Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Aanschaf T6 en (slaap)hefdak
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21 apr 2021, 06:24
Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak
Hallo,
Ik heb verleden jaar een T6 LB Multivan 4 Motion 200pk DSG in Duitsland gekocht.
Toen ik die wilde verzekeren schrok ik me rot. Hoge premie, €2000,- aan electronica + een maandabonnement voor het volgsysteem.
Ik ben bij NKC uitgekomen. Tijdens ombouw ( hefdak en keukentje) de ombouwverzekering a €60/mnd. Na keuring €90,-/mnd. Geen extra investeringen, standaard startonderbreker voldoet.
Zoals hieronder gezegd: telefoontje naar NKC
Succes
Jan
Ik heb verleden jaar een T6 LB Multivan 4 Motion 200pk DSG in Duitsland gekocht.
Toen ik die wilde verzekeren schrok ik me rot. Hoge premie, €2000,- aan electronica + een maandabonnement voor het volgsysteem.
Ik ben bij NKC uitgekomen. Tijdens ombouw ( hefdak en keukentje) de ombouwverzekering a €60/mnd. Na keuring €90,-/mnd. Geen extra investeringen, standaard startonderbreker voldoet.
Zoals hieronder gezegd: telefoontje naar NKC
Succes
Jan
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21 apr 2021, 06:24
Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak
Aanvullend: verzekerd op basis van dagwaarde. Mocht ik zelf Opgeven. Heb ik gedaan ahv de totale kosten die ik gemaakt heb. €65.000,-
Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak
Voor alle duidelijkheid, het enige qua diefstalbeveiliging is je originele startonderbreker?
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak
Een bearlock of construct slot lijkt me geen overbodige luxe
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak
Lijkt wel of mensen alleen kijken naar een zo goedkoop mogelijke premie. Een bus kost echt serieus geld, zeker een recente.
Ik zou niet van minimale eisen uitgaan maar veel extra zaken doen.
Moet er niet aan denken dat de bus ongewild naar andere 'eigenaar' over gaat of gestript wordt terug gevonden.
Ik zou niet van minimale eisen uitgaan maar veel extra zaken doen.
Moet er niet aan denken dat de bus ongewild naar andere 'eigenaar' over gaat of gestript wordt terug gevonden.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak
Denk dat het er hier nieteens zozeer de discussie is wat het goedkoopste is, maar meer dat er zoveel verschil aan eisen van verzekeringen zit.Multivan Generation schreef: ↑01 mei 2021, 14:55 Lijkt wel of mensen alleen kijken naar een zo goedkoop mogelijke premie. Een bus kost echt serieus geld, zeker een recente.
Ik zou niet van minimale eisen uitgaan maar veel extra zaken doen.
Moet er niet aan denken dat de bus ongewild naar andere 'eigenaar' over gaat of gestript wordt terug gevonden.
We weten idd allemaal dat deze bussen duur en gewild zijn, maar toch zijn er verzekeringen die er anders instaan.
Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak
Wat maakt dat uit of je jou bezit nu wel op niet knap beveiligd?
Niemand wil natuurlijk teveel betalen incl ik niet, maar even los van verzekeren zou ik mijn bus knap beveiligen. Moet er niet aan denken dat mijn bus gestolen zou worden
Niemand wil natuurlijk teveel betalen incl ik niet, maar even los van verzekeren zou ik mijn bus knap beveiligen. Moet er niet aan denken dat mijn bus gestolen zou worden
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak
Dat de premie van een multivan met wat toeters en bellen aangekleed, hoger ligt als een zelfbouw camper lijkt me logisch. Bij een camper gaat een verzekering uit van een basis transporter met wat extra's denk ik.. en die prijs ligt zo 30.000 euro lager. Grove schatting.
Kijk eens naar een alarm gebaseerd op canbus met aparte sleutelhanger, bijvoorbeeld via YouTube Kai Stüven, combineer dat met een bearlock, verander je OBD aansluiting, en je bent al een heel eind.
Kijk eens naar een alarm gebaseerd op canbus met aparte sleutelhanger, bijvoorbeeld via YouTube Kai Stüven, combineer dat met een bearlock, verander je OBD aansluiting, en je bent al een heel eind.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak
Ik vind het inderdaad met name bijzonder te noemen dat je bij een multivan als personenauto volledig elektronisch moet beveiligen om tegen diefstal verzekerd te zijn, dit heeft te maken met de catalogusprijs. Bij campers wordt er ten eerste gekeken naar de dagwaarde of taxatiewaarde, dat vind ik dan wel weer logisch. Minder logisch vind ik de nadruk op mechanische sloten. Zoals gezegd is de startonderbreker vaak voldoende bij een camperverzekering, als het gaat om elektronische beveiliging. Om tegen diefstal verzekerd te zijn dien je dat dan aan te vullen met een keur aan mechanische sloten, bij de ene is een bearlock voldoende, bij de ander vragen zij tevens een OBD lock en een protectieplaat onder je motorkap (tegen handmatig in 'D' zetten.
