Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Van DC naar Camper
- Mickel Moen
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: Van DC naar Camper
Hee Jan,
Dat ziet er inderdaad degelijk uit. Mooi gedaan hoor. Het is maar net wat je nodig hebt. Is dit de oplossing die ze ook op boten gebruiken?
Voor mij is het eerst zo wel voldoende denk ik. Als het regent zet ik de antenne wel onder de luifel en anders maar even geen internet.
Dat ziet er inderdaad degelijk uit. Mooi gedaan hoor. Het is maar net wat je nodig hebt. Is dit de oplossing die ze ook op boten gebruiken?
Voor mij is het eerst zo wel voldoende denk ik. Als het regent zet ik de antenne wel onder de luifel en anders maar even geen internet.
Re: Van DC naar Camper
Hi Mickel,
Door de stroomlijn van een gemiddelde schoenendoos van de auto zelf merk je niks qua brandstofverbruik met de verstralers erop. Het enige nadeel is dat je nooit krap achter iemand moet gaan staan, want als die z'n auto iets achteruit laat lopen zit die precies in die buis te harken. En da's doodzonde.
Groet,
Rico
Door de stroomlijn van een gemiddelde schoenendoos van de auto zelf merk je niks qua brandstofverbruik met de verstralers erop. Het enige nadeel is dat je nooit krap achter iemand moet gaan staan, want als die z'n auto iets achteruit laat lopen zit die precies in die buis te harken. En da's doodzonde.
Groet,
Rico
- Mickel Moen
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Geniaal gewoon
Deze kende ik nog niet. Zo kan het ook:
http://www.youtube.com/watch?v=tTITqa9x ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=tTITqa9x ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mickel Moen
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Test WiFi
December 2010
Test WiFi
Even een testje gedaan met de twee antennes en de kabelvoet met de 3 meter kabel. (Zie post hierboven)
Ik heb getest met het eigen netwerk en met een extern onbeveiligd netwerk, wat ik normaliter niet kan ontvangen, maar nu met de Alfa dus wel. Getest met antenne rechtstreeks op Alfa en met antenne op antennevoet met LMR200 kabel.
Volgens de berichten op o.a. camperforum zou de voet met kabel signaalverlies geven. Ik constateer het tegenovergestelde:
(Meetwaarden in % signaalsterkte gemeten met Realtek USB WLAN Client Utility) Update: Schermafdruk utility. Na montage set in de bus. Signaalsterkte van onbeveiligd netwerk ergens in de buurt. Getallen in de tabel geven dit percentage aan. Nog een overzicht: iPod touch (o.a.muziek en navigatie), Waeco monitor achteruitrijcamera, 5db antenne, Alfa WiFi in DIN.
Test WiFi
Even een testje gedaan met de twee antennes en de kabelvoet met de 3 meter kabel. (Zie post hierboven)
Ik heb getest met het eigen netwerk en met een extern onbeveiligd netwerk, wat ik normaliter niet kan ontvangen, maar nu met de Alfa dus wel. Getest met antenne rechtstreeks op Alfa en met antenne op antennevoet met LMR200 kabel.
Volgens de berichten op o.a. camperforum zou de voet met kabel signaalverlies geven. Ik constateer het tegenovergestelde:
(Meetwaarden in % signaalsterkte gemeten met Realtek USB WLAN Client Utility) Update: Schermafdruk utility. Na montage set in de bus. Signaalsterkte van onbeveiligd netwerk ergens in de buurt. Getallen in de tabel geven dit percentage aan. Nog een overzicht: iPod touch (o.a.muziek en navigatie), Waeco monitor achteruitrijcamera, 5db antenne, Alfa WiFi in DIN.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op 11 dec 2010, 20:49, 12 keer totaal gewijzigd.
Re: Van DC naar Camper
Hallo Mickel,
Ik kwam vandaag pas op jouw bijdrage op weetjewel.nl.
Ik heb in april 2010 ook een T5-bestel gekocht met als doel deze om te bouwen naar camper(tje).
Het was heel leuk en herkenbaar om jouw bijdrage te lezen.
Mijn T5-bestel is RDW-ready omgebouwd door Atrion ivm geen ruimte om te klussen.
