Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Multivan ombouw naar California
Re: Multivan ombouw naar California
We zijn er ook best een beetje trots op
We zitten nu in Koudekerke, 5 nachtjes op de camping. We hadden iets warmer weer verwacht maar helaas icm een fris windje is de ‘buiten’ tijd wat korter met 2 kleine kids.
Lang verhaal kort, mijn schoonouders hebben een mooie caravan die wij mochten lenen.
We zitten nu in Koudekerke, 5 nachtjes op de camping. We hadden iets warmer weer verwacht maar helaas icm een fris windje is de ‘buiten’ tijd wat korter met 2 kleine kids.
Lang verhaal kort, mijn schoonouders hebben een mooie caravan die wij mochten lenen.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Kleine maar fijne aanpassing, afdekkapje op de sleepoog voorop.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Na 3x eraf gejat te zijn ben ik destijds gestopt een nieuwe aan te schaffen
Re: Multivan ombouw naar California
Dat is echt triest. Dit is zo een kapje van een VW Lupo, even aanpassen qua lengte en past perfect. Kost nog geen 5,-.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Hoi Erdem,
dat wil ik ook!
Heb je daar het onderdeel nummer van voor mij?
dat wil ik ook!
Heb je daar het onderdeel nummer van voor mij?
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: Multivan ombouw naar California
Gisteren was het plan de achterremslangen te vervangen. 2 tussen de carrosserie en achteras en dan de 2 naar de remklauwen. Helaas waren de laatste slangen verkeerd geleverd. Maar ik heb toch besloten aan de gang te gaan. Alles was nog origineel. De remleidingen op de achteras waren opzich ook nog best ok maar ik dacht als ik toch bezig ben….
Op de vooras zat er reeds stahlflex remslangen toen ik de Porsche remmen had gemonteerd.
Remleidingen op maat gemaakt, verse wartels erop en de klemmen ook vervangen welke de leiding op zijn plek houden.
Ik hoop volgende week de laatste 2 slangen nog te kunnen vernieuwen. Tevens gaan de grotere verstuivers erin. Dinsdag 29ste staat de afspraak bij de tuner.
Op de vooras zat er reeds stahlflex remslangen toen ik de Porsche remmen had gemonteerd.
Remleidingen op maat gemaakt, verse wartels erop en de klemmen ook vervangen welke de leiding op zijn plek houden.
Ik hoop volgende week de laatste 2 slangen nog te kunnen vernieuwen. Tevens gaan de grotere verstuivers erin. Dinsdag 29ste staat de afspraak bij de tuner.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Deel 1
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
En alles nieuw
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Multivan ombouw naar California
Even kort overzicht van de techniek
435.000km op het klokje. Onderblok nog volledig origineel
Koppakking en de cilinderkop zeg heb ik al vervangen
Origineel een AHY 111kw 151pk 295NM met 0.95bar laaddruk
Een hele tijd getuned gereden met originele nieuwe verstuivers en turbo op 182pk en 362nm met 1.15bar laaddruk
Nieuwe verstuivers geplaatst met grotere nozzles
Firad P502 HF20 nozzles. Grootte 0.232 (origineel 0.216)
Openingsdrukken afgesteld op 235/310
Turbo Upgrade Stage 1 GT22V / VNT22 van H-Turbo.
Goed tot 225pk en maximaal 1.6bar laaddruk tot 4000tr/min
Mapsensor vervangen voor een 3bar sensor ipv de originele 2,5bar sensor.
Intercooler ook al eens vervangen en alle originele knijpklemmen vervangen voor schroefklemmen.
Zonder enige softwarematige aanpassingen gemeten en 186pk en 367nm.
Bus staat nu bij B&B Autotechniek in Venhuizen voor de software.
435.000km op het klokje. Onderblok nog volledig origineel
Koppakking en de cilinderkop zeg heb ik al vervangen
Origineel een AHY 111kw 151pk 295NM met 0.95bar laaddruk
Een hele tijd getuned gereden met originele nieuwe verstuivers en turbo op 182pk en 362nm met 1.15bar laaddruk
Nieuwe verstuivers geplaatst met grotere nozzles
Firad P502 HF20 nozzles. Grootte 0.232 (origineel 0.216)
Openingsdrukken afgesteld op 235/310
Turbo Upgrade Stage 1 GT22V / VNT22 van H-Turbo.
Goed tot 225pk en maximaal 1.6bar laaddruk tot 4000tr/min
Mapsensor vervangen voor een 3bar sensor ipv de originele 2,5bar sensor.
Intercooler ook al eens vervangen en alle originele knijpklemmen vervangen voor schroefklemmen.
Zonder enige softwarematige aanpassingen gemeten en 186pk en 367nm.
Bus staat nu bij B&B Autotechniek in Venhuizen voor de software.
Laatst gewijzigd door Erdem50 op 01 jul 2021, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Foto’s tijdens het wisselen van de verstuivers
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Ben benieuwd,!
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: Multivan ombouw naar California
Ik heb hem maandagavond weggebracht en slaap er slecht van, best wel zenuwachtig . De 200pk en 400nm is in ieder geval gehaald weet ik en dat had ik in gedachten. Te gek moet het ook niet worden hè, blijft een ouwe Bus
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: Multivan ombouw naar California
Ik zeg 220 pk en 425 Nm
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: Multivan ombouw naar California
Niet alleen z'n bus. Maar ook Erdem wordt een dagje ouder.
Met vriendelijke groet,
Charles
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak