Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Verbruik 102 pk

vragen over de T4
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Verbruik 102 pk

Bericht door rick_k »

Als ze BOVAG aangesloten zijn heb je sowieso garantie (ook al zeggen ze vaak dat je ervoor moet betalen).
En anders heb je nog aanspraak op verborgen verbreken. Gewoon het koopcontract anders niet tekenen.

mvg Rick
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Verbruik 102 pk

Bericht door René »

eerst genoemde is al niet meer beschikbaar, advertentie link doet het (al) niet meer.

René
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Verbruik 102 pk

Bericht door sgsdebruijn »

Pascal-141 schreef:
GerJol 716 schreef:PRIJS INCL. 3-MAANDEN GARANTIE,
Bieden de Nederlandse handelaars dan geen verplichte garantie ?
Hier in Belgie is een handelaar gewoon bij wet verplicht om op een tweedehandswagen minimaal 6 maand garantie te geven , velen bieden zelfs een jaar garantie (bij jongere wagens)
Zou hier inderdaad ook niet zo gek zijn, nu een hoop gesjagger en gerommel en gezeik.
Als je al garantie hebt krijg je al snel discussieverhalen, heb mijn laatste 2 auto's zonder garantie gekocht, als de prijs ernaar is (en de kmstand goed) dan calculeer ik een deel van het postieve verschil gewoon in voor eventuele reparatie.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Verbruik 102 pk

Bericht door bartt4 »

Pascal-141 schreef:
GerJol 716 schreef:PRIJS INCL. 3-MAANDEN GARANTIE,
Bieden de Nederlandse handelaars dan geen verplichte garantie ?
Hier in Belgie is een handelaar gewoon bij wet verplicht om op een tweedehandswagen minimaal 6 maand garantie te geven , velen bieden zelfs een jaar garantie (bij jongere wagens)
Gek land dat belgie!!! :ie :ie Hier is handel echt handel, kijken proefrijden, bevalt het, prima, meenemen en nooit terug komen. :knipoog :knipoog :knipoog
En dat bevalt me prima. Meeste van me auto's allemaal uit de handel zonder garantie. Tis een gokje maar meestal gaat dat wel goed als je tnminste bij de aanschaf je ogen open houd.
me laatse auto wel met garantie gekocht en nog bij de dealer ook. Kwamen gewoon goed bij elkaar met de prijs.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Verbruik 102 pk

Bericht door Pascal-141 »

bartt4 schreef:
Pascal-141 schreef:
GerJol 716 schreef:PRIJS INCL. 3-MAANDEN GARANTIE,
Bieden de Nederlandse handelaars dan geen verplichte garantie ?
Hier in Belgie is een handelaar gewoon bij wet verplicht om op een tweedehandswagen minimaal 6 maand garantie te geven , velen bieden zelfs een jaar garantie (bij jongere wagens)
Gek land dat belgie!!! :ie :ie Hier is handel echt handel, kijken proefrijden, bevalt het, prima, meenemen en nooit terug komen. :knipoog :knipoog :knipoog
En dat bevalt me prima. Meeste van me auto's allemaal uit de handel zonder garantie. Tis een gokje maar meestal gaat dat wel goed als je tnminste bij de aanschaf je ogen open houd.
me laatse auto wel met garantie gekocht en nog bij de dealer ook. Kwamen gewoon goed bij elkaar met de prijs.
Tja, dat is dan wel een goeie zaak hier in Belgie , dat handelaars verplicht zijn garantie te geven . :lach
Ik heb een tijdje geleden mijn T5 tweedehands gekocht , en heb daar ook 1 jaar garantie op gekregen (zelfs ZONDER kilometerbeperking :lach )
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Verbruik 102 pk

Bericht door bartt4 »

weet niet of het goed is of niet. de handelaren hier zijn soms stukken goedkoper in de aanschaf, tis een gok natuurlijk wat je koopt. Maar ik persoonlijk waag vaak een gokje, en hou mooi wat centjes in me eigen zak.
Gelukkig sleutel ik zelf en kom voor onderhoud ook echt niet in een garage. Een leek is mischien verstandiger wel een auto aan te schaffen met garantie.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Verbruik 102 pk

Bericht door Pascal-141 »

bartt4 schreef:weet niet of het goed is of niet. de handelaren hier zijn soms stukken goedkoper in de aanschaf,waag .
Hier zijn handelaarsprijzen zeker niet goedkoper , handelaarsprijzen liggen stukken hoger dan particulierprijzen ... Die handelaars willen natuurlijk ook wat extra verdienen , om eventuele garantiegevallen (extra kosten) te overbruggen ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie