Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
UNIROYAL RAINMAX
UNIROYAL RAINMAX
weet iemand of het verschil tussen UNIROYAL RAINMAX en GOOD YEAR CARGO G 26 groot is op nat wegdek?
en hoe zit het met de levensduur?
voor de standaardmaat 205/65/15
mvg
stijn
en hoe zit het met de levensduur?
voor de standaardmaat 205/65/15
mvg
stijn
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
-
- Berichten: 1164
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
- Locatie: ommen
Re: UNIROYAL RAINMAX
Ik rij inmiddels 405000km met goodyear op de zelfde bus, maar heb 1 keer de uniroyal er op gehad maar nooit weer.
Vond de wegligging minder en de slijtage veel erger.
Vond de wegligging minder en de slijtage veel erger.
Groetjes Driekus Ardesch
Re: UNIROYAL RAINMAX
Ik heb ook Rainmaxen gehad, en vond ze héél sletig. nu heb ik Michelin Agilis, iets duurder, maar héél tevreden van!
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: UNIROYAL RAINMAX
goeiedag eem
ik heb een bedrijfswagen gehad met goodyear cargo geen goeie ervaring mee slijten vierkant en dan gaat je stuur hakken
michelin gemonteerd en probleem weg
ik rij zelf met conti v8 vindt ze lawaaierig mijn voorkeur is ook michelin
trouwens standaard is 195 70 15
uniroyal heb ik geen ervaring mee
mvg ronald
ik heb een bedrijfswagen gehad met goodyear cargo geen goeie ervaring mee slijten vierkant en dan gaat je stuur hakken
michelin gemonteerd en probleem weg
ik rij zelf met conti v8 vindt ze lawaaierig mijn voorkeur is ook michelin
trouwens standaard is 195 70 15
uniroyal heb ik geen ervaring mee
mvg ronald
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Re: UNIROYAL RAINMAX
Uniroyal goede grip zekers in nat maar nadeel is de snelle slijtage, Goodyear stevige band kan tegen stootje maar inderdaat erg gevoelig voor cuppen kappen van de band. Conti stug en lawaaiig en mindere grip in de regen. bridgestone duravis goede grip, lange levensduur, redelijk stil,stug.
Michelin agilles topper stil, goede grip, lange levensduur. Eventueel goede vervanger voor de michelin is de kleber transpro. Heeft namelijk exact zelfde karkas opbouw als de michelin agilles en ook levensduur erg goed en stevig stil comfortabel maar net maar euro goedkoper.
Groetjes bartt4 banden specialist van het noorden
Michelin agilles topper stil, goede grip, lange levensduur. Eventueel goede vervanger voor de michelin is de kleber transpro. Heeft namelijk exact zelfde karkas opbouw als de michelin agilles en ook levensduur erg goed en stevig stil comfortabel maar net maar euro goedkoper.
Groetjes bartt4 banden specialist van het noorden
RUBBEREXPRESS
-
- Berichten: 1164
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
- Locatie: ommen
Re: UNIROYAL RAINMAX
He Bart,
De goodyear cargo c 26 is het volgens mij dat is een oude type als het goed is, toen ik mijn bus nieuw kreeg in 1999 zat er de opvolger van de hiervoor genoemde band op en dat was een drama, ik weet het type niet meer maar binnen 18000km kwam bij een van de achterbanden het draad voor de dag. Nadat de auto met 12000km is uitgelijnd voor en achter omdat de banden raar gingen slijten, later bleek dat er bij dat type na een tijd rijden als de banden warm waren er lucht tussen het loopvlak en het canvas kwam en daardoor een vreemde ronding kreeg en begon dan ook te trillen.
Wanneer het extreem werd kon ik in de buitenspiegel het achterwiel zien huppelen, de banden zijn naar het laboratorium in luxemburg geweest voor onderzoek.
De goodyear cargo c 26 is het volgens mij dat is een oude type als het goed is, toen ik mijn bus nieuw kreeg in 1999 zat er de opvolger van de hiervoor genoemde band op en dat was een drama, ik weet het type niet meer maar binnen 18000km kwam bij een van de achterbanden het draad voor de dag. Nadat de auto met 12000km is uitgelijnd voor en achter omdat de banden raar gingen slijten, later bleek dat er bij dat type na een tijd rijden als de banden warm waren er lucht tussen het loopvlak en het canvas kwam en daardoor een vreemde ronding kreeg en begon dan ook te trillen.
Wanneer het extreem werd kon ik in de buitenspiegel het achterwiel zien huppelen, de banden zijn naar het laboratorium in luxemburg geweest voor onderzoek.
Groetjes Driekus Ardesch
Re: UNIROYAL RAINMAX
Klopt zijn inerdaad types geweest destijds die last hadden van separatie9lucht tussen karkas en buiten rubber. De huidige zijn wel beter maar absoluut niet mijn favoriet.ardesch 879 schreef:He Bart,
De goodyear cargo c 26 is het volgens mij dat is een oude type als het goed is, toen ik mijn bus nieuw kreeg in 1999 zat er de opvolger van de hiervoor genoemde band op en dat was een drama, ik weet het type niet meer maar binnen 18000km kwam bij een van de achterbanden het draad voor de dag. Nadat de auto met 12000km is uitgelijnd voor en achter omdat de banden raar gingen slijten, later bleek dat er bij dat type na een tijd rijden als de banden warm waren er lucht tussen het loopvlak en het canvas kwam en daardoor een vreemde ronding kreeg en begon dan ook te trillen.
