Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Van T4 naar California
- Harleypeter
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 04 okt 2011, 09:13
Re: Van T4 naar California
Hoi,
Bedankt voor je reaktie, en succes vandaag met het hefdak plaatsen.
gr.peter
Bedankt voor je reaktie, en succes vandaag met het hefdak plaatsen.
gr.peter
Re: Van T4 naar California
Gisteren de hele dag bezig geweest met het dak. Om 9:30 begonnen met zagen. De reciprozaag op lucht viel mij zwaar tegen! Het geduld werd danig op de proef gesteld. Zaagjes waren heel snel bot en de compressor 200 L/min hield het eigenlijk niet goed bij (daar was ik al bang voor). Uiteindelijk probeer je dan een beetje te compenseren door wat harder te drukken, de zaag schuiner te houden enz. Wij gingen dus na 1/4 dak te hebben gezaagd extra zaagjes halen. Een klein uurtje later weer verder met zagen. Zaag kapot! Het complete asje met draad in het binnenwerk van de zaag naar de kl*te. Pffff, even mijn zinnen verzetten, eten, plan van aanpak bijstellen en verder. Dan maar met de decoupeerzaag van binnenuit. Dat ging als een speer. Wel veel zaagsel in de bus helaas, maar daarvoor hadden we alles afgeplakt met folie. Buitenkant met de stofzuiger erbij (zodra de dakoperatie achter de rug is zal ik de wagen eerst goed met water schoonspuiten). We hebben eerst een rechthoek eruit gezaagd en vervolgens op de manier van Patrick (Pluuke) de ronding aan de voorzijde. Daarna meteen alle gaten tbv klinkmoeren en popnagels geboord, randen afgebraamd en alles opgeruimd. Oja, ook nog een kabelboom moeten solderen . Inmiddels was het 20:00 en daarna ook nog even het gespoten hefdak opgehaald. Dat was toch nog een positieve afsluiting van de dag! 23:30 weer thuis, Morgenavond primer en verder met de profielen. We houden de moet erin natuurlijk, maar ik had het net even anders voorgesteld Ik heb niet heel veel foto's genomen, maar zal zeker nog een serie laten zien. Wellicht morgenavond een aantal foto's.
Re: Van T4 naar California
Hmmm...dat klinkt wel een beetje frustrerend ja.
Had eigenlijk niet zo veel ruzie met het zaagje.
Maar als je meer lucht hebt zaagt het ook beter en krijgt ie minder voor zijn kiezen.
Heb na 3/4 dak het 2e zaagje pas gemonteerd, en ook ge-oliede lucht gebruikt, wel belangrijk voor gereedschaop op lucht !
Verklaart misschien waarom de jouwe de geest gaf...
In ieder geval belangrijk om de rust te bewaren om alles toch goed te doen, wat is één dag op de hele klus hè.
Het gaat vast en zeker goedkomen, we zijn benieuwd naar het eindresultaat !
Had eigenlijk niet zo veel ruzie met het zaagje.
Maar als je meer lucht hebt zaagt het ook beter en krijgt ie minder voor zijn kiezen.
Heb na 3/4 dak het 2e zaagje pas gemonteerd, en ook ge-oliede lucht gebruikt, wel belangrijk voor gereedschaop op lucht !
Verklaart misschien waarom de jouwe de geest gaf...
In ieder geval belangrijk om de rust te bewaren om alles toch goed te doen, wat is één dag op de hele klus hè.
Het gaat vast en zeker goedkomen, we zijn benieuwd naar het eindresultaat !
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- multivan_rob
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 22 feb 2009, 22:45
- Locatie: Amersfoort
Re: Van T4 naar California
Succes gewenst,met de verdere opbouw. blijf ondanks alle tegenslag zorgvuldig werken, maar zo te lezen doe je dat ook!! ik ben benieuwd naar jouw foto's !!
T5 1,9 Tdi en wel zwart
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Van T4 naar California
Kom op Jorrit,
het gaat je lukken
het gaat je lukken
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Van T4 naar California
Vertederend hoor Peter ;)Multivan Generation schreef:Kom op Jorrit,
het gaat je lukken
Vandaag na het werk nog maar even verder gegaan. Alle profielen er tijdelijk in gezet. Popnagels doorgestoken en de rest van de te boren gaten afgetekend (veel!). Gaten boren, gaten afbramen en de randen vijlen. De vier gaten rondom de sluitplaat ook geboord. Ik moet enkel nog het 14 mm gat, maar daar wacht ik nog even mee. Het afbramen heb ik met een grote boor gedaan. dat werkt best prettig. Tenslotte het hele zaakje nog in de wash primer gezet. Ik vraag me nu alleen af wat ik het beste kan doen. Zink-alu spray erover, of hamerite? Wat denken jullie. Ik weet niet zeker of zink-alu over een primer mag.
Het is eindelijk tijd geworden om de profielen te gaan plaatsen. Dat is de volgende stap. Woensdagavond waarschijnlijk. Daarna de gootblokken monteren en de alu profielen voor het tentdoek. Zaterdag moet het dak er kant en klaar op zitten incl. de windafwijzer.