Ik ben absoluut voor goede beveiliging, begrijp me niet verkeerd. Maar in principe vind ik meer dan de verzekeringseis niet echt nodig. Wat werkt nu beter, elektronisch of mechanische beveiliging? En als het ene beter werkt, waarom wordt dit dan niet gewoon voor alle type auto's gevraagd. Zelfs bij dezelfde verzekeraard houden ze er andere eisen op na voor 'auto' of 'camper'.
Nou ja, knappe dief die mijn bus straks nog weet mee te nemen met een klasse 3 alarm, peilzender, versnellingsbakslot, obd lock en protectieplaat...
Hierbij een foto tijdens ons eerste uitstapje gister!
Ik ben absoluut voor goede beveiliging, begrijp me niet verkeerd. Maar in principe vind ik meer dan de verzekeringseis niet echt nodig. Wat werkt nu beter, elektronisch of mechanische beveiliging? En als het ene beter werkt, waarom wordt dit dan niet gewoon voor alle type auto's gevraagd. Zelfs bij dezelfde verzekeraard houden ze er andere eisen op na voor 'auto' of 'camper'.
Nou ja, knappe dief die mijn bus straks nog weet mee te nemen met een klasse 3 alarm, peilzender, versnellingsbakslot, obd lock en protectieplaat...
Hierbij een foto tijdens ons eerste uitstapje gister!
Laatst gewijzigd door kameel30 op 17 mei 2021, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak
Mooie bus hoor. Vind de chrome strip aan de zijkant ook mooie toevoeging ( had onze vorige ook) maakt de bus net ff wat minder massief zwart.kameel30 schreef: ↑02 mei 2021, 10:51 Ik vind het inderdaad met name bijzonder te noemen dat je bij een multivan als personenauto volledig elektronisch moet beveiligen om tegen diefstal verzekerd te zijn, dit heeft te maken met de catalogusprijs. Bij campers wordt er ten eerste gekeken naar de dagwaarde of taxatiewaarde, dat vind ik dan wel weer logisch. Minder logisch vind ik de nadruk op mechanische sloten. Zoals gezegd is de startonderbreker vaak voldoende bij een camperverzekering, als het gaat om elektronische beveiliging. Om tegen diefstal verzekerd te zijn dien je dat dan aan te vullen met een keur aan mechanische sloten, bij de ene is een bearlock voldoende, bij de ander vragen zij tevens een OBD lock en een protectieplaat onder je motorkap (tegen handmatig in 'D' zetten.
Ik ben absoluut voor goede beveiliging, begrijp me niet verkeerd. Maar in principe vind ik meer dan de verzekeringseis niet echt nodig. Wat werkt nu beter, elektronisch of mechanische beveiliging? En als het ene beter werkt, waarom wordt dit dan niet gewoon voor alle type auto's gevraagd. Zelfs bij dezelfde verzekeraard houden ze er andere eisen op na voor 'auto' of 'camper'.
Nou ja, knappe dief die mijn bus straks nog weet mee te nemen met een klasse 3 alarm, peilzender, versnellingsbakslot, obd lock en protectieplaat...
Hierbij een foto tijdens ons eerste uitstapje gister!
Is de bus nu verder helemaal klaar qua ombouw ed.
Wij zijn er nog steeds niet uit. Ook omdat op dit moment nog steeds niet DE bus is gevonden.
Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak
Dankjewel, ik ben er erg blij en tevreden mee! Ombouw moet nog plaatsvinden. Voor het dak hoop ik op een plekje de komende weken ivm uitval, die kans was namelijk aanwezig door omstandigheden bij een andere klant. En anders wordt het eind augustus/begin september. Eenmaal in mijn bezit, voelt het ook wel wat cru om het dak van zo'n nette en relatief nieuwe bus open te slijpen, haha, maar ja. Ik ga wel in overleg met de bouwer om wellicht de led en airco unit iets meer naar voren te plaatsen zodat deze nog goed gebruikt kan worden. Het idee was nu om die zoveel mogelijk naar achteren te plaatsen zodat er meer sta-ruimte ontstaat. Maar ik vind die dingen best chique en zou het zonde vinden als die letterlijk naar de achtergrond verdwijnt. Ik moet er immers al één volledig inleveren...Jimmy77 schreef: ↑02 mei 2021, 13:17
Mooie bus hoor. Vind de chrome strip aan de zijkant ook mooie toevoeging ( had onze vorige ook) maakt de bus net ff wat minder massief zwart.
Is de bus nu verder helemaal klaar qua ombouw ed.
Wij zijn er nog steeds niet uit. Ook omdat op dit moment nog steeds niet DE bus is gevonden.
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak
Knappe bus met mooie kleur.
Zuinig op zijn
Welk dak wil je laten inbouwen en waar/bij wie?