Nu moet ik met mijn beperkte kennis en handigheid en internet eea zien te verwezelijken.
Alle stadia die jij noemt ken ik ook al enigszins(veel op papier)
Mijn insteek is:
Ik ben weduwnaar, dus 1 persoons inrichting. Voor de RDW maakt dat niet uit, dus 2 persoons bed.
En, n.a.v. alles, gestopt met werken, dus beperkt budget.
Momenteel worstel ik met een 2e accu(optima) en hoe die aan te sluiten op mijn startaccu, zodat ie geladen wordt middels b.v. een cytrix relais tijdens het rijden.
Maar, ik heb ook al een gemodificeerde sinus omvormer 12-230V met ingebouwd omschakelunit en ingebouwde lader(2000W).
Ook heb ik nog een aparte CTEK-7000 lader.
Kan jij, of iemand anders op deze site beoordelen hoe hier mee om te gaan?
Dus, startaccu/hh-accu/relais/omvormer met omschakel-lader/aparte ctek-lader.
Nu:
1)Startaccu zo laten en wordt dus opgeladen tijdens het rijden.
2)Indien aan de paal, wordt hh-accu van stroom voorzien via de omvormer en startaccu via de CTEK en sigarettenplug.
3)'sWinters moet de startaccu voorzien worden van stroom ook via de hh-accu en de omvormer en de ctek-lader(supply-stand) op de sigarettenaansluiting.
Graag verneem ik van jou of van een van de andere weetjewellers hoe hiermee om te gaan.
Bedankt alvast, gr HarryS
Ik kwam vandaag pas op jouw bijdrage op weetjewel.nl.
Ik heb in april 2010 ook een T5-bestel gekocht met als doel deze om te bouwen naar camper(tje).
Het was heel leuk en herkenbaar om jouw bijdrage te lezen.
Mijn T5-bestel is RDW-ready omgebouwd door Atrion ivm geen ruimte om te klussen.
Nu moet ik met mijn beperkte kennis en handigheid en internet eea zien te verwezelijken.
Alle stadia die jij noemt ken ik ook al enigszins(veel op papier)
Mijn insteek is:
Ik ben weduwnaar, dus 1 persoons inrichting. Voor de RDW maakt dat niet uit, dus 2 persoons bed.
En, n.a.v. alles, gestopt met werken, dus beperkt budget.
Momenteel worstel ik met een 2e accu(optima) en hoe die aan te sluiten op mijn startaccu, zodat ie geladen wordt middels b.v. een cytrix relais tijdens het rijden.
Maar, ik heb ook al een gemodificeerde sinus omvormer 12-230V met ingebouwd omschakelunit en ingebouwde lader(2000W).
Ook heb ik nog een aparte CTEK-7000 lader.
Kan jij, of iemand anders op deze site beoordelen hoe hier mee om te gaan?
Dus, startaccu/hh-accu/relais/omvormer met omschakel-lader/aparte ctek-lader.
Nu:
1)Startaccu zo laten en wordt dus opgeladen tijdens het rijden.
2)Indien aan de paal, wordt hh-accu van stroom voorzien via de omvormer en startaccu via de CTEK en sigarettenplug.
3)'sWinters moet de startaccu voorzien worden van stroom ook via de hh-accu en de omvormer en de ctek-lader(supply-stand) op de sigarettenaansluiting.
Graag verneem ik van jou of van een van de andere weetjewellers hoe hiermee om te gaan.
Bedankt alvast, gr HarryS
- Mickel Moen
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: Van DC naar Camper
Beste HarryS,
Gefeliciteerd met je aankoop.
Zoals je in mijn stukje kunt lezen, gaat het om twee zaken:
1. Het 12V (DC) net
2. Het 220 (AC) net.
Wat wil je wanneer op welk net gebruiken?
