Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Mijn t5 multivan 2.5tdi camper verhaal

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
arjankraaijkamp

Re: Mijn t5 multivan 2.5tdi camper verhaal

Bericht door arjankraaijkamp »

Op een van je foto's zie ik iets wat ik helaas goed herken: het textiel begint te bobbelen aan de rechterzijde naast de achterbank.
Ik heb alles zo goed mogelijk proberen te bekleden en dit waren de stukjes wat me niet netter lukken, het laat nog niet los gelukkig
Kunnen jullie met zijn tweeen boven slapen?
Ja zeker het is een ruim bed voor twee
Gegroet arjan

Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
arjankraaijkamp

Afgelopen twee weken was het weer tijd voor onderhoud en ook gelijk het adviespunt van de apk
Bij het onderhoud had ik ook besloten om de waterpomp te vervangen en de twee multiriemen of hoe ik het moet noemen te vervangen
De waterpomp viel mij alles mee naar verhalen had ik verwacht dat het moeilijker zouw zijn als dat het was.
De riempjes daar in tegen was een pokkenwerk vooral die van de dynamo.
Ik heb ook de remvloeistof ververst.

Naar het onderhoud het apk puntje de Draagarm rubbers en fuse kogels vervangen en tijdens die werkzaamheden ook de lange steekas Bij de bak weer ingevet en kwam er achter dat er een as hoes lek was, dat was nog een strijd om te vervangen ik een nieuwe bestelt is het geen rubber maar van dat harder spul blikt bij montage hij net iets te groot te zijn dus klemde hij hem niet goed af toen maar een ander halen en wel van rubber en universeel is deze weer te klein dus ik terug naar de automaterialen zaak een ander mee weer zo een harde en die paste met moeiten en deze was voor een andere vw bedoelt

Uit eindelijk twee weken bezig geweest
IMG_20250315_142341.jpg
IMG_20250303_110402.jpg
IMG_20250308_120806.jpg
Gegroet arjan

Als je type fouten ziet mijn excuses ik heb dyslexie dus kan er niks aan doen en doe mijn best om het goed te doen
arjankraaijkamp

En toen liep de hobby auto's weer uit de hand 🤣
Bus op de aanhanger
Bus op de aanhanger
Ik heb een t5 er bij gekocht
WEER EEN AUTO ER BIJ en ook nog met een kapote motor maar wel met een automaat om te kijken of ik er wat van kan leren omdat mijn automaat wat kleine kuurtje vertoond wat geen probleem is maar als ik het kan verhelpen zouw het mooi zijn.

Eerst maar kijken of we de motor aan de praat krijgen en dat is vandaag gelukt.
Het gasklephuis mist dus daar heb ik wat voor gemaakt zodat de inlaat weer aan elkaar kan vervolgen met veel moeite aan de gang gekregen elkekeer aan slaan en gelijk weer uit op start piloot liep hij wel en uit uiteindelijk bleef de motor toch lopen
Er was mij verteld dat er geratel bij de distributie vandaan kwam maar nu de motor het doet hoor ik niks bij de distributie maar wel op cilinder een en de inlaat van cilinder gaat niet goed dicht.
Ik heb er wel een stukje mee kunnen rijden en de automaat lijkt goed te zijn dus dat word op de plank leggen en niet leren denk ik, eerst nog maar eens gaan kijken wat er mis is met de motor ook mooi om van te leren
Missende stukje
Missende stukje
Gegroet arjan

krekwakwol

Bericht door krekwakwol »

arjankraaijkamp schreef: 22 mar 2025, 21:16 Bij het onderhoud had ik ook besloten om de waterpomp te vervangen en de twee multiriemen of hoe ik het moet noemen te vervangen
De waterpomp viel mij alles mee naar verhalen had ik verwacht dat het moeilijker zouw zijn als dat het was.
De riempjes daar in tegen was een pokkenwerk vooral die van de dynamo.
Waarschijnlijk bedoel je de flexkoppelingen, want de 2.5 heeft geen multiriemen.

Maar je bent serieus bezig, even een bus erbij voor onderdelen. Ik zou niet weten waar ik hem moet laten.

Of verkoop je ook onderdelen voor de andere forumleden :knipoog
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
arjankraaijkamp

Waarschijnlijk bedoel je de flexkoppelingen, want de 2.5 heeft geen multiriemen.
Ja die inderdaad maar wist niet hoe het genoemd werd
Maar je bent serieus bezig, even een bus erbij voor onderdelen. Ik zou niet weten waar ik hem moet laten.
Ik was al een tijdje aan het rondkijken om goedkoop en automaat te kunnen kopen om daar van te leren en dat is nu een hele bus geworden🤭
Ik kon altijd al een auto extra kwijt op de oprit maar makelijk was het niet nu heb ik plek voor een hele autosloperij al krijg ik denk ik wel vragen van mijn werkgever als er te veel komen 🤣
Of verkoop je ook onderdelen voor de andere forumleden 
De bus gaat wel in onderdelen verkocht worden ik heb hier al een kennis die wat over heeft genomen
Gegroet arjan

Plaats reactie