Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vervangen sensor/schakelaar

vragen over de T5
Plaats reactie
jdrogenbroek
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2007, 20:51
Locatie: Woerden

vervangen sensor/schakelaar

Bericht door jdrogenbroek »

Weet iemand of het zinnig is om, op het moment dat een sensor/schakelaar eenmaal een storing geeft (gemerkt door de auto uit te lezen)deze gelijk te vervangen? Het gaat in dit geval om de nokkenas sensor en remlicht schakelaar/sensor.

Verder ben ik benieuwd of het hout snijdt dat de dealer een 'rauw en onregelmatig lopende motor' wijdt aan de nokkenas sensor. Kan het vervangen inderdaad dit probleem oplossen of is dit niet zo. T5 met 1.9 TDI blok.

alvast dank,

groet,

Jeroen
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: vervangen sensor/schakelaar

Bericht door Pim 328 »

Meestal als je een storing hebt van remlichtschakelaar, dan kan dit zijn dat de lampjes kapot zijn, de zekering of de schakelaar zelf. kan ook zijn van een aanhangwagen die je er achter hebt gehad.

Rauw en onregelmatig lopen, denk ik niet dat dit aan de nokkenas sensor ligt, maar eerder aan een kapot vliegwiel.

Als de nokkenas sensor kapot is zal je alleen merken dat de motor slecht aan zal slaan, duurt veel langer voordat de motor aanslaat. normaal gesproken springt je motor al aan bij het omdraaien van de sleutel, nu zal de motor eerst een paar ronddraaien voordat deze aan slaat.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: vervangen sensor/schakelaar

Bericht door Kobus »

@ Pim 328: Ik zie in jouw antwoord iets wat bij mijn bus wel eens aan de hand kan zijn. Hij wil bij kouder weer wat lastiger aanslaan en komt dan de eerste paar omwentelingen echt moeizaam op gang (met een forse pluim). Als ie eenmaal draait loopt ie weer mooi rond. Het voorgloeisysteem is al eens nagekeken en daar vond men niks bijzonders; hoewel ik ook 's zomers 3 tot 5 seconden moet gloeien voordat het voorgloeilampje uitgaat?
Met BP Ultimate start ie overigens een stuk beter.
stop the rat race
Plaats reactie