Eerst zou ik het boek van Victron downloaden en eens doornemen:
zie mijn topic: viewtopic.php?f=13&t=30170&start=15#p198516" onclick="window.open(this.href);return false;
Aangezien je al een accu hebt is het simpelste om een Cyrix relais te kopen. De zwaarte van de cyrix moet je afstemmen op de zwaarte van je dynamo. De Cyrix verbind je met de + van de startaccu, hierna een zekering en daarna op de + van de huishoudaccu. Zie mijn schema in genoemde topic. Het enige verschil is, dat je maar 1 accu heb en dus niet parallel hoeft te schakelen. Let wel op de kabeldikte. Denk er ook om dat je voor de kabels kabelogen gebruikt die geperst moeten worden. Verder zou ik een accumonitor zoals de genoemde bmv600 kopen. Die sluit je ook volgens schema aan. Dit is niet een goedkope, maar het voordeel is, dat deze veel meer kan dan alleen de spanning uitlezen. Ik heb hem constant op % staan, waarmee je dus kunt zien hoeveel % aan "hoeveelheid stroom" je nog hebt. Ook geeft hij op basis van gemiddeld verbruik dan aan, hoeveel uren je nog stroom hebt.
Verder geef je aan dat je een gecombineerde omvormer lader hebt. Hierbij is het wel even belangrijk om hier een en ander meer van te weten. In de meeste gevallen kun je deze simpel op de huishoudaccu aansluiten. Als je 220 nodig hebt, gebruik je de omvormer. Sta je aan de paal kan hij de accu (s) bijladen. Belangrijk is, om het aansluitschema van de fabrikant goed te volgen. Meestal kun je die van de website van de fabrikant nog wel downloaden. Bij Victron vindt je diverse schema's voor het aansluiten van een Multi (omvormer/lader)
Ook hier kan de Cyrix weer een cruciale rol vervullen zodat ook de startaccu geladen kan worden. Dan heb je de CTEK dus eigenlijk niet eens nodig.
Alles overziend heb je dus een relais nodig en een accumonitor.
Dan kun je beide accu's laden tijdens het rijden en kun je beide accu's laden als je aan de paal staat.
In de koude periode als ik de elektrische verwarming nodig heb ga ik aan de paal. Wij gaan dan toch op een camping staan of op een camperplaats met stroom. Bij nood kunnen we ook wel een nacht zonder.
Ik stuur je dit ook in een PB. Verder kun je mij ook altijd mailen. Maar vragen in dit forum is natuurlijk ook prima. Dan kunnen anderen het ook volgen.
Onderstaand een uitgebreid schema van een AC en DC systeem met omvormer/lader, relais en accumonitor. (Zo ingewikkeld hoeft het niet hoor. Het kan wat slanker.)
Gefeliciteerd met je aankoop.
Zoals je in mijn stukje kunt lezen, gaat het om twee zaken:
1. Het 12V (DC) net
2. Het 220 (AC) net.
Wat wil je wanneer op welk net gebruiken?
Eerst zou ik het boek van Victron downloaden en eens doornemen:
zie mijn topic: viewtopic.php?f=13&t=30170&start=15#p198516" onclick="window.open(this.href);return false;
Aangezien je al een accu hebt is het simpelste om een Cyrix relais te kopen. De zwaarte van de cyrix moet je afstemmen op de zwaarte van je dynamo. De Cyrix verbind je met de + van de startaccu, hierna een zekering en daarna op de + van de huishoudaccu. Zie mijn schema in genoemde topic. Het enige verschil is, dat je maar 1 accu heb en dus niet parallel hoeft te schakelen. Let wel op de kabeldikte. Denk er ook om dat je voor de kabels kabelogen gebruikt die geperst moeten worden. Verder zou ik een accumonitor zoals de genoemde bmv600 kopen. Die sluit je ook volgens schema aan. Dit is niet een goedkope, maar het voordeel is, dat deze veel meer kan dan alleen de spanning uitlezen. Ik heb hem constant op % staan, waarmee je dus kunt zien hoeveel % aan "hoeveelheid stroom" je nog hebt. Ook geeft hij op basis van gemiddeld verbruik dan aan, hoeveel uren je nog stroom hebt.
Verder geef je aan dat je een gecombineerde omvormer lader hebt. Hierbij is het wel even belangrijk om hier een en ander meer van te weten. In de meeste gevallen kun je deze simpel op de huishoudaccu aansluiten. Als je 220 nodig hebt, gebruik je de omvormer. Sta je aan de paal kan hij de accu (s) bijladen. Belangrijk is, om het aansluitschema van de fabrikant goed te volgen. Meestal kun je die van de website van de fabrikant nog wel downloaden. Bij Victron vindt je diverse schema's voor het aansluiten van een Multi (omvormer/lader)
Ook hier kan de Cyrix weer een cruciale rol vervullen zodat ook de startaccu geladen kan worden. Dan heb je de CTEK dus eigenlijk niet eens nodig.
