Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
acv motor ombouwen naar 850 TDI
- m.c van den berg
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
nog geen reactie van zijn RDW keuring :alarm
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Nog niet, bel steeds het rdw of ze het kenteken al hebben maar niet dus.
Als ik politie bel zeggen ze steeds dat ze me terugbellen maar doen ze niet.
Sprak een steekproefcontroleur van het rdw en vindt het onzin dat ze kenteken hebben ingenomen en dat dat op deze grond ook niet mag dus dat ik brief moet schrijven naar de politie om kenteken terug te krijgen, hij zij ook het enige wat wij in dit geval gaan doen is weer een apk keuring die die dus al net gehad heeft.
Ik heb ook geen ontvangstbewijs toegestuurd gekregen van politie wat oom agent wel beloofde.
Als ik politie bel zeggen ze steeds dat ze me terugbellen maar doen ze niet.
Sprak een steekproefcontroleur van het rdw en vindt het onzin dat ze kenteken hebben ingenomen en dat dat op deze grond ook niet mag dus dat ik brief moet schrijven naar de politie om kenteken terug te krijgen, hij zij ook het enige wat wij in dit geval gaan doen is weer een apk keuring die die dus al net gehad heeft.
Ik heb ook geen ontvangstbewijs toegestuurd gekregen van politie wat oom agent wel beloofde.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Dat is weer Holland op zijn best dus.
Lekker duidelijk voor de burger.
Ik ben benieuwd hoe het af loopt met je kenteken bewijs.
Ik ben enkele jaren terug ook bij de rdw geweest met mijn corrado omdat ik de 20vt op kenteken wilde hebben.
Binnen 5 minuten stond ik weer buiten, goedgekeurd met complimenten over de inbouw.
Er werd niet eens naar de remmen gekeken !
Lekker duidelijk voor de burger.
Ik ben benieuwd hoe het af loopt met je kenteken bewijs.
Ik ben enkele jaren terug ook bij de rdw geweest met mijn corrado omdat ik de 20vt op kenteken wilde hebben.
Binnen 5 minuten stond ik weer buiten, goedgekeurd met complimenten over de inbouw.
Er werd niet eens naar de remmen gekeken !
T5 GP Multivan Edition 25
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Als je de regeltjes niet kent ben je altijd de pineut want ome agent heeft altijd gelijk of het nu in NL of B is maar als je de kleine lettertjes wel goed kent dan kan je ome agent wel is laten blozenjulien schreef:Nog niet, bel steeds het rdw of ze het kenteken al hebben maar niet dus.
Als ik politie bel zeggen ze steeds dat ze me terugbellen maar doen ze niet.
Sprak een steekproefcontroleur van het rdw en vindt het onzin dat ze kenteken hebben ingenomen en dat dat op deze grond ook niet mag dus dat ik brief moet schrijven naar de politie om kenteken terug te krijgen, hij zij ook het enige wat wij in dit geval gaan doen is weer een apk keuring die die dus al net gehad heeft.
Ik heb ook geen ontvangstbewijs toegestuurd gekregen van politie wat oom agent wel beloofde.
Hopelijk is het snel geregeld en kan je verder met je project !
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Afspraak op 1 oktober, voorlopig komt er een nieuwe originele tussen en einddemper van een ahy 151pk onder, want als een apk station geluidsmeting heeft mogen ze het ook gebruiken en bij rdw hebben ze dat uiteraard.
Ik ook en heb gemeten op 0,5 meter van m'n uitlaat en kom uit op 102,5 DB,is dus teveel.
Ik ook en heb gemeten op 0,5 meter van m'n uitlaat en kom uit op 102,5 DB,is dus teveel.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Tja, dat valt opjulien schreef:Ze zagen me intercooler die een tikje groot uitgevallen is....Oviivo schreef:Waarom vermoedde men meer vermogen dan op kenteken? Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze dat zomaar ff controleren zonder aanleiding ...
Me onderste grill zit er nog niet in.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
102,5 db is idd best veel mijn kawasaki ZX10R maakt dynamisch gemeten 105db bij +/-14000rpm en ben dan ook in Francorchamps van het circuit gehaald want daar is de max 101dbjulien schreef:Afspraak op 1 oktober, voorlopig komt er een nieuwe originele tussen en einddemper van een ahy 151pk onder, want als een apk station geluidsmeting heeft mogen ze het ook gebruiken en bij rdw hebben ze dat uiteraard.
Ik ook en heb gemeten op 0,5 meter van m'n uitlaat en kom uit op 102,5 DB,is dus teveel.
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Denk dat mijn meting echt te dicht bij uitlaat was, was nl 2.500 tpm onbelast en deed geen pijn aan me oren maar toch maar voor zekerheid tussen en einddemper.
Origineel VW heb ze al binnen voor een lange wielbasis, de 151PK is dus ook ooit in een lange wielbasis geleverd.
Ik heb niet de budgetversie gehaald want die verkopen ze ook bij VW maar de echt originele duurde nog langer om binnen te krijgen ook want niemand koopt blijkbaar meer origineel voor een t4...
Gelukkig is de uitlaat redelijk dik 2.5 inch dus gaat me nagenoeg geen vermogen kosten en hou ook niet van herrie dus vind het wel goed zo.
Nu alleen nog bovenste draagarmrubbers....
Origineel VW heb ze al binnen voor een lange wielbasis, de 151PK is dus ook ooit in een lange wielbasis geleverd.
Ik heb niet de budgetversie gehaald want die verkopen ze ook bij VW maar de echt originele duurde nog langer om binnen te krijgen ook want niemand koopt blijkbaar meer origineel voor een t4...
Gelukkig is de uitlaat redelijk dik 2.5 inch dus gaat me nagenoeg geen vermogen kosten en hou ook niet van herrie dus vind het wel goed zo.
Nu alleen nog bovenste draagarmrubbers....
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Kon je die niet mee bestellen dan?julien schreef: Nu alleen nog bovenste draagarmrubbers....
Kon het even niet laten, sorry.julien schreef: want niemand koopt blijkbaar meer origineel voor een t4...
Wel benieuwd wat hij straks aan dB's scoort met de originele uitlaat.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
draagarm rubbers heb ik al, maar is niet een klusje van een uur voor de bovenste he en heb het nog al druk.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Mijn koppeling trekt het vermogen trouwens ook niet meer, hij slipt vanaf zijn 3e versnelling.
Dus rijd nooit meer op vol vermogen, hou de koppelling graag nog even heel...
Dus rijd nooit meer op vol vermogen, hou de koppelling graag nog even heel...
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Dit was wel te verwachtenjulien schreef:Mijn koppeling trekt het vermogen trouwens ook niet meer, hij slipt vanaf zijn 3e versnelling.
Dus rijd nooit meer op vol vermogen, hou de koppelling graag nog even heel...
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
komt 151pk koopelingsset in en een 151 versnellingsbak.
En een nieuw vliegwiel.
En een nieuw vliegwiel.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Het is ondertussen al 1 oktober geweest.
Hoe is nu de stand van zaken?
Hoe is nu de stand van zaken?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...