Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Spanningsregelaar vervangen, brandstofmeter niet ok :(
Re: Spanningsregelaar vervangen, brandstofmeter niet ok :(
De T12 kan nooit goed werken, want de meters in het dashboard hebben een stabiele 10V nodig. KA7810a is een spanningsregelaar voor 10V uitgangsspanning, dus zou moeten werken.
De combinatie met licht aan is wat anders, misschien een aardprobleem.
De combinatie met licht aan is wat anders, misschien een aardprobleem.
Groeten, Bert
Re: Spanningsregelaar vervangen, brandstofmeter niet ok :(
het is geen aarde probleem die heb om de bak schoongemaakt
heb de zekeringen in de kast ook allemaal vervangen
ik heb gehoord dat de licht dimmer ook over de Spanningsregelaar gaat
dus als die stroom trekt en de regelaar het niet kan lever kan hij toch storing geven
heb de zekeringen in de kast ook allemaal vervangen
ik heb gehoord dat de licht dimmer ook over de Spanningsregelaar gaat
dus als die stroom trekt en de regelaar het niet kan lever kan hij toch storing geven
Re: Spanningsregelaar vervangen, brandstofmeter niet ok :(
Volgens mij moet er een 8 volt omvormer in L7805 of zoiets.
Met de zoekfunktie moet je het wel kunnen vinden.
Maar loop ook voor de zekerheid alle soldeerpunten even na.
Vooral die bij de aansluiting van de stekker op de print van de tellerklok.
Met de zoekfunktie moet je het wel kunnen vinden.
Maar loop ook voor de zekerheid alle soldeerpunten even na.
Vooral die bij de aansluiting van de stekker op de print van de tellerklok.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Re: Spanningsregelaar vervangen, brandstofmeter niet ok :(
Er moet een 10V spanningsregelaar in. Kijk voor meer informatie op:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Spannungsregler" onclick="window.open(this.href);return false;
En 7805 is een 5V uitvoering (de laatste 2 cijfers geven de spanning aan), die kun je niet gebruiken.
Inderdaad geven de soldeerpunten vaak een probleem.
http://www.t4-wiki.de/wiki/Spannungsregler" onclick="window.open(this.href);return false;
En 7805 is een 5V uitvoering (de laatste 2 cijfers geven de spanning aan), die kun je niet gebruiken.
Inderdaad geven de soldeerpunten vaak een probleem.
Groeten, Bert
Re: Spanningsregelaar vervangen, brandstofmeter niet ok :(
Staat genoeg informatie op T4 wiki
Inderdaad 10 volt dus de L7810 monteren.
Was het "vroeger" dan altijd 8 volt? (Kadett, golf 1, enz.)

Inderdaad 10 volt dus de L7810 monteren.
Was het "vroeger" dan altijd 8 volt? (Kadett, golf 1, enz.)
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Re: Spanningsregelaar vervangen, brandstofmeter niet ok :(
Ik weet dat niet, maar zou me niet verbazen want in de tijd van een Golf1 waren er volgens mij nog geen low drop spanningsregelaars en dan lukt het niet echt om uit een 12V spanning 10V te maken.Harry62 schreef:Staat genoeg informatie op T4 wiki![]()
Inderdaad 10 volt dus de L7810 monteren.
Was het "vroeger" dan altijd 8 volt? (Kadett, golf 1, enz.)
Groeten, Bert
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Spanningsregelaar vervangen, brandstofmeter niet ok :(
Heeft iemand van jullie er al aan gedacht,
dat het tankelement wellicht verbogen kan zijn?
Hierdoor kun je ook heel andere waarden krijgen.
Is er bij jullie al een check gedaan met behulp van Vagcom?
Het aantal Ohm is namelijk een maat voor de hoeveelheid brandstof in de tank.

dat het tankelement wellicht verbogen kan zijn?
Hierdoor kun je ook heel andere waarden krijgen.
Is er bij jullie al een check gedaan met behulp van Vagcom?
Het aantal Ohm is namelijk een maat voor de hoeveelheid brandstof in de tank.

