Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
Re: T5GP California Beach ombouw naar Coast en meer
2 Verse Varta AGM accu’s. Kabelboom voor bediening in de hemel gemaakt. Omdat er reeds een luchtstandkachel in zit is de stekker ook aanwezig in de hemel bij het binnenlicht.
Jammere is wel dat je de stekker niet kan gebruiken op het paneel van de California. Dus 2 nieuwe stekkers gemaakt
Jammere is wel dat je de stekker niet kan gebruiken op het paneel van de California. Dus 2 nieuwe stekkers gemaakt
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Kabels en nog meer kabels en het werkt ook nog 
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
- Henk-1
- Site Admin
- Contacteer:
Fijn dat je alles wilt delen , mooi project
Enne netjes gedaan alles hoor
Enne netjes gedaan alles hoor

VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK

Tjongejonge Erdem,
Groet Peter

Groet Peter
Bedankt hoor! We doen ons best 
Heb best lang getwijfeld wat ik nog wilde doen met de binnenlichtunit voor in de hemel. Console moet sowieso vervangen omdat het bedieningspaneel erin moet.
In eerste instantie wilde ik die van een T6 California erin hebben met de steunen voor de rollo’s welke in de A stijlen gemonteerd zitten. Ik heb namelijk een rolloset voor de A stijlen liggen compleet met de steunen. Maar ik ben later gaan twijfelen en toch besloten de rollo’s niet te gebruiken.
Het leek mij heel praktisch in het begin omdat je dan geen extra losse spullen mee hebt. Na wat lezen over de ervaringen ermee toch veel ontevreden gebruikers. Wij gebruiken nu matten aan de binnenzijde welke strak afsluiten en geen licht doorlaten. Met rollo’s lukt dit niet.
Uiteindelijk ben ik voor een console van een T5 California gegaan en heb ik meteen een brillenvak.
Heb best lang getwijfeld wat ik nog wilde doen met de binnenlichtunit voor in de hemel. Console moet sowieso vervangen omdat het bedieningspaneel erin moet.
In eerste instantie wilde ik die van een T6 California erin hebben met de steunen voor de rollo’s welke in de A stijlen gemonteerd zitten. Ik heb namelijk een rolloset voor de A stijlen liggen compleet met de steunen. Maar ik ben later gaan twijfelen en toch besloten de rollo’s niet te gebruiken.
Het leek mij heel praktisch in het begin omdat je dan geen extra losse spullen mee hebt. Na wat lezen over de ervaringen ermee toch veel ontevreden gebruikers. Wij gebruiken nu matten aan de binnenzijde welke strak afsluiten en geen licht doorlaten. Met rollo’s lukt dit niet.
Uiteindelijk ben ik voor een console van een T5 California gegaan en heb ik meteen een brillenvak.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Schuifdeur ook gereed gemaakt. Een deel wat ik echt miste was de schuifdeurbekleding. Niks kunnen vinden voor een ‘normaal’ bedrag gebruikt dus heb toen besloten een nieuwe te kopen.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Je pakt het weer voortvarend en met oog voor details aan! Wordt weer een mooie bus.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Heb je een onderdeelnummer van de console met brillenvak? Dat vind ik ook wel een mooie vondst!
Dat deel bestaat uit meerdere componenten. Helaas kan je hem niet zo compleet kopen. Je hebt het frame, brillenvak, schuimpje die erin zit, clips, afdekkingen nog. De knopjes en lichtunit zelf kan je overzetten. Reken op een euro of 250,- aan onderdelen.MarkV schreef: 24 nov 2023, 10:01 Heb je een onderdeelnummer van de console met brillenvak? Dat vind ik ook wel een mooie vondst!
Je kan het ook goedkoper oplossen om de binnenhandgreep links te vervangen voor een brillenvak.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
- Multivan Generation
- Contacteer:
Mooi werk en je hebt er een lekker Schwung in.
Hier kan ik van genieten..
Detailwerk op hoog niveau en geen half werk.
Love it..
Hier kan ik van genieten..
Detailwerk op hoog niveau en geen half werk.
Love it..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Bank lekker gesopt en geplaatst
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
We hebben het op dit forum wel eens over originele en niet-originele California's maar volgens mij zijn de niet-originele van Erdem beter dan de originele. Respect voor dit mooie werk. Applaus 

T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Omdat je weinig opbergruimte hebt op zoek gegaan naar oplossingen. Brandrup bied wel het eea aan en deze verzamelen we op ons gemakje. Op onze zoektocht ook dit paneel tegengekomen welke boven de koelkast zit bij het ruit. Origineel zit hier een gladde plaat en bij de latere generaties een 3 vaks systeem. Groot is het niet maar het kan toch handig zijn.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Hahaha dank je wel! In ieder geval beter geïsoleerd dan een originele California op dubbel glas na dan. Daar heb ik zo mijn eigen ‘mening’ over het nut ervan.Hanz schreef: 24 nov 2023, 14:06 We hebben het op dit forum wel eens over originele en niet-originele California's maar volgens mij zijn de niet-originele van Erdem beter dan de originele. Respect voor dit mooie werk. Applaus![]()
Wij werken altijd met 4 afsluitbare kistjes in de kofferbak en regelmatig heb je de achterste nodig, dus moet je alles eruit trekken. Dit probleem is makkelijk op te lossen met een schuiflade. Dit specifieke model is een 800mm model van Gruenthal.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1