wie heeft er evaring met de powerbox van essing in venray
vermogen gaat van 174 naar 204 pk en het koppel van 400 naar 510 n/m
voor de prijs hoef je het niet te laten euro 299 inc inbouw
http://www.dieseltuning.nl/
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
dieseltunning essing
dieseltunning essing
Laatst gewijzigd door mvmmark op 06 mar 2007, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
????????????
Dat lijken me vrij optimistische waarden voor een powerbox van die prijs.
Een powerbox kan namelijk niet alle noodzakelijke parameters van het motormanegement aanpassen en is dus een soort compromis.
Voor een verantwoorde tuning kun je beter kiezen voor het laten chippen door een gerenommeerde tuner. Deze biedt ook een behoorlijke garantieverzekering.
Een powerbox kan namelijk niet alle noodzakelijke parameters van het motormanegement aanpassen en is dus een soort compromis.
Voor een verantwoorde tuning kun je beter kiezen voor het laten chippen door een gerenommeerde tuner. Deze biedt ook een behoorlijke garantieverzekering.
Ik heb in het verleden wel eens laten weten dat ik al eens met die mensen heb staan praten en merk dat ze héél goed weten waar ze mee bezig zijn.
De vermogenswinst is WEL aannemelijk, ze bieden tegen meerprijs een rollenbankproef aan.
De vermogenswinst komt in dit geval niet van een turbodrukverhoging maar door langere inspuittijden. Er wordt dus bij dezelfde hoeveelheid lucht (want de turbo doet niets extra) meer brandstof ingespoten. Ze geven op de website overigens wel aan dat hun powerbox continu realtime de uitlaatgassamenstelling in de gaten houdt en bijstuurt, er zou dus geen hoop roetvorming bijkomen. Dat kun je niet van alle andere tuners zeggen....
Groeten van Guus
De vermogenswinst is WEL aannemelijk, ze bieden tegen meerprijs een rollenbankproef aan.
De vermogenswinst komt in dit geval niet van een turbodrukverhoging maar door langere inspuittijden. Er wordt dus bij dezelfde hoeveelheid lucht (want de turbo doet niets extra) meer brandstof ingespoten. Ze geven op de website overigens wel aan dat hun powerbox continu realtime de uitlaatgassamenstelling in de gaten houdt en bijstuurt, er zou dus geen hoop roetvorming bijkomen. Dat kun je niet van alle andere tuners zeggen....
Groeten van Guus
vandaag de powerbox laten instaleren
wat een verschil de moter loop mooier en heeft een veel meer kracht onderin
maar gelijk een lange rit gemaakt voor mijn werk en tot mijn verbazing geeft de verbruiks meter bij 120km/u 7.2 ; per 100km aan was eerst 8.8
tot nu toe zeer tevreden
grt mark multivan dc 204pk
wat een verschil de moter loop mooier en heeft een veel meer kracht onderin
maar gelijk een lange rit gemaakt voor mijn werk en tot mijn verbazing geeft de verbruiks meter bij 120km/u 7.2 ; per 100km aan was eerst 8.8
tot nu toe zeer tevreden
grt mark multivan dc 204pk
gesloten systeem
De T5's met roetfilter af fabriek beschikken over een zg. gesloten systeem. Er zit echter geen lambdasonde in. De enige sensoren in het uitlaatsysteem zijn twee drukopnemers, één voor het het roetfilter en één na het roetfilter. Bij een schoon filter is er in principe geen drukverschil. Bij verzadigd filter is er wel sprake van een drukverschil. De grootte van het drukverschil is de parameter voor het starten van het regeneratieproces om het roetfilter schoon te branden.frits schreef:Guus mijn vraag is dan hoe ze dat dan meten want er
zijn geen sensoren die dat meten behalven
als er een geregelde roetfilter is gemonteerd
De eigenlijke samenstelling van de uitlaatgassen wordt vooralsnog niet direct gemeten.