Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bovenbed verlengen?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
volvosurfer
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 mei 2009, 22:32
Locatie: Bergen op Zoom

Bovenbed verlengen?

Bericht door volvosurfer »

Wij (Volvosurfer en vriendin Dolphinsurfer, die dit schrijft :knipoog) hebben de afgelopen twee nachten in onze T4-camper geslapen, 1 nacht boven en 1 nacht beneden! Was zeker leuk, maar wij gaan nog wel een extra topmatrasje kopen, want dat was toch wel redelijk hard aan de heupen..

Wij willen het liefst boven slapen en daar zouden wij een extra plank willen maken om het gat bij het bovenbed deels of helemaal te dichten, zodat we in de lengte meer ruimte hebben (niet dat we zo lang zijn, maar dan is het toch wat minder krap voor de benen en minder risico dat het kussen naar beneden valt).

Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, hoor ik graag tips!
Jaaaaaa, een mooie California gekocht!!
Gebruikersavatar
laurens
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 feb 2007, 16:21
Locatie: Wijster

Re: Bovenbed verlengen?

Bericht door laurens »

Wij hebben de eerste keer (toen nog een huurcamper) één keer geprobeerd om boven te slapen maar ik had problemen met het krappe voeteneind terwijl ik toch maar 1,85mtr ben.
Dus na een uurtje (of misschien nog wel minder) gauw naar beneden verhuisd.
We slapen nu al 4 jaar onder met de kussens achterin (dus geen last dat ze er af vallen) en als je eens wat naar beneden glijdt hangen gewoon je voeten overboord.
We hebben in amersfoort bij VC een tempurmatras gekocht die je simpel kan oprollen. Is ca 5 cm dik en slaapt voortreffelijk. Kan ik je echt aanraden.
Maar succes met je verder zoeken naar een plankje. De creatievelingen onder ons weten er vast wel wat op.
Wel een opmerking: Als er 's nachts een van de twee even er uit moet (niets is de mens vreemd niet waar) moet de ander wel aan de kant omdat je dat plankje er uit moet halen.
(Of je moet een een trechtertje en een lange slang mee naar boven nemen :nuts )
Laurens Geleynse T4-Westfalia, bouwjaar 2002, 102 pk (zilveren) Tdi
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Bovenbed verlengen?

Bericht door koos 890 »

laurens schreef:Wel een opmerking: Als er 's nachts een van de twee even er uit moet (niets is de mens vreemd niet waar) moet de ander wel aan de kant omdat je dat plankje er uit moet halen.
(Of je moet een een trechtertje en een lange slang mee naar boven nemen :nuts )
Er zijn meer opties Laurens : tenalady of een pamper met plasgootje :bifun :bifun :bifun :bifun
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2037
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Bovenbed verlengen?

Bericht door chv »

Ik denk dat de meeste Westfaliabezitters beneden slapen. Wij zeker i.v.m nachtelijke uitstapjes. Een verleng plankje voor boven lijkt me dan heel onhandig. Bovendien heb je meer faciliteiten beneden zoals licht en zo. Verder stijgt warme lucht dus is het beneden vaak koeler.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Bovenbed verlengen?

Bericht door heartbeat »

Ja wij hebben er al een paar jaar een en slapen beneden dit wel met een traagfoam matrasje erop deze komt bij poptop vandaan kan ik je echt aanraden ook is het beneden stiller en koeler als je met zijn tweeen ben zou ik de bedplank weg halen als je dan op een plek staat en je dak open kan je lekker boven op het andere stuk plank je spullen kwijt boven slapen is niet verkeerd mijn zoon slaapt soms boven en had het zelfde probleem voor hem hebben we toen een bagage net gekocht en deze monteer je dan als je ligt zodat de kussen door het net wordt op gevangen ..

grt rob
Rob & Lize
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Bovenbed verlengen?

Bericht door sgsdebruijn »

Heej Martijn mail me ff met info, wat hebben jullie gekocht? ben benieuwd!

Ik ga maandag een T4 Westfalia ophalen als alles goe dis aan dat ding (wat ik kan constateren).
Het is een 2.5TDI 102pk uit augustus 1996. alles zit erin, veel extra's (-;
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Bovenbed verlengen?

Bericht door pluuke »

Om te voorkomen dat kinderen naar beneden donderen of in dit geval je kussen heb je dit :
http://cgi.ebay.de/Schutznetz-Kindernet ... 7C294%3A50

Als je de extra lengte niet perse nodig hebt (je zegt dat jullie de langste niet zijn) zou ik niet denken aan een extra "plank".
Je hebt dan al gauw weer "waar laat je het ding", en het monteren/demonteren.
Of het moet scharnieren hebben, zodat het bv opgeklapt onder de matras ligt, en neergeklapt het gat afdicht.
Dat stelt wel behoorlijke eisen aan het scharnier (maatwerk).
Ideaal zou zijn als het gedeeld was (links / rechts), dan kun je wellicht toch noch naar beneden zonder de ander wreed uit zijn slaap te halen.
Alhoewel, je eigen plank opklappen is dan weer moeilijk, immers deze moet weer onder de matras vallen, en ja, daar ligt de ander ook op.

Misschien iets telescopisch aan de onderzijde van de voorste bedplank maken, maar dat moet ook zeer plat zijn want gaat uiteraard weer ten koste van de hoogte binnen. Moet ook weer vergrendeld worden tijdens rijden, anders komt het ding bij het remmen met een knal op je af......

Lijken mij allemaal geen haalbare oplossingen.....
Misschien deze nog (zit maar hardop te denken)
Ken je deze :
Afbeelding
IKEA, deze is welliswaar voor in het bad, gaat even om het idee, een variant hierop is redelijk makkelijk te maken en die zou je in gat hat kunnen plaatsen (draagt links en rechts) en daar de kussens op.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Plaats reactie