Alles overziend heb je dus een relais nodig en een accumonitor.
Dan kun je beide accu's laden tijdens het rijden en kun je beide accu's laden als je aan de paal staat.
In de koude periode als ik de elektrische verwarming nodig heb ga ik aan de paal. Wij gaan dan toch op een camping staan of op een camperplaats met stroom. Bij nood kunnen we ook wel een nacht zonder.
Ik stuur je dit ook in een PB. Verder kun je mij ook altijd mailen. Maar vragen in dit forum is natuurlijk ook prima. Dan kunnen anderen het ook volgen.
Onderstaand een uitgebreid schema van een AC en DC systeem met omvormer/lader, relais en accumonitor. (Zo ingewikkeld hoeft het niet hoor. Het kan wat slanker.)
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op 28 dec 2010, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mickel Moen
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: Van DC naar Camper
HarryS,
Ik ben het met Jan2009 eens, dat je wellicht je eigen project kunt aanmaken op dit forum. Komt er wat leven in.
Wat de omvormer betreft: Je hebt het over een omvormer met ingebouwde lader. Dus zoiets als een Victron Multiplus lijkt het. Kun je vertellen welk merk en type?
Ik ben het met Jan2009 eens, dat je wellicht je eigen project kunt aanmaken op dit forum. Komt er wat leven in.
Wat de omvormer betreft: Je hebt het over een omvormer met ingebouwde lader. Dus zoiets als een Victron Multiplus lijkt het. Kun je vertellen welk merk en type?
Re: Van DC naar Camper
Ik ben het ook eens met jan2009.
Ik zal binnenkort een apart project aanmaken op deze site.
Moet nog even alles bij elkaar harken.
@jan2009 - De omvormer is een combi met ingebouwde omschakeleenheid en lader.
Bedankt voor je reactie, kom er later op terug.gr.harrys
Ik zal binnenkort een apart project aanmaken op deze site.
Moet nog even alles bij elkaar harken.
@jan2009 - De omvormer is een combi met ingebouwde omschakeleenheid en lader.
Bedankt voor je reactie, kom er later op terug.gr.harrys
- Mickel Moen
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: Van DC naar Camper
HarryS is nu zijn eigen topic gestart:
viewtopic.php?f=13&t=30391" onclick="window.open(this.href);return false;
Het wordt nog gezellig hier bij T5 projecten.
Zo meer, zo meer .....
Gefeliciteerd Harry
viewtopic.php?f=13&t=30391" onclick="window.open(this.href);return false;
Het wordt nog gezellig hier bij T5 projecten.
Zo meer, zo meer .....
Gefeliciteerd Harry
- Dimitri-Turbo
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15
Re: Van DC naar Camper
Wat een leuk project zeg..... nu ben ik zelf toe aan een nieuwe bedrijfswagen. Nu was/is het de bedoeling de T5 te verruilen voor een Pickup bus (ws Crafter), heb pickup tzt nodig voor strooiwerk en er komt een kraan op.
Ik heb 2 jaar geleden een nieuwe motor en automaat laten monteren in mijn T5 (bij 190.000 km) maar inmiddels staat de teller op 248.000km ik denk dat ik voor inruil niet veel krijg!
Dus ik denk dat ik mss mijn bus niet inruil, maar hou (en crafter gewoon bij kopen) en de T5 gebruiken als ombouwproject zoiets als dit , krijg er een hoop ideeen door dit project (en zinin)
Ik heb al een schuifraam aan de linkerkant enkel cabine (voor heen DC, de punten voor de bankachterin zit er nog in).... Zo kan ik wellicht nog veel plezier aan mijn wagen hebben in de toekomst! Auto is al afgeschreven en wat zal ik voor inruil nog maar krijgen? 6000 euro denk ik Auto is verder voorzien van vele luxe, MFD navi, leer ed. die ik wellicht niet meer hoef om te bouwen... maar ik heb ook standkachel of zullen de buren op de camping niet blij zijn met de diesel-verbrandings lucht ?