Erg fijn trouwens dat mijn vader met hand en spandiensten weer eens onmisbaar was tijdens de werkzaamheden! Thnx.
TIjd voor wat foto's.
Re: Van T4 naar California
En nog even traditioneel de afwas doen! Ook leuk
Alles netjes gesorteerd.
Alles netjes gesorteerd.
Re: Van T4 naar California
Kijk....dat gaat de goede kant op !
Zinkspray lekker laten liggen, in de spuitbus zit oplosmiddel en dat vreet meteen je primer op > wordt een zootje.
Hammerite is eigenlijk bedoeld om op direct roestig metaal te zetten.
Het beste is gewoon een beetje (rode) lak, maar de hammerite zal ook wel voldoen.
Zinkspray lekker laten liggen, in de spuitbus zit oplosmiddel en dat vreet meteen je primer op > wordt een zootje.
Hammerite is eigenlijk bedoeld om op direct roestig metaal te zetten.
Het beste is gewoon een beetje (rode) lak, maar de hammerite zal ook wel voldoen.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Van T4 naar California
Het is net of ik de foto's op mijn eigen harddisk bekijk
Zier er goed uit hoor
Zier er goed uit hoor
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Van T4 naar California
Ja Peter, allemaal jou schuld
Heb idd 2 lagen hammerite over de primer gezet en vanavond na het werk nog bezig geweest met de voorste gootblokken. Hell yeah!
Wat een gekloot. Eerst het linker blok schoongemaakt, geschuurd, gepolijst met commandant (heeft bij mij weinig effect gehad trouwens) en daarna gepast. Ik heb het achterste gat van het gootblok overgenomen van het donordak dat ging prima. Het blok geplaatst (losjes) en een druppeltje acrylkit aan het schroefgaatje van het voorste schroefnokje gedaan. Als je nu het blok in de goot plaatst en weer verwijderd dan heb je de positie van het voorste gat. Van binnenuit kom ik echter nauwelijks bij dat gat (geen wonder dat ze bij het donordak alleen de achterste gaten hebben gebruikt). Aan de linkerkant ging het iets makkelijker, oftewel, het blok aan die zijde zit ietsje meer naar voren en is dus makkelijker vast te schroeven door het gat in de A-stijl. De paar mm verschil moet ik maar oplossen door de kit iets verder door te zetten. Ik heb nog niks gekit maar de blokken voor de voorkant liggen klaar!
Ik heb een schroefje in de A-stijl (rechts) laten vallen. Waar kan ik deze terugvinden? Of gaat die vlieger niet op?
Trouwens, door de gaten voor de gootblokken ruim te boren, kun je ook wat speelruimte creeeren voor de plaatsing in de goot.
Morgenavond verstevigingsframe kitten en poppen!
Heb idd 2 lagen hammerite over de primer gezet en vanavond na het werk nog bezig geweest met de voorste gootblokken. Hell yeah!
Wat een gekloot. Eerst het linker blok schoongemaakt, geschuurd, gepolijst met commandant (heeft bij mij weinig effect gehad trouwens) en daarna gepast. Ik heb het achterste gat van het gootblok overgenomen van het donordak dat ging prima. Het blok geplaatst (losjes) en een druppeltje acrylkit aan het schroefgaatje van het voorste schroefnokje gedaan. Als je nu het blok in de goot plaatst en weer verwijderd dan heb je de positie van het voorste gat. Van binnenuit kom ik echter nauwelijks bij dat gat (geen wonder dat ze bij het donordak alleen de achterste gaten hebben gebruikt). Aan de linkerkant ging het iets makkelijker, oftewel, het blok aan die zijde zit ietsje meer naar voren en is dus makkelijker vast te schroeven door het gat in de A-stijl. De paar mm verschil moet ik maar oplossen door de kit iets verder door te zetten. Ik heb nog niks gekit maar de blokken voor de voorkant liggen klaar!
Ik heb een schroefje in de A-stijl (rechts) laten vallen. Waar kan ik deze terugvinden? Of gaat die vlieger niet op?
Trouwens, door de gaten voor de gootblokken ruim te boren, kun je ook wat speelruimte creeeren voor de plaatsing in de goot.
Morgenavond verstevigingsframe kitten en poppen!
Re: Van T4 naar California
Wie o wie kan mij aan de juiste blindklinkmoeren helpen. Ik heb de verkeerde (klembereik). Stad en land afgebeld en gezocht maar niks te krijgen. Zijn er mensen die er nog 10 over hebben wellicht? Ik heb ze eigenlijk snel nodig
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Van T4 naar California
welke heb je nodig, heb het e.e.a. liggen, m6 en m8 zit morgen of in Oud-Beijerland of vanaf eind van de middag en zondag in Kedichem bij Leerdam.
Kom ook bij Oskar die weer naar Hollandscheveld gaat maar is wel de vraag of hij....
Kom ook bij Oskar die weer naar Hollandscheveld gaat maar is wel de vraag of hij....
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: Van T4 naar California
@sgsdebruijn, je hebt mail