240 in plaats van 228?
Dat is 12 mm waarvan je 6 mm ruimte moet vinden. Dat lijkt mij toch wel haalbaar. Belangrijker is de omtrek van je vliegwiel.
mvg Rick
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Vast vliegwiel, Koppeling ombouw T4 ACV motor
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Vast vliegwiel, Koppeling ombouw T4 ACV motor
Geert , lees ook even dit topic (over ombouw naar 240mm AXG koppeling) :
viewtopic.php?f=12&t=36039&hilit=syncro" onclick="window.open(this.href);return false;
De koppeling van een AXG is 10mm dikker , waardoor alles opschuift (motor hangt 10 mm meer opzij ook) , en de bak ook moet uitgefreest worden om die 10mm kwijt te kunnen .
Nu is het wel nog eens op te meten of de T5 koppeling ook "dikker" is , zoals de AXG koppeling . Maar ik vermoed van wel , want de T5 koppeling kan nog meer koppel verwerken dan die van de AXG .
viewtopic.php?f=12&t=36039&hilit=syncro" onclick="window.open(this.href);return false;
De koppeling van een AXG is 10mm dikker , waardoor alles opschuift (motor hangt 10 mm meer opzij ook) , en de bak ook moet uitgefreest worden om die 10mm kwijt te kunnen .
Nu is het wel nog eens op te meten of de T5 koppeling ook "dikker" is , zoals de AXG koppeling . Maar ik vermoed van wel , want de T5 koppeling kan nog meer koppel verwerken dan die van de AXG .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Vast vliegwiel, Koppeling ombouw T4 ACV motor
Dank je wel, Pascal
Heb je een PB gestuurd
Heb je een PB gestuurd
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: Vast vliegwiel, Koppeling ombouw T4 ACV motor
Ja, 10 mm opzij is minder handig. Maar goed, zou er dan ook niet een 6 bak achter kunnen van een T5?
Als je dan toch bezig bent...
mvg Rick
Als je dan toch bezig bent...
mvg Rick