Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Klok er uit Toerenteller er in. HELP

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Klok er uit Toerenteller er in. HELP

Bericht door francisco »

heeft iemand ervaring hoe je de klok kan vervangen door een toeren teller. was net bij de VW. maar die kunnen wel verkopen maar inbouwen hadden ze wijnig verstand van. onderdelen kosten €47,- inc btw maar hoe het moet worden aangesloten heb ik geen ervaring mee.

wie kan me dit uitleggen.

grt Frank
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Als ik het me goed herinner kun je de units compleet overzetten, de bedrading ( lees print banen ) lopen door de gehele klokken spel heen en worden middels het afklemmen op positie gehouden. Alle aanwezige opties zouden denk ik ( weet ik dus niet zeker) aanwezig moeten zijn. Het enigste wat je dus nog moet aansluiten is een extra draad vanaf de dynamo (W aansluiting, niet op alle dynamo's aanwezig).

Als alles dan goed is aangesloten zou het moeten gaan werken.

René
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

Bedoel je dat alle soldeer banen er al zitten. klok verwijderen en toernteller er in. komt hij van zelf tegen de huiste baanen. Maar moet ik daar dan niks solderen??

op mij dynamo zit wel een W aansuiting :lach. maar zo ver ik weet (diverse bedrijven na gevraagd) zit deze bekabeling al in de kabelboom. maar welke (A) :muur

denk dat ik de unit er uit moet hallen en dan door meten met uv metertje. dan zie vanzelf de meter op lopen als je gas geeft.. (toch?)

grt frank
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

De printbanen zitten in een dunne kunstof plaat geplakt. Alle printbanen zijn al aanwezig in de diverse modellen klok, alleen bij de ene is bijv de klok aangesloten en bij de nader kun je een toerenteller aansluiten. Door de printbanen te vergrendelen middels het indrukken van een stekker in de behuizing borg je het kunstof met de ingeplakte printbanen. Is wel lastig uit te leggen, maar hoop dat je het een beetje snapt wat ik bedoel.

Wat voor klokkenspel is het eigenlijk, een met groene verlichting neem ik maar gemaks halve aan, want met die andere tellerunits heb ik nog geen ervaring. (die met de blauwe verlichting)
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

dus als ik het goedbegrijp. kun je de klok er netjes uit hallen. Daar onder zitten de juiste printbanen voor de toerenteller. als je de toeren teller er op zet drukt hij de juiste pinnen op de printbanen?? of moet ik die solderen?.

grt frank
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

de toerenteller kun je er als het goed is zo opdrukken, alles weer in elkaar schroeven en dan zou alles moeten werken.

Er komt geen soldeerbout aan te pas..

René
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

klinkt goed :jumpklap .

even kijken wanneer de VW kan leveren en dan gaan we spelen :happy

grt frank
Plaats reactie