Ik ga ook even op het camperforum neuzen, wat mag zo'n hefdak ongeveer gaan kosten bij die inbouwers? (dat is denk ik het duurste verhaal?!) de inrichting kun je zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk!
Dimitri
Ik heb 2 jaar geleden een nieuwe motor en automaat laten monteren in mijn T5 (bij 190.000 km) maar inmiddels staat de teller op 248.000km ik denk dat ik voor inruil niet veel krijg!
Dus ik denk dat ik mss mijn bus niet inruil, maar hou (en crafter gewoon bij kopen) en de T5 gebruiken als ombouwproject zoiets als dit , krijg er een hoop ideeen door dit project (en zinin)
Ik heb al een schuifraam aan de linkerkant enkel cabine (voor heen DC, de punten voor de bankachterin zit er nog in).... Zo kan ik wellicht nog veel plezier aan mijn wagen hebben in de toekomst! Auto is al afgeschreven en wat zal ik voor inruil nog maar krijgen? 6000 euro denk ik Auto is verder voorzien van vele luxe, MFD navi, leer ed. die ik wellicht niet meer hoef om te bouwen... maar ik heb ook standkachel of zullen de buren op de camping niet blij zijn met de diesel-verbrandings lucht ?
Ik ga ook even op het camperforum neuzen, wat mag zo'n hefdak ongeveer gaan kosten bij die inbouwers? (dat is denk ik het duurste verhaal?!) de inrichting kun je zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk!
Dimitri
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)
Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Van DC naar Camper
@ Dimitry,
kijk anders eens bij de T4 projecten erg veel inspiratie te zien hoor...
Er is nog zo veel meer als een T5 he
kijk anders eens bij de T4 projecten erg veel inspiratie te zien hoor...
Er is nog zo veel meer als een T5 he
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Mickel Moen
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: Van DC naar Camper
Dimitri,
Altijd doen het ombouwen van die bus. Wat het hefdak betreft is het goedkoopste een tweedehands. Vaak kun je die met donordak en al kopen en als je handig bent het dak zelf omzetten. Bij een nieuw dak lopen de prijzen best wel uiteen. Er zit zo een paar duizend € tussen, afhankelijk van merk en type. Reimo en SCA zijn wel de bekendste merken. (Kijk ook eens bij Atrion) Van de soorten is een hefdak weer duurder dan een pop-up. Dus een kwestie van zoeken, rondneuzen en offertes vragen.
Verder kan de BPM die je bij moet betalen na keuring naar camper best nog wel stevig zijn, maar dat is dus geheel afhankelijk van de leeftijd van de bus. Daar zijn wel rekenmodellen voor te vinden.
Mocht je gaan ombouwen, dan vinden wij het natuurlijk prachtig, als je hier ook je eigen topic bij T5 projecten start.
Veel succes
Altijd doen het ombouwen van die bus. Wat het hefdak betreft is het goedkoopste een tweedehands. Vaak kun je die met donordak en al kopen en als je handig bent het dak zelf omzetten. Bij een nieuw dak lopen de prijzen best wel uiteen. Er zit zo een paar duizend € tussen, afhankelijk van merk en type. Reimo en SCA zijn wel de bekendste merken. (Kijk ook eens bij Atrion) Van de soorten is een hefdak weer duurder dan een pop-up. Dus een kwestie van zoeken, rondneuzen en offertes vragen.
Verder kan de BPM die je bij moet betalen na keuring naar camper best nog wel stevig zijn, maar dat is dus geheel afhankelijk van de leeftijd van de bus. Daar zijn wel rekenmodellen voor te vinden.
Mocht je gaan ombouwen, dan vinden wij het natuurlijk prachtig, als je hier ook je eigen topic bij T5 projecten start.
Veel succes
- Mickel Moen
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Alternatief 12v stroomvoorziening Ctek
Kwam deze handleiding van Ctek tegen over hun oplossing van laden, startaccu, serviceaccu, zonnepaneel , scheiding accu's enz.
http://www.ctek.com/Archive/ProductManu ... ASS_NL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Voorbeelden voor diverse oplossingen.
