Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Uitlaatgas!

vragen over de T5
Plaats reactie
jvds
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2009, 15:50

Uitlaatgas!

Bericht door jvds »

Mijn T5 Multivan 130 PK stinkt af en toe naar uitlaatgas in de cabine. sommige zeggen een haarschuurtje in het uitlaatspruitstuk. Andere zeggen de aansluiting bij de turbo!
Wie heeft er meer dit probleem gehad? en weet wat er aan te doen?
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: Uitlaatgas!

Bericht door raymondo »

ik had dit probleem ook..... alle argumenten van de dealer ook over een of anderf extra dieselmotertje waarvan de uitlaat bij je rechtervoorwiel zit( waar ook je interiuerfilterzit) die in de winter je moter blok helpt om eerder warm te worden wat daarvan waar is weet ik niet...... maar bij mij wat het probleem een kapotte turbo en uitlaatspruitstuk.. beide zijn vervangen onder garantie en probleem op gelost... Kon het merken dat het al langer was ook in de zomer vandaar dat ik het verhaal over dat motertje niet geloofde want me interieur ging niet langer als 25000 km en dan was die echt zwart... alleen jammer dat het 3 filters later pas aan het licht kwam dat er iets aan de hand was...
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Uitlaatgas!

Bericht door Jeroen T5 204 »

Uitlaatgas die je ruikt kan inderdaad van je bijverwarmer zijn.
Je kan controleren of je deze hebt door te kijken of er een sticker op de deur zit aan de bestuurderskant.

Als je de bus uitzet na een rit zie je ook rook onder je bus wegkomen.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: Uitlaatgas!

Bericht door Pim 328 »

We hebben er genoeg van gehad op het werk (ambulance's). Spruitstuk eraf halen en laten vlakken en alle pakkingen, ringen en klemmen
vernieuwen. Tevens de tapeinden vervangen van het spruitstuk deze breken nogal eens met vastdraaien van de nieuwe moeren.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
jvds
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2009, 15:50

Re: Uitlaatgas!

Bericht door jvds »

Hé Pim328, Jou verhaal lijkt te kloppen met het probleem van de uitlaatgassen! Weet je ook wat zoiets kost, of kan ik bij jou langs komen om het te maken?
Plaats reactie