Nou nu zie ik dat ik toch iets gemist heb te vermelden hier. Op de terugweg vanuit Spanje zijn we ook even kort stil komen te staan toen er een turboslang af was geploft op de snelweg. Met een klein half uurtje had ik het gelukkig opgelost.
Dus je kan je bus knuffelen en vertroetelen tot je een ons weegt maar als hij geen zin meer heeft dan sta je toch
Multivan Generation schreef: 22 okt 2021, 14:04
En dat werd veroorzaakt door een goedkoop onderdeeltje van een paar Euro?
Uiteraard! Ik dacht alle slangenklemmen al vervangen te hebben maar blijkbaar 1 vergeten. De originele zelfspannende knijpklemmen die houden geen 1.4 tot 1.6 bar laaddruk.
Ik heb nu overal onderstaande klemmen zitten, deze zitten origineel op de nieuwere generatie VW modellen en werken super. Klemmen rondom ook met dezelfde klemkracht.
Links de 5 eurocent klem
Bijlagen
Laatst gewijzigd door Erdem50 op 22 okt 2021, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Erdem50 schreef: 22 okt 2021, 13:49
Nou nu zie ik dat ik toch iets gemist heb te vermelden hier. Op de terugweg vanuit Spanje zijn we ook even kort stil komen te staan toen er een turboslang af was geploft op de snelweg. Met een klein half uurtje had ik het gelukkig opgelost.
Dus je kan je bus knuffelen en vertroetelen tot je een ons weegt maar als hij geen zin meer heeft dan sta je toch
Het voordeel is dat er een monteur mee rijdt.
Even rust mag ook wel voor dat busje , dik 1400 km vol gas vanaf Spanje knallen lijkt mij knap vermoeiend.
Nee je busje houd van je. Anders had je wel stil gestaan op een 3 wegs snelweg aan de linkerkant. Bij een vangrail, met 6 tonners met 100 km per uur langs flitsend. In de regen met wat onweer. Kids balanceert op 20 cm gras in het midden.
Vandaag de winterset gemonteerd. Ik reed altijd met mijn 17 inch velgen van mijn Passat W8 maar qua draaglast waren deze eigenlijk te licht uitgevoerd. Veel andere velgen geprobeerd maar kwam steeds in de knoei met de grote remklauwen op de vooras.
Vorig jaar daarom een setje 17 inch Phaeton velgen gekocht en nu voorzien van Dunlop winterbanden in 225-55-17.
eurocook schreef: 16 nov 2021, 20:03
Hi Erdem, geen last van breuken in je RVS uitlaat?
Heb je een prijsindicatie voor een RVS uitlaat op een T5 GP 2013?
Groet Eurocook
Breuken, hoezo? Dit zit er al ruim 100.000km onder en geloof me dat het flink heet geweest is het is vanaf de turbo compleet RVS. Heb op meerdere auto’s RVS uitlaten zitten zonder problemen.
Ivm chronisch tijdsgebrek bouw ik geen complete uitlaten meer. Daar moet je gewoon echt te tijd voor nemen en dat zit er gewoon niet in helaas.
Afgelopen week een ritje Hamburg gemaakt met hem. Hij heeft weer hard gewerkt en smerig dat hij was! Gisteren in de schuim gezet en afgespoten en dan merk je dat de glascoating toch echt goed werkt. Bus is weer voor 85% schoon zonder hem echt met een spons te wassen.