Hangt er helemaal vanaf welke veerdiensten je neemt, toch?Zowel DFDS als P&O Ferries hanteren 6 meter als grens. DFDS heeft ook een tarief tot 5 meter maar dan mag je niet hoger zijn dan 1,85 meter, dus daar kom je toch niet voor in aanmerking. En om dicht bij huis te blijven, de boot naar Texel heeft een grens bij 6,5 meter. Volgens mij is een LWB dus geen bezwaar wat betreft veerponttarieven.
Ook bij tolwegen zie ik meestal 6 meter als maximale lengte voor een laag tarief.

Bijvoorbeeld Noorwegen of Marokko of Griekenland? Maar natuurlijk ook onze mooie eilanden en het VK.
Je hebt gelijk, er worden door de verschillende maatschappijen diverse maten gehanteerd. Voor de peage in Frankrijk geld weer 2 mtr hoog in Cat 1. In Spanje gelden weer andere regels. Niet dat ik perse over tolwegen wil gaan scheuren, maar dat kan soms toch wel handig zijn. Wil me graag houden aan de "buitenmaten" Lang max 5 mtr - Hoog max 2 mtr. LWB is dus zeker een optie.
Top, dank je wel!Deze montage handleiding kan misschien veel van je vragen beantwoorden. De kachel hangt normaal gesproken onder de vloer van de auto en het 'schoorsteentje', de uitlaat, komt ook gewoon onder de auto uit, meestal ergens bij het linker achterwiel.
Nu lees ik her en der ook over de Planar 2D 2Kw en de Planar 4D 4Kw. Heeft iemand hier enige langdurige ervaring mee?

Kosten compleet meer dan de helft goedkoper