Ik heb er geen ervaring mee, maar kan een mooie complete oplossing zijn voor wie nog moet starten met de inbouw.
http://www.ctek.com/Archive/ProductManu ... ASS_NL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Voorbeelden voor diverse oplossingen.
Ik heb er geen ervaring mee, maar kan een mooie complete oplossing zijn voor wie nog moet starten met de inbouw.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op 18 sep 2012, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mickel Moen
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Andere (zelf)bouwers en tips e.d.
Andere bouwers:
Een Duitser met veel informatie. Wel een T4: http://www.mallin.de/womo/" onclick="window.open(this.href);return false;
En nog een Duitser: Bus T4 en mooie reizen: http://www.tomt4.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een Nederlandse T5: http://www.vwbusclub.nl/VW-METAMORFOSE/ ... neveld.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Een Engelse prof met veel alternatieve opstellingen. http://www.coolconversions.co.uk/vwt5" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog een Engelse prof: http://www.swcampers.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
De geschiedenis van de camper in een Frans filmpje. Ook VW-beelden: http://www.youtube.com/watch?v=O251bfDCGnU" onclick="window.open(this.href);return false;
Een Belgische bus: http://www.bloggen.be/twinexplorer/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een bijzonder project: T3 met een Subaru motor: http://bvb.punt.nl/index.php?r=1&id=357 ... f=0#357530" onclick="window.open(this.href);return false;
Toekomst camper: http://inhabitat.com/eco-camper-by-verd ... ent/16381/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bekeleding tips: http://www.rainbowconversions.co.uk/Cat ... re_new.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Filmpjes van zelfbouwprojecten zijn ook leuk:
http://www.youtube.com/watch?v=oUEcqjih ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=0NIXVgzEPjI" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze is ook leuk: wel geen tansporter, maar toch: http://www.youtube.com/watch?v=bOSCU_f1 ... re=channel" onclick="window.open(this.href);return false; en nog een van Rick: http://www.youtube.com/watch?v=MRcsrtoA ... re=channel" onclick="window.open(this.href);return false;
Een caracamper: http://www.youtube.com/watch?v=56XL0TysIn0" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze van Multivan Generation is ook heel mooi. Prachtig project: http://www.eldiape.com/downloadmap/flash%20film.swf" onclick="window.open(this.href);return false;
Op z'n Japans: http://www.youtube.com/watch?v=1ilufP76vy8" onclick="window.open(this.href);return false;
Een bijzondere ombouw van DC naar Multivan: http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 0475294913#" onclick="window.open(this.href);return false;
Een andere 4: http://youtu.be/Z5nf-oplNL0" onclick="window.open(this.href);return false;
Iets heel anders maar wel leuk en handig:
Heel veel berekeningen: http://users.telenet.be/annette-guy/sitemap.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel technische info: http://www1.learningbox.nl/mobikit/index.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Codes VW: http://igorweb.org/equidec/Default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Handige topic m.b.t. spuiten van bv. velgen: viewtopic.php?f=5&t=31523" onclick="window.open(this.href);return false;
De Duitse Bulli site: http://www.vw-bulli.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Linkje naar ebaywinkel met pookhoezen enz: http://stores.ebay.nl/TOP-GAITERS-BOOTS ... =668506186" onclick="window.open(this.href);return false;
Een verzameling zelfstudie (Engels): http://www1.learningbox.nl/mobikit/index.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Onderdelen en tekeningen: http://www.wagenstad.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tabel kabeldikte: http://www.camperzone.nl/images/kabeldiktes.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Multimeter: http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=15&t=8388787" onclick="window.open(this.href);return false;
Accu-calculator: http://www.varta-automotive.nl/index.ph ... L=13&lang=" onclick="window.open(this.href);return false;
Accu-calculator met zonnepaneel: http://www.emrol.be/content/app.aspx?Lang=nl&ID=48" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot slot:
Think different: http://lib.store.yahoo.net/lib/redlight ... ferent.mov" onclick="window.open(this.href);return false;
Een Duitser met veel informatie. Wel een T4: http://www.mallin.de/womo/" onclick="window.open(this.href);return false;
En nog een Duitser: Bus T4 en mooie reizen: http://www.tomt4.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een Nederlandse T5: http://www.vwbusclub.nl/VW-METAMORFOSE/ ... neveld.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Een Engelse prof met veel alternatieve opstellingen. http://www.coolconversions.co.uk/vwt5" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog een Engelse prof: http://www.swcampers.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
