Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vraagje over voorraam

vragen over de T5
Plaats reactie
herman94
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16
Locatie: eindhoven

vraagje over voorraam

Bericht door herman94 »

heb van het weekend een andere voorraam laten plaatsen keurig gedaan overigs. maar ik twijfel of het wel de goede is bij mijn binnenspiegel is het anders als voorheen .de komplete raam lijkt lichter en moet er boven in geen donkere band in lopen ?klinkt misschien raar met die donkere band weet ik ook niet meer of hij in de oude raam zat .
het gaat over een multivan highline de nieuwe ruitcode is 43 r 001051 misschien kan iemand dit nakijken .dan hoor ik het graag
herman 94
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: vraagje over voorraam

Bericht door HP Hulscher »

misschien hebben ze je geen getinte ruit gegeven. Die zijn duurder namelijk.
T5-nov 2007-kwb-130pk-automaat-offroadgrey-16"Ronal-sidebars-60jr ed.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: vraagje over voorraam

Bericht door hendrikus »

alle ruiten voor een T5 zijn getint, blank glas is voor de T5 niet eens te krijgen. Het kan wel wezen dat je nu een zonneband mist boven in de voorruit, je hebt nl ruiten met een grijze baan en zonder deze grijze baan. Bij een goed bedrijf zullen ze je gevraagd hebben of je ook een zonneband of een regensensor boven in had toen je de afspraak maakte.

En anders kunnen ze het vast wel nakijken. Rijd ff bij ze langs en vraag of je oude ruit mag zien eventueel, kun je vergelijken. Maar qua kleur is er maar 1 optie
T4 2.5TDI 88pk 1999
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: vraagje over voorraam

Bericht door Harry 341 »

Een getinte ruit is niet duurder maar goedkoper...dat is mij door carglass verteld bij het vervangen van mijn voorruit.Ik had blank glas en vroeg wat ik moest bijbetalen voor een getinte ruit,niets dus.
Blank glas moest speciaal besteld worden omdat tegenwoordig alle ruiten standaard getint zijn.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: vraagje over voorraam

Bericht door hendrikus »

getinte ruit is wel iets duurder, maar dat is maar een paar euro. Het feit dat er geen verschil word gemaakt komt denk ik gewoon omdat ze direkt een ruit wouden plaatsen. Een eventuele blamke ruit is zo besteld binnen een dag en kost verder niks extra. En een getinte ruit hadden ze wss gewoon liggen en dus makkelijker voor ze. Wij hebben idd ook alleen een getinte ruit liggen, blank moet bij ons ook besteld worden
T4 2.5TDI 88pk 1999
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: vraagje over voorraam

Bericht door Harry 341 »

Oké...weer wat geleerd.
grtz.Harry
Plaats reactie