Wanneer het extreem werd kon ik in de buitenspiegel het achterwiel zien huppelen, de banden zijn naar het laboratorium in luxemburg geweest voor onderzoek.
RUBBEREXPRESS
Re: UNIROYAL RAINMAX
ok bedankt voor de uiteenzetting en de ervaringen
ik dacht uniroyal, dat moet een goede band zijn, niet dus.
Michelin agilles of kleber transpro dus.
die zijn dus beter bij regenweer dan cargo 26?
ik dacht uniroyal, dat moet een goede band zijn, niet dus.
Michelin agilles of kleber transpro dus.
die zijn dus beter bij regenweer dan cargo 26?
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
Re: UNIROYAL RAINMAX
Hallo,
weet iemand mij te vertellen of de standaard band 195/70/r15 en een bredere band 205/65/r15
verschil uitmaakt met de wegligging.
Nog een paar weekjes en dan zet ik er nieuwe banden onder.
Ik twijfel nog welke ik wil plaatsen eronder.
Ik weet wel (denk ik) dat het de michelin agilis gaat worden.
Maar kleber trans pro sluit ik ook niet helemaal uit.
Wat is het verschil in prijs, tussen die twee?
weet iemand mij te vertellen of de standaard band 195/70/r15 en een bredere band 205/65/r15
verschil uitmaakt met de wegligging.
Nog een paar weekjes en dan zet ik er nieuwe banden onder.
Ik twijfel nog welke ik wil plaatsen eronder.
Ik weet wel (denk ik) dat het de michelin agilis gaat worden.
Maar kleber trans pro sluit ik ook niet helemaal uit.
Wat is het verschil in prijs, tussen die twee?
Re: UNIROYAL RAINMAX
ja ik wil dit ook wel graag weten.kolebrie schreef:Hallo,
weet iemand mij te vertellen of de standaard band 195/70/r15 en een bredere band 205/65/r15
verschil uitmaakt met de wegligging.
Nog een paar weekjes en dan zet ik er nieuwe banden onder.
Ik twijfel nog welke ik wil plaatsen eronder.
Ik weet wel (denk ik) dat het de michelin agilis gaat worden.
Maar kleber trans pro sluit ik ook niet helemaal uit.
Wat is het verschil in prijs, tussen die twee?
als je standaard op 205/65/15 rijdt is in de winter dan 195/70/15 goed of neem je dan ook beter 205/65/15?
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
Re: UNIROYAL RAINMAX
ik ben nog steeds gek van mijn conti vanco 2 ,maar stug en grip in de regen mmm ja en nee.
wat ik vind van conti is de bandespanning die moet even hoger zijn dan de fabrikant opgeeft.
als ik kijk naar de vivaro 34 voor en 3.7 achter is nu 3.7 voor en 4.0 achter en rijd stukken beter.
maar is natuurlijk mijn mening
wat ik vind van conti is de bandespanning die moet even hoger zijn dan de fabrikant opgeeft.
als ik kijk naar de vivaro 34 voor en 3.7 achter is nu 3.7 voor en 4.0 achter en rijd stukken beter.
maar is natuurlijk mijn mening
Re: UNIROYAL RAINMAX
Zo even een update :alarm
Stijnh en ik zijn nog steeds benieuwd of iemand weet of er verschil is qua wegligging met de bandenmaten.
Het gaat om 195/70/r15 en 205/65/r15.
Stijnh en ik zijn nog steeds benieuwd of iemand weet of er verschil is qua wegligging met de bandenmaten.
Het gaat om 195/70/r15 en 205/65/r15.
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: UNIROYAL RAINMAX
De 195/70/15 banden zijn de bijna altijd echte "bestelwagenbanden" , m.a.w. weinig tot geen grip , en ontzettend hard (om lang mee te gaan) en de 205/65/15 banden zijn de iets comfortabelere banden met (voor de meeste merken toch) betere grip en wegligging , mooier profiel , en iets zachter .kolebrie schreef:Zo even een update :alarm
Stijnh en ik zijn nog steeds benieuwd of iemand weet of er verschil is qua wegligging met de bandenmaten.
Het gaat om 195/70/r15 en 205/65/r15.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: UNIROYAL RAINMAX
Op een transporter (muv 150pk) wel, de caravelle kwam op 205/65/15 (volgens de lijst met geleverde opties van de mijne tenminste wel) de 150pk heeft 16"velgenDuveltje-77 schreef: trouwens standaard is 195 70 15
mvg ronald
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: UNIROYAL RAINMAX
Niet altijd , de mijne had er standaard 205/65/15 onder .Duveltje-77 schreef: trouwens standaard is 195 70 15
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper