding van deze topic eens geprobeerd om de verwarming uit te laten, en klopt: motor wordt nog sneller warm.
Mogelijk is mijn T5 eerder een uitzondering dan de regel, versta ik uit deze topic.
PS. ik kom net van mijn dealer, en had verwacht dat mijn T5 een nieuwe distributieketting nodig zou hebben bij 90.000 km, maar nee hoor ik. De distributieketting wordt kennelijk bij 110.000km vervangen. Klopt dat ?
/Erik
Werd niet supersnel warm, maar was het gewoon zo.
Watertemperatuur wijzertje daalt ook niet als de verwarming op heet staat (manuele airco).
Heb naar aanleiding van deze topic eens geprobeerd om de verwarming uit te laten, en klopt: motor wordt nog sneller warm.
Mogelijk is mijn T5 eerder een uitzondering dan de regel, versta ik uit deze topic.
PS. ik kom net van mijn dealer, en had verwacht dat mijn T5 een nieuwe distributieketting nodig zou hebben bij 90.000 km, maar nee hoor ik. De distributieketting wordt kennelijk bij 110.000km vervangen. Klopt dat ?
/Erik
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: veel besproken
Cedarcanoe,
Een 1.9 TDI heeft geen ketting maar een getande riem!
En ondanks dat de dealer de riem pas bij 110000 km wil vevangen is gezien de leeftijd van de bus-2004-het ZEER aan te raden om het nu wel te doen!
,
Een 1.9 TDI heeft geen ketting maar een getande riem!
En ondanks dat de dealer de riem pas bij 110000 km wil vevangen is gezien de leeftijd van de bus-2004-het ZEER aan te raden om het nu wel te doen!
,
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39
Re: veel besproken
Jay,
Inderdaad, multivan heeft hem standaard erin. Mag ook wel voor die prijs ? Ik betaalde mn huis niet zo duur !
Prachtige bus trouwens die Multivan.
Groetjes, John.
Inderdaad, multivan heeft hem standaard erin. Mag ook wel voor die prijs ? Ik betaalde mn huis niet zo duur !
Prachtige bus trouwens die Multivan.
Groetjes, John.
Re: veel besproken
Hallo allemaal,
Vandaag twee California's bekeken bij Poptop, een 130 pk zes bak en een 174 pk automaat, beide waren voorzien met een tweetal stikkers (Webasto) op de rand van het bestuurdersportier. Ik vermoed dat een ervan een waterverwarmer is, de ander de standkachel in het campergedeelte?
Als ik het mis heb hoor ik het graag.
Groetjes,
Arjan
Vandaag twee California's bekeken bij Poptop, een 130 pk zes bak en een 174 pk automaat, beide waren voorzien met een tweetal stikkers (Webasto) op de rand van het bestuurdersportier. Ik vermoed dat een ervan een waterverwarmer is, de ander de standkachel in het campergedeelte?
Als ik het mis heb hoor ik het graag.
Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Re: veel besproken
we praten wel over de 2.5 (R5 motor) en niet over de 1.9 die over een ander model (standaard) interieur verwarming beschikt.
klopt de california heeft ook de standkachel.Vandaag twee California's bekeken bij Poptop, een 130 pk zes bak en een 174 pk automaat, beide waren voorzien met een tweetal stikkers (Webasto) op de rand van het bestuurdersportier. Ik vermoed dat een ervan een waterverwarmer is, de ander de standkachel in het campergedeelte?
Als ik het mis heb hoor ik het graag
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39
Re: veel besproken
Hey kroonhome,
De California is (althans in Belgie) standaard voorzien van zowel de koelvloeistofverwarmer alsook de standverwarming. Je hebt dan ook inderdaad de beide stickers in de deurstijl zitten.
Mooie bus trouwens zo'n California. Moest ik zelf mogen kiezen koos ik voor de 2.5 130pk manueel geschakeld, gezien de problematiek die ik al zéér veel heb gelezen met de automatische versnellingsbak.
Voor mijn part is 176 pk helemaal niet nodig voor een California, aangezien niet de sportiviteit telt maar het rijkomfort.
Ik bedoel ; vrouwtje mee, kindjes achterin, fietsen op't imperiaal enz... dan ga je toch niet racen ? Maar natuurlijk is dit mijn gedacht en vermits gedachten veel verschillen van mens tot mens ....
Een ding is zeker ; met de beide verwarmingen erin zit je warm !
Groetjes, John.
De California is (althans in Belgie) standaard voorzien van zowel de koelvloeistofverwarmer alsook de standverwarming. Je hebt dan ook inderdaad de beide stickers in de deurstijl zitten.
Mooie bus trouwens zo'n California. Moest ik zelf mogen kiezen koos ik voor de 2.5 130pk manueel geschakeld, gezien de problematiek die ik al zéér veel heb gelezen met de automatische versnellingsbak.
Voor mijn part is 176 pk helemaal niet nodig voor een California, aangezien niet de sportiviteit telt maar het rijkomfort.
Ik bedoel ; vrouwtje mee, kindjes achterin, fietsen op't imperiaal enz... dan ga je toch niet racen ? Maar natuurlijk is dit mijn gedacht en vermits gedachten veel verschillen van mens tot mens ....
Een ding is zeker ; met de beide verwarmingen erin zit je warm !
Groetjes, John.
Re: veel besproken
Ik vertrok gisterenavond bij -5, met mijn T5 2.5 TDI (96kw) uit 2004. Verwarming uit, na 2 km begon het pijltje van de temperatuursmeter al te stijgen, en heb ik de verwarming opgezet (hoogste stand, enkel binnenlucht). Enkele km's later was alles warm, en ik heb een lange wielbasis zonder tussenschot, en geen koelvloeistof verwarming. Tenminste, geen Webasto stickertje in de deur, heb bus 2e hands gekocht.