Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Klapperen linksvoor, oplossing + video

vragen over de T4
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Klapperen linksvoor

Bericht door sgsdebruijn »

Ja ja weer lekker geheimzinnig :winter
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Klapperen linksvoor

Bericht door sgsdebruijn »

Helaas niet de onderste fusee kunnen controleren maaaarrr.... lijkt erop dat de axiaalkogel speling heeft.
Er zit een klein beetje speling op met ongeveer het geluid wat ik binnen hoor, hoogte en de richting van het geluid kloppen.
Wie heeft die steeksleutel beschikbaar of een trucje om de boel los en weer vast et krijgen.
(gaat dus niet om de stuurkogel maar de andere kant bij het stuurhuis)

http://www.t4-wiki.de/wiki/Spurstange

Afbeelding
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Klapperen linksvoor

Bericht door Oskar 725 »

Sebastiaan, hoes opzij schuiven en de moordenaar er op! (grote pomp tang, dus geen waterpomptang). :toppie
Kun je eventueel van me lenen.
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Klapperen linksvoor

Bericht door sgsdebruijn »

Is daar ruimte voor dan? zit redelijk weggestopt

Afbeelding
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Klapperen linksvoor

Bericht door Oskar 725 »

Met het stuur uiterst links/uiterst rechts moet het kunnen, ik moest de spoorstang einden er af hebben om het stuurhuis er onderuit te krijgen bij het vervangen van de voorste stabi. :werkaanT4
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Klapperen linksvoor

Bericht door sgsdebruijn »

Is gelukt, inderdaad uiterste uitdraaien.
Van te voren even meten wat de lengte vanaf een bepaald punt (zit een klein gaatje in de as van het stuurbuis dat was mijn referentie) is tot bv de stuurkogel.
Met een goeie grote tang, echt een lompe losdraaien.
Hoes direct mee vervangen.
Kreeg bij VW nog wel 25% korting dus bedankt Johan van magazijn Ames in Oud-Beijerland, mag ook wel eens gezegd worden.
Gelijk de stuurstang ingespoten om hem wat extra te beschermen tegen roest, staat netter.

Helaas bleek toch de onderste fusee heel flink speling te hebben, wil na de overieg verhalen wel stellen dat het gewoon kl@tez00i is die onderste fusee Meyle HD, niet doen dus, bizar 23.000 km oud die dingen, rechts hoor ik nog niet klapperen.

Dus nu maar een originele bestellen bij de garage, dus we moeten weer even wachten maar de problemen/geklapper krijgen we gelukkig wel opgelost.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33913
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Klapperen linksvoor

Bericht door Multivan Generation »

ik hoor het binnenkort bij de APK of die(Meyle HD) fuseekogels nog voldoende zijn..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Klapperen linksvoor

Bericht door sgsdebruijn »

De speling was echt fors hoor Peter, kon naar boven en benden en van links naar rechts.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33913
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Klapperen linksvoor

Bericht door Multivan Generation »

Als het de onderste zijn, dan is dat snel verholpen.
De bovenste is even een iets ander verhaal..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Klapperen linksvoor

Bericht door frank884 »

Ik heb ze ook alle 4 vervangen 2 jaar geleden voor die Meyle HD bij 234000km met de originele te hebben gedaan
(waren toen nog niet eens allemaal versleten) maar dacht alles nieuw ben ik er weer 200.000 vanaf
dus bij mij tot het eind dacht ik.....
maar die rechts-onder "bleek later" was al ergens in September 2012 aan zijn einde
Het kan het misschien ook zijn dat de hoesjes die erbij zitten slecht zijn, want de garage zei dat die van een van de andere
op mijn wagen het hoesje heeft vervangen, en als die slecht zijn is het ook snel gebeurd...

maar idd ik heb ook mijn twijfels over Meyle
misschien vlg keer beter toch http://www.ebay.de/itm/190755691034?ssP ... 1438.l2649" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.ebay.de/itm/260932695200?ssP ... 1438.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;

maar die bovenste dat was een destijds een heel "feest" :groteogen :muur om die eruit te krijgen
zonder het speciale gereedschap wat daarvoor is, beetje onderschat destijds de "noodzaak" of handigheid
van dat materieel, maar ja als het eenmaal half uiteen ligt dan moet je toch door, dus het was flink improviseren
en uiteindelijk ook nog de snijbrander erbij.

Ik hoop dat het voorlopig niet nodig is, en het blijft bij de onderste rechts !!!
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Klapperen linksvoor

Bericht door sgsdebruijn »

Zo, onderste fusee vervangen, j#m!g sloeg op m'n hand met de grote hamer ipv op de fuseevork.
Blauwe dikke hand waar ff geen kracht mee te zetten is en een stuk vel in mijn handpalm los :bonk
Fusee zag er nog helemaal goed uit, geen roest, vet wat harder en een berg speling van heb ik jouw daar, ik zal ff een filmpje posten als ik wat meer tijd heb.

Geen geklapper meer gelukkig, hoop nu ff een tijdje klaar te zijn.
Van de lente of zomer gelijk de andere kant maar meepakken, fusee, stuurstang en hoes, is dat ook gedaan, daarna goed uit laten lijnen.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33913
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Klapperen linksvoor

Bericht door Multivan Generation »

vandaag naar de APK geweest met Meyle HD fuseekogels.
Geen problemen en beneden ook geen speling.
Boven maar heel weinig, zelfs te weinig om er een notitie(aandachtspunt) van te maken :yes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Klapperen linksvoor

Bericht door Harry 341 »

Multivan Generation schreef:vandaag naar de APK geweest met Meyle HD fuseekogels.
Geen problemen en beneden ook geen speling.
Boven maar heel weinig, zelfs te weinig om er een notitie(aandachtspunt) van te maken :yes
Heel weinig is ook speling..... :yes :knipoog
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Klapperen linksvoor

Bericht door m.c van den berg »

Heb ook (sorry) Meyle fuseekogels er onder zitten, klapper ook weer licht. zitten denk nu 20.000km er onder.(Zeker niet meer.
Is deze link
http://www.ebay.de/itm/190755691034?ssP" onclick="window.open(this.href);return false; ... 1438.l2649 of http://www.ebay.de/itm/260932695200?ssP" onclick="window.open(this.href);return false; ... 1438.l2649
van Frank 884 de betere ??? .

Groet Marinus
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Klapperen linksvoor

Bericht door sgsdebruijn »

Heb er nu 1 van de dealer, ze zeggen dat die van LEMFÖRDER komen, ik zou het niet weten, hoop dat het nu beter gaat.

Je linkjes

Onder
http://www.ebay.de/itm/190755691034

Boven
http://www.ebay.de/itm/260932695200
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Plaats reactie