Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

kat vervanger

vragen over de T4
Gebruikersavatar
PJJ-65535
Berichten: 377
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:52
Locatie: Schouwen-West

Re: kat vervanger

Bericht door PJJ-65535 »

Hoi

Let effe op de BTW bij verzending vanuit het buitenland. Het is niet vreemd om een naheffing over de totale som (matt'n + transport) van 19% te krigen van de Belastingdienst.

I.i.g. bij verzending vanuit buitenland vragen of VAT / Mehrwertsteuer er af is.

succes.

Ptr
Life's no monkey business.........
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: kat vervanger

Bericht door Roger B. (11)61 »

Engeland is toch een EU land, dan moet je als particulier gewoon BTW betalen in het land van aankoop (engeland in dit geval) en krijg je echt niet ook nogeens BTW heffing in NL.

Bedrijven mogen alleen zonder BTW leveren als het een intracommunautaire levering betreft.

dat wil zeggen
-aan een bedrijf uit een ander EU land (aangetoond met BTWnummer van de koper)
-goederen aan het bedrijf in het buitenland geleverd worden (de leverancier kan aannemelijk maken dat hij niet beter wist dan dat de goederen daadwerkelijk naar het buitenland gingen, dus opsturen naar een adres in engeland (dit geval) zou levering zonder BTW niet toegestaan maken))
-en er was nog een voorwaarde dit ik altijd vergeet)

Dus legaal mag een bedrijf nooit zonder BTW aan particulieren leveren ook niet aan buitenlandse particulieren
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
EdwinBk
Berichten: 152
Lid geworden op: 03 dec 2007, 22:32
Locatie: Drunen

Re: kat vervanger

Bericht door EdwinBk »

Roger B. (11)61 schreef:Engeland is toch een EU land, dan moet je als particulier gewoon BTW betalen in het land van aankoop (engeland in dit geval) en krijg je echt niet ook nogeens BTW heffing in NL.

Bedrijven mogen alleen zonder BTW leveren als het een intracommunautaire levering betreft.

dat wil zeggen
-aan een bedrijf uit een ander EU land (aangetoond met BTWnummer van de koper)
-goederen aan het bedrijf in het buitenland geleverd worden (de leverancier kan aannemelijk maken dat hij niet beter wist dan dat de goederen daadwerkelijk naar het buitenland gingen, dus opsturen naar een adres in engeland (dit geval) zou levering zonder BTW niet toegestaan maken))
-en er was nog een voorwaarde dit ik altijd vergeet)

Dus legaal mag een bedrijf nooit zonder BTW aan particulieren leveren ook niet aan buitenlandse particulieren
Klopt als een bus lijkt mij,

Maar wat is het geworden ?
Ligt je uitlaat er al onder ?
Wat is dan de prijs ?
Greetz Edwin Bk
Drunen.
Noord Brabant

T4 * 2003* korte uitvoering.
102 Pk 2.5 L TDI 5 cil
EdwinBk
Berichten: 152
Lid geworden op: 03 dec 2007, 22:32
Locatie: Drunen

Re: kat vervanger

Bericht door EdwinBk »

Roger B. (11)61 schreef:Engeland is toch een EU land, dan moet je als particulier gewoon BTW betalen in het land van aankoop (engeland in dit geval) en krijg je echt niet ook nogeens BTW heffing in NL.

Bedrijven mogen alleen zonder BTW leveren als het een intracommunautaire levering betreft.

dat wil zeggen
-aan een bedrijf uit een ander EU land (aangetoond met BTWnummer van de koper)
-goederen aan het bedrijf in het buitenland geleverd worden (de leverancier kan aannemelijk maken dat hij niet beter wist dan dat de goederen daadwerkelijk naar het buitenland gingen, dus opsturen naar een adres in engeland (dit geval) zou levering zonder BTW niet toegestaan maken))
-en er was nog een voorwaarde dit ik altijd vergeet)

Dus legaal mag een bedrijf nooit zonder BTW aan particulieren leveren ook niet aan buitenlandse particulieren
Klopt als een bus lijkt mij,

Maar wat is het geworden ?
Ligt je uitlaat er al onder ?
Wat is dan de prijs ?
Greetz Edwin Bk
Drunen.
Noord Brabant

T4 * 2003* korte uitvoering.
102 Pk 2.5 L TDI 5 cil
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Re: kat vervanger

Bericht door predikant »

predikant schreef:
harry t5 191 schreef:Precies,gewoon een pijp er tussen!
Turbo pakt dan ook beter op! :knipoog

:wjw :T54LIFE :toppie
Ik heb de middendemper en de einddemper laten vervangen. Nu moet het voorste deel ook worden vervangen. Opgave van VW is 600-700 Euro. :ie

Dat is me iets te duur, moet goedkoper kunnen.

1. Wat moet ik nu nog kopen?
2. Zijn de delen bij RS parts bijvoorbeeld okee? Ik lees over vermogensverlies......
3. En krijg je geen problemen bij de APK als je geen origineel deel ertussen stopt?

Wie heeft er antwoorden voor me?

Ik heb de gok toch maar gewaagd bij RS parts. Voor zo'n e65 kan je je eigenlijk geen buil vallen en van vermogensverlies merk ik gelukkig ook niets.

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Plaats reactie