Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bilstein b6 schokbrekers

vragen over de T5
Plaats reactie
kurt
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 feb 2007, 23:00

bilstein b6 schokbrekers

Bericht door kurt »

Hallo

Ik ga van de week h&r verlagen en dan wil ik ook de voorschokbrekers vervangen naar bilsein b6 maar schijnt dat het moelijk verkrijgbaar is de voor schokbrekers of ze verschillen veel in prijs verschil ene zegt 230 euro alleen voor en de ene 540 euro alleen voor ,dus die gene die een adres weet die zijn allemaal welkom

KURT
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Niels949 »

Hey Kurt,

Heb net vorige week een setje Bilstein B6 onder gezet en tegelijk nieuwe verlaginsveren van H&R. Bevalt uitstekend!

Deze set en/of alleen de Bilstein B6 dempers kun je vinden op Ebay.de

Gewoon even Bilstein B6 in de zoekfunctie tikken en dan vind je ze.
Op Ebay staan de sets voor scherpe prijzen.

Ik meen dat alleen een setje dempers (dus voor en achter) 350 euro kost op Ebay.de Hier komen dan nog verzendkosten a 15 euro bij.

Succes ermee!

Groeten,

Niels949
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

Ik heb een paar maanden geleden 4 x Bilstein B4 laten monteren en deze waren 15 per stuk goedkoper dan de B6,de B6 is wat sportiever en bedoeld voor verlaagde bussen.
Ik heb ze in Zwaag eronder laten gooien,het adres vind je via http://www.bilstein.de,zoeken op dealers.

suc6 :happy
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: bilstein b6 schokbrekers

Bericht door Marcel E »

Net bij de bandenboer ook even mijn schokdempers laten testen omdat ik de bus nogal vind deinen en hellen in de bochten en omdat de kont bij een drempel behoorlijk richting wegdek duikt.

Voor waren ze prima in orde maar achter maakt de grafiek een vrije val (14 en 15% demping)
Nu overweeg ik daar Bilstein B6 onder te gooien.

Nou houd ik wel van een beetje stugge vering maar heeft toevallig iemand ervaring met deze dempers als je bus in het uiterste geval een keer een paar honderd kilo aan lading heeft maar verder de meeste tijd zonder lading rijdt?
Zijn ze dan te stug en kan ik beter de B4 pakken of heeft de lading daar verder weinig mee te maken?

Iemand een idee of het een probleem is als je voor (Gewoon de standaard) en achter verschillende dempers hebt?
Ik ga er eigenlijk vanuit dat het geen probleem zal zijn.
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: bilstein b6 schokbrekers

Bericht door Multivan Generation »

Bilstein B6 is niet hard, en verbetert de wegligging en zorgt hierdoor ook voor een kortere remweg.
Sportieve dempers wil niet automatisch zeggen dat het hard is.. :bonk

Gewoon doen, je zult versteld staan.
En 15% demping is dus helemaal aan gort..
Op 60% wordt vervanging al aanbevolen.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: bilstein b6 schokbrekers

Bericht door Marcel E »

Hmzz, voor zit rond 50%.
Ik had Google al geraadpleegd maar kon zosnel niets vinden over die %.
Aangezien ik ook nog nieuwe zomerbanden moet hebben en deze op een setje lichtmetaal wil leggen wou ik de voorkant sowieso nog even uitstellen.

Ik vind trouwens met 100.000 km de dempers aan gort wel wat snel maar het blijft natuurlijk wel een ex-bouwvakkersbusje. :nuts
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: bilstein b6 schokbrekers

Bericht door raymondo »

mmm ik vind 100.000 ook wel erg vlot.... mijn oude bus was vanaf dag 1 verlaagd met V maxx.. en bij de 180.000 had ik een nieuwe schroefset van H&R met billstein gekocht in Hardenberg.. Helaas was er toen van montage niks gekomen....
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: bilstein b6 schokbrekers

Bericht door Marcel E »

Ze zitten eronder en de eerste indruk is dat het een goede keus is geweest.

Bij de oprit van de snelweg niet meer de neiging de weg bijna met de spiegel aan te tikken en geen drempels meer meesleuren. :nuts

270 euro incluis montage viel me nog reuze mee.
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: bilstein b6 schokbrekers

Bericht door Multivan Generation »

@ marcel E:

je schreef:
Nou houd ik wel van een beetje stugge vering maar heeft toevallig iemand ervaring met deze dempers als je bus in het uiterste geval een keer een paar honderd kilo aan lading heeft maar verder de meeste tijd zonder lading rijdt?
Zijn ze dan te stug en kan ik beter de B4 pakken of heeft de lading daar verder weinig mee te maken?
Vind je ze stug of zijn ze comfortabel?
En vind je het een verbetering?

De ervaringen van mensen met een T4 i.c.m. Bilstein B6 zijn goed,
dus ik was benieuwd naar je ervaringen i.c.m. de T5..

groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: bilstein b6 schokbrekers

Bericht door Marcel E »

Sorry voor de late reactie maar ik was even druk met werken enzo.

De dempers voelen uiteraard stugger, maar dat is gezien de toestand van mijn oude dempers niet verwonderlijk.
Ik vind ze met een lege transporter echter nog steeds comfortabel genoeg.
Ervaring met de originele dempers in nieuwstaat heb ik niet dus wat dat betreft moet ik je het antwoord helaas schuldig blijven.

De wagen reageert aanzienlijk beter op oneffenheden in de weg en bij drempels neem ik de klinkers niet meer mee aan de trekhaak.

Wat betreft het overhellen in de bocht ervaar ik minder noemenswaardige verschillen.
Ik neig eens te kijken naar een iets stuggere stabilisatorstang en als dat niet mocht helpen eventueel een setje Eibach.

Het begint trouwens nu wel te jeuken om ook de voorkant aan te pakken. :nuts
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: bilstein b6 schokbrekers

Bericht door pieters »

Hallo Wjwellers,

Rondom konis bevallen me prima.

Voor is het nog een aardig klusje.
Verder niet verlaagd ofzo.
Orgineel lichtmetaal 17 inch van volkswagen 235 55 17

Succes allemaal.
Plaats reactie