Zuinig op zijn
Welk dak wil je laten inbouwen en waar/bij wie?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak
Snap je hoor qua dak, het is ook een flinke investering die voor de deur staat. Wij hadden dat bij onze vorige bus ook wel een beetje. De bus is zo mooi en dan ga je er iets op ( laten) monteren.kameel30 schreef: ↑06 mei 2021, 14:43Dankjewel, ik ben er erg blij en tevreden mee! Ombouw moet nog plaatsvinden. Voor het dak hoop ik op een plekje de komende weken ivm uitval, die kans was namelijk aanwezig door omstandigheden bij een andere klant. En anders wordt het eind augustus/begin september. Eenmaal in mijn bezit, voelt het ook wel wat cru om het dak van zo'n nette en relatief nieuwe bus open te slijpen, haha, maar ja. Ik ga wel in overleg met de bouwer om wellicht de led en airco unit iets meer naar voren te plaatsen zodat deze nog goed gebruikt kan worden. Het idee was nu om die zoveel mogelijk naar achteren te plaatsen zodat er meer sta-ruimte ontstaat. Maar ik vind die dingen best chique en zou het zonde vinden als die letterlijk naar de achtergrond verdwijnt. Ik moet er immers al één volledig inleveren...Jimmy77 schreef: ↑02 mei 2021, 13:17
Mooie bus hoor. Vind de chrome strip aan de zijkant ook mooie toevoeging ( had onze vorige ook) maakt de bus net ff wat minder massief zwart.
Is de bus nu verder helemaal klaar qua ombouw ed.
Wij zijn er nog steeds niet uit. Ook omdat op dit moment nog steeds niet DE bus is gevonden.
Onze T5 leek wel beetje op jouw bus ( ook type highline zwart met chrome strip en lederen bekleding) maar eenmaal af ben je er vast blij mee.
Ik begrijp dus dat je nu duur tarief rijdt ?( personenauto) dat is dan nog ff af zien tot aug/ sept.)
Wij hebben dan alleen ( goede) ervaring met het atriondak maar de airco unit iets naar achter is eigenlijk wel fijn. Maar misschien hangt dat ook van je indeling achter af. En hoever naar achter zal ook verschillend zijn per type dak.
Wij hadden dus 7 zits en dan de 2e rij stoelen contra. Het keukenblokje stond tussen de stoelen.
De unit zat in dit geval mooi in het midden van de achtercabine. Onze ervaring is dat de meeste bij instappen op de bank dus helemaal achterin gaan zitten en fus de airco goed zelf kunnen bedienen.
Dat je een unit moet inleveren is idd een nadeel van het hefdak, maar tja het is kiezen of delen.
Veel plezier van je mooie bus
Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak
Ik ga het dak laten inbouwen door FSL/CMC in Lith. Contact met Frans gehad en langs geweest. Erg mooi dak, goede garantie en prima prijs. Al met al wel een goed gevoel bij!Multivan Generation schreef: ↑06 mei 2021, 14:56 Knappe bus met mooie kleur.
Zuinig op zijn
Welk dak wil je laten inbouwen en waar/bij wie?
Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak
Ik ga precies dezelfde indeling toepassen als jij hier schetst, dus 7 zits en compact keukentje, die ik naar verwachting niet vaak zal gebruiken.Jimmy77 schreef: ↑06 mei 2021, 21:58
Snap je hoor qua dak, het is ook een flinke investering die voor de deur staat. Wij hadden dat bij onze vorige bus ook wel een beetje. De bus is zo mooi en dan ga je er iets op ( laten) monteren.
Onze T5 leek wel beetje op jouw bus ( ook type highline zwart met chrome strip en lederen bekleding) maar eenmaal af ben je er vast blij mee.
Ik begrijp dus dat je nu duur tarief rijdt ?( personenauto) dat is dan nog ff af zien tot aug/ sept.)
Wij hebben dan alleen ( goede) ervaring met het atriondak maar de airco unit iets naar achter is eigenlijk wel fijn. Maar misschien hangt dat ook van je indeling achter af. En hoever naar achter zal ook verschillend zijn per type dak.
Wij hadden dus 7 zits en dan de 2e rij stoelen contra. Het keukenblokje stond tussen de stoelen.
De unit zat in dit geval mooi in het midden van de achtercabine. Onze ervaring is dat de meeste bij instappen op de bank dus helemaal achterin gaan zitten en fus de airco goed zelf kunnen bedienen.
Dat je een unit moet inleveren is idd een nadeel van het hefdak, maar tja het is kiezen of delen.
Veel plezier van je mooie bus
Ja, ik ga er wel aan geloven hoor, dus de ombouw en dakje komt er wel, maar inderdaad, het voelt wel s een soort heiligschennis, zo'n puntgaaf dak openscheuren ;-).
Ja we rijden nu even op vol tarief, niets an te doen. Maar eerlijk gezegd beleef ik er zoveel plezier aan, het is het me dubbel en dwars waard. Vandaag voor het eerst een lange rit gemaakt voor mijn werk, leek wel vakantie!
Toevoeging: zijn jullie al wat verder eigenlijk met de zoektocht?