Deze week heb ik de T5 "verwend" met wat nieuwe onderdelen :
-ophangingsrubbers in de onderste driehoeken vervangen (was nodig , deze waren uitgesleten)
-nieuwe schokdempers vooraan (Bilstein B4)
-nieuwe stangetjes ("botjes")tussen de torsiestang en schokdempers
-nieuwe toplagers
-nieuwe schokdempers achteraan
Aangezien de rubbers in de ophangingsdriehoeken vooraan aan vervanging toe waren , en alles toch uit elkaar lag , heb ik gelijk de schokdempers enz preventief mee vervangen . Ze waren nog niet versleten , maar na 160.000km zullen ze hun beste tijd wel al gehad hebben. En inderdaad , na de eerste testrit gisteren bleek al meteen dat de wegligging aanzienlijk verbeterd was .
Wat ik ook opgemerkt heb : een euvel waar velen nogal eens over klagen : de stuurpomp die het blijkbaar moeilijk heeft wanneer je aan het stuur draait terwijl je stilstaat , je hoort de motor dan "werken" , en het stuur voelt wat "hakerig" aan , dat had ik eerst ook (niet zo heel erg) , wel , door het vervangen van de toplagers is dat euvel nu weg . Stuur draait heel soepel nu (bij stilstand) .
Busje kan er weer tegen
