Ieder zijn wens! De reden waarom ik iets dergelijks aan het maken ben (zal later als het klaar een stukje schrijven en foto’s plaatsen) is dat onze Multivan primair een tweede auto is met 5 zitplaatsen ( zelfs 6, we hebben nog een extra stoel) voor het grootste deel van het jaar en het gebruik als campertje bij ons opgeteld maar een paar weken per jaar is. Dus een echte camper is bij ons onnodig.
Tot voor kort werd er geslapen op een zelfgemaakt’ Vanessa-Mobile Camping - achtig” bed met losse bedplanken die aan een vast deel (een soort Multiflex board) gehaakt wordt. Sliep prima, super stabiel maar als je laat op de avond van ‘zitten’ naar ‘slapen’ om wilde bouwen was dat (zeker na een paar glaasjes wijn) toch wel een drempel waar je je overheen moest slepen. Om voldoende ruimte te hebben om die bedplanken te manoeuvreren moest je eigenlijk de achterklep even open zetten, met kans op muggen e.d., maar ook geluidsoverlast voor evt. andere kampeerders. Het moest dus anders en dat ben ik nu aan het uitvoeren.
Met een Multivan doe je weliswaar concessies aan opbergmogelijkheden t.o.v. een California-achtige indeling maar juist niet aan de afmetingen van het bed (want dat is bij ons bijna 150 breed) en dat vonden wij weer een pluspunt.
Om tòch zoveel mogelijk mee te kunnen nemen heb ik in de bagageruimte een uittrekplateau gemaakt (waarop 0,5 m3 aan kampeerspullen kan staan deels in stapelkratten) en heb ik een aantal handige kastjes op verloren plekjes in de bus gemaakt. Kleding gaat bij ons in van die raamtassen, super handig.
Heel wat anders dus dan zo’n heel fraai ingerichte camper (VW of anders) maar past ook niet echt bij de manier waarop wij onze (tussendoor) vakanties willen vieren in voorjaar, zomer of najaar. Wintervakanties doen we niet met de bus. We hebben een koelkastje, kunnen koken, de Zuheizer doet eventueel dienst als standkachel (werkt heel goed in de T6) we hebben een goed en zo breed mogelijk bed (als het straks weer klaar is tenminste). Meer hebben we niet nodig. Dat wil zeggen: sinds kort hebben we er een een opblaastent bij om de leefruimte te vergroten (Isola Air Turbo).
De aanleiding daarvoor was eigenlijk onze laatste tipje in september waarbij de dagen alweer korter werden en de avonden al flink koud waren en we toch zoveel mogelijk buiten wilden leven. Deze tent staat echt in een minuut of 7 en het is daarmee ook voor bij enkele overnachting gauw de moeite waard om het ding op te zetten. Hij kan gekoppeld worden aan de bus maar ook zelfstandig staan. Handig als je met de bus weg wilt (en tafel en stoelen en evt. toilet etc. kunt achterlaten.
Vorige week waren we even op de camperbeurs in Utrecht en daar hebben we onze ogen uitgekeken naar allerlei moois en slims. Maar wat een geld …….!