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Spanningsregelaar vervangen, brandstofmeter niet ok :(
niet alleen de tank meter heeft keuren maar ook de
-temp meter
- rpm meter
-instrumenten verlichting
-groot licht controle lampje
-temp meter
- rpm meter
-instrumenten verlichting
-groot licht controle lampje
Re: Spanningsregelaar vervangen en nog niet ok :(
odorf schreef:De kontactklemmetjes zijn inderdaad makkelijk dichter te knijpenjan2009 schreef:Maakt die brandstofmeter d.m.v een aantal pinnen kontakt met de print ?
Bij onze 1,9D was dat een combi van temp en brandstof en viel ook steeds weg , toen de kontaktbusjes op de print iets dichter geknepen met een punttang en gaf goed resultaat
zelfs alle contactjes licht opgeschuurd maar geen verandering
Heb de juiste waardes gevonden op t4wiki ga verder op onderzoek naar de kabeltjes.egbert&manon schreef:Meet de weerstand eens van de tankvlotter.
De draden komen ergens bij de motorkapontgrendelingshendel uit de vloermat.
Of op zoek naar een nieuwe (originele) LM2940T en deze erin zetten
Als ik een keer zin heb ... ben het nu even een beetje zat,
instrumentenpaneel 3x open alles volgens de regeltjes gedaan en geen resultaat
Nogmaals bedankt so far
Hallo, de originele LM2940T is een 12 volt stabilisatie IC, en die je erin gezet hebt is een 10 Volts IC, dus zal de meter zeker te weinig aangeven, bij een onderdelen zaak kun je gewoon even een LM7812 kopen, kost zo rond de 1,20 euro, en de aansluiting is hetzelfde.
Re: Spanningsregelaar vervangen, brandstofmeter niet ok :(
Zijn meter geeft met een 12V spanningsregelaar juist teveel aan, kijk maar naar zijn posts. En er moet echt een 10V spanningsregelaar in:
http://www.t4-wiki.de/wiki/images/Elekt ... t_1994.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.t4-wiki.de/wiki/images/Elekt ... t_1994.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Bert
Re: Spanningsregelaar vervangen?
Rotor schreef: Hallo, de originele LM2940T is een 12 volt stabilisatie IC, en die je erin gezet hebt is een 10 Volts IC, dus zal de meter zeker te weinig aangeven, bij een onderdelen zaak kun je gewoon even een LM7812 kopen, kost zo rond de 1,20 euro, en de aansluiting is hetzelfde.
@vw-camper;vw-camper schreef: Zijn meter geeft met een 12V spanningsregelaar juist teveel aan, kijk maar naar zijn posts. En er moet echt een 10V spanningsregelaar in:
http://www.t4-wiki.de/wiki/images/Elekt" onclick="window.open(this.href);return false; ... t_1994.jpg
Er lopen een paar dingen door elkaar in dit topic.
Mijn (Odorf) brandstofmeter geeft TE LAAG aan. Als mijn meter minder dan een halve tank aangeeft krijg ik er maar 25 liter in. Ik heb er van het weekeinde weer een andere 10v regelaar in gesoldeerd en nu alle soldeerverbindingen opnieuw gedaan maar hij blijft te laag aangeven.
Beertjes z'n meter geeft wel teveel aan.
@rotor;
Weet je zeker dat DEZE LM2940T (de originele) 12V is? Dat zou betekenen dat de info op t4 wiki niet helemaal klopt. En dat MIJN euvel is opgelost met een 12v versie?????? @peter;
Als dit alles het niet is kan het bij mij idd waarschijnlijk alleen nog de tankvlotter zijn. Maar daar heb ik voorlopig nog even geen zin in ...
Stoelen eruit, vloerbedekking eruit etc. en vooral HOE krijg ik het er dan nog MOOI weer terug

Ik kan wel eens een keer proberen of ik het voor elkaar krijg om die ohm waardes te meten. Maar waar?
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Re: Spanningsregelaar vervangen, brandstofmeter niet ok :(
de lm2940t (10v) deze zit er bij mij in, als ik er een van 12v in zet gaat hij een kwart meer aan geven op mijn benzine meter en mijn temperatuur meter ik ga nu de ka7810a er in zetten dit zouw ook een 10v moeten zijn met de zelfde aan sluitingen als de lm2940t (357 919 803) dit is het wv nummer
Re: Spanningsregelaar vervangen?
@rotor;
Weet je zeker dat DEZE LM2940T (de originele) 12V is? Dat zou betekenen dat de info op t4 wiki niet helemaal klopt. En dat MIJN euvel is opgelost met een 12v versie?????? Hi Odorf, ik heb even gekeken, en het blijkt dat je de goede hebt, ze zijn in verschillende voltage's leverbaar, de toevoeging achter LM2940-10 in jouw geval een tien, die geeft dus tien volt af.
Weet je zeker dat DEZE LM2940T (de originele) 12V is? Dat zou betekenen dat de info op t4 wiki niet helemaal klopt. En dat MIJN euvel is opgelost met een 12v versie?????? Hi Odorf, ik heb even gekeken, en het blijkt dat je de goede hebt, ze zijn in verschillende voltage's leverbaar, de toevoeging achter LM2940-10 in jouw geval een tien, die geeft dus tien volt af.
Re: Spanningsregelaar vervangen, brandstofmeter niet ok :(
lm2940t is een 10 volt spanningsregelaar
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Spanningsregelaar vervangen, brandstofmeter niet ok :(
Heb je die 2 draadjes bij de motorkapontgrendeling al gevonden?
Deze doorknippen
Weerstand meten
Met amp klemmetjes of kroonsteen kun je ze weer doorverbinden
Da's de simpelste test.
Egbert
Deze doorknippen
Weerstand meten
Met amp klemmetjes of kroonsteen kun je ze weer doorverbinden
Da's de simpelste test.
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel