hallo
Ik heb een multivan 174 pk die ik wil chiptunnen maar werd me door vw dealer afgeraden, omdat de t5 fe nerveus zou worden in eerste versnelling en vooral met nat weer zou die veel gaan spinnen .
Dus aan de heren die een 174pk hebben en die de t5 gechipt hebben hoevere is het waar en wat is jullie ervaring ermee het is een hand geschakelde versie
KURT
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
chiptunning 174pk
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Wil ik gelijk even vragen of er op dit forum 174 pk'ers zijn getuned door Tunex.(http://www.tunex.nl)
Goedkope tuning(géén powerbox maar chiptuning)
Klinkt namelijk te mooi om waar te zijn: €250
Ik krijg bij zulke prijzen een beetje argwaan............
Bvd voor jullie antwoorden
Goedkope tuning(géén powerbox maar chiptuning)
Klinkt namelijk te mooi om waar te zijn: €250
Ik krijg bij zulke prijzen een beetje argwaan............
Bvd voor jullie antwoorden
174(200) pk automaat: bij nat wegdek wegrijden, spinnen als een dolle.
Banden laten sipen: helpt flink maar is zeker nog lang niet weg.
Pirelli Scorpion STR 235/17
Moet bij optrekken altijd voorzichtig gas geven, als de tractioncontrol ingrijpt geeft ie klappen alsof de hele aandrijving er onder uit komt.
Zet soms de tc even uit omdat ie dan "normaal" doorspint.
Heb het al meer gezegd: als er een 4wd automaat uikomt koop ik 'm.
Groeten van Guus
Banden laten sipen: helpt flink maar is zeker nog lang niet weg.
Pirelli Scorpion STR 235/17
Moet bij optrekken altijd voorzichtig gas geven, als de tractioncontrol ingrijpt geeft ie klappen alsof de hele aandrijving er onder uit komt.
Zet soms de tc even uit omdat ie dan "normaal" doorspint.
Heb het al meer gezegd: als er een 4wd automaat uikomt koop ik 'm.
Groeten van Guus
Heb een Multivan 174 pk die door de dealer is gechipt naar 195 pk. (Abt). In mijn instructieboekje staat een stempel van de dealer met daarin het nummer van het regelapparaat. De bus rijdt ongeveer rond de 200 km per uur (teller). Het klopt, dat hij nerveus is in de eerste versnelling. Je moet voorzichtig gas geven, daar je anders hoog in de toeren raakt. Verder rij ik normaak erg rustig met de auto, het is leuk dat je weet voldoende vermogentge hebben om een snelle jongen eens af te troefen. Verder trek ik een zware Fendt caravan en is extra vermogen welkom, waarbij ik wil aantekenen dat een originele 174 pk voor dit doel ook voldoende vermogen heeft.
Re: chiptunning 174pk
kurt schreef:hallo
Ik heb een multivan 174 pk die ik wil chiptunnen maar werd me door vw dealer afgeraden, omdat de t5 fe nerveus zou worden in eerste versnelling en vooral met nat weer zou die veel gaan spinnen .
Dus aan de heren die een 174pk hebben en die de t5 gechipt hebben hoevere is het waar en wat is jullie ervaring ermee het is een hand geschakelde versie
KURT
Ik zou me niet druk maken over de eerste versnelling. Die is er alleen om de wagen aan het rollen te krijgen. Optrekken doe je vervolgens met de tweede en de hogere versnellingen. Zeker als je motor gechipt is gaat dit perfect.
Met andere woorden: bij het optrekken zo snel mogelijk in de tweede versnelling schakelen en dan gas geven...............................