Mijn shortlist is nu;
1) Hankook Ventus EVO V12, twijfel alleen vanwege mogelijke zachtere zijwangen en dus stuurgedrag. Ook merknaam/prijs is wat mijn betreft nog niet helemaal zuiver,ondanks goede marketing van die Koreanen en vele positieve reacties op internetfora.
2) Goodyear Eagle F1 Assymetric 2, goede testresultaten op droog en met name op nat. Twijfel vanwege eigen wat mindere ervaring met ouder type en cupping
Volgens deze test (die Hankook gebruikt als reclame) komt de Goodyear (wel type 1) net iets beter uit de "bus", helaas geen XL banden in de test;
http://www.hankooktireusa.com/Tech/k110 ... scars1.pdf
De Ventus Evo V12 is wel een "oude" band en het V profiel vind ik ook niet superfraai. Maar de prijs/kwaliteitsverhouding is erg interessant en de testen zijn zeer positief.
De Goodyear is echt wel een nieuwere band en standaard bij veel dikke auto's. Ik ben daar gevoelig voor. En voor een merknaam, dat doet mij ook wel wat, ook als snap ik dat marketing geen betere band maakt.
Setje GY's is nu ca. EUR 150 euro duurder dan de HK's en dat is toch flink. Geen eerlijk vergelijk dus eigenlijk. Knap van de Hankook.
Ik ga een beter prijsje vragen voor de Goodyears ...