De geschiedenis van de camper in een Frans filmpje. Ook VW-beelden: http://www.youtube.com/watch?v=O251bfDCGnU" onclick="window.open(this.href);return false;
Een Belgische bus: http://www.bloggen.be/twinexplorer/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een bijzonder project: T3 met een Subaru motor: http://bvb.punt.nl/index.php?r=1&id=357 ... f=0#357530" onclick="window.open(this.href);return false;
Toekomst camper: http://inhabitat.com/eco-camper-by-verd ... ent/16381/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bekeleding tips: http://www.rainbowconversions.co.uk/Cat ... re_new.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Filmpjes van zelfbouwprojecten zijn ook leuk:
http://www.youtube.com/watch?v=oUEcqjih ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=0NIXVgzEPjI" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze is ook leuk: wel geen tansporter, maar toch: http://www.youtube.com/watch?v=bOSCU_f1 ... re=channel" onclick="window.open(this.href);return false; en nog een van Rick: http://www.youtube.com/watch?v=MRcsrtoA ... re=channel" onclick="window.open(this.href);return false;
Een caracamper: http://www.youtube.com/watch?v=56XL0TysIn0" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze van Multivan Generation is ook heel mooi. Prachtig project: http://www.eldiape.com/downloadmap/flash%20film.swf" onclick="window.open(this.href);return false;
Op z'n Japans: http://www.youtube.com/watch?v=1ilufP76vy8" onclick="window.open(this.href);return false;
Een bijzondere ombouw van DC naar Multivan: http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 0475294913#" onclick="window.open(this.href);return false;
Een andere 4: http://youtu.be/Z5nf-oplNL0" onclick="window.open(this.href);return false;
Iets heel anders maar wel leuk en handig:
Heel veel berekeningen: http://users.telenet.be/annette-guy/sitemap.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel technische info: http://www1.learningbox.nl/mobikit/index.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Codes VW: http://igorweb.org/equidec/Default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Handige topic m.b.t. spuiten van bv. velgen: viewtopic.php?f=5&t=31523" onclick="window.open(this.href);return false;
De Duitse Bulli site: http://www.vw-bulli.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Linkje naar ebaywinkel met pookhoezen enz: http://stores.ebay.nl/TOP-GAITERS-BOOTS ... =668506186" onclick="window.open(this.href);return false;
Een verzameling zelfstudie (Engels): http://www1.learningbox.nl/mobikit/index.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Onderdelen en tekeningen: http://www.wagenstad.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tabel kabeldikte: http://www.camperzone.nl/images/kabeldiktes.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Multimeter: http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=15&t=8388787" onclick="window.open(this.href);return false;
Accu-calculator: http://www.varta-automotive.nl/index.ph ... L=13&lang=" onclick="window.open(this.href);return false;
Accu-calculator met zonnepaneel: http://www.emrol.be/content/app.aspx?Lang=nl&ID=48" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot slot:
Think different: http://lib.store.yahoo.net/lib/redlight ... ferent.mov" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op 17 jul 2011, 10:34, 31 keer totaal gewijzigd.
- Mickel Moen
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Reisverslagen
Ik maak hier meteen maar even een onderwerp aan met links naar leuke reisverslagen. Voor mijzelf om snel terug te vinden, maar natuurlijk ook voor jullie.
http://www.campertrips.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tomt4.de" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.doubledutchworldsafari.com/ddws100/main.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Speciaal: Rondje Afrika in een T2 uit 1973: http://www.rondjeafrika.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijzondere wegen in Noorwegen: Verborgen schatten: http://www.horizon-taal.nl/verborgen-sc ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.campertrips.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tomt4.de" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.doubledutchworldsafari.com/ddws100/main.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Speciaal: Rondje Afrika in een T2 uit 1973: http://www.rondjeafrika.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijzondere wegen in Noorwegen: Verborgen schatten: http://www.horizon-taal.nl/verborgen-sc ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op 23 jan 2011, 16:45, 4 keer totaal gewijzigd.