Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
wie heeft m'n vorige bus inmiddels?
wie heeft m'n vorige bus inmiddels?
Hi,
Een week of 6 geleden heb ik m'n T4 ingeruild op een Vito. Ik zat gister in het kentekenregister op internet te kijken, en ik zag dat de auto sinds een paar dagen weer op naam staat. Dussss, wie weet, en heeft een weetjeweller hem nu. Het kenteken is 69-BB-XS, heel erg herkenbaar aan twee forse verstralers op de neus (zie ook de footer van de posting).
Groetjes,
Rico
Een week of 6 geleden heb ik m'n T4 ingeruild op een Vito. Ik zat gister in het kentekenregister op internet te kijken, en ik zag dat de auto sinds een paar dagen weer op naam staat. Dussss, wie weet, en heeft een weetjeweller hem nu. Het kenteken is 69-BB-XS, heel erg herkenbaar aan twee forse verstralers op de neus (zie ook de footer van de posting).
Groetjes,
Rico
Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?
En hoe bevalt tie??
wat was de reden???
aju Propje
wat was de reden???
aju Propje
Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?
Je hebt wel lef ! Met die avatar...
(Mag ik toch wel zeggen hè...)
(Mag ik toch wel zeggen hè...)
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?
nu al spijt
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?
weer een painter?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?
Hi allemaal,
Hahahahaha, ja, die reacties kan ik verwachten he, op een T4/T5-forum. Maar de Vito bevalt me prima. We tuffen er nu grofweg anderhalve maand mee rond, en hebben er al 4000 km op zitten. We hebben inmiddels wel een storing achter de rug, tijdens het starten viel alle stroom uit. Na flink zoeken heeft de dealer het gevonden, een loszittende en ge-oxideerde massakabel. Is gister gerepareerd. Maar ach, we hebben een half jaar garantie, dus alles wat nu stuk gaat dat geeft niet.
De reden om de T4 weg te doen? Ik wild eheel graag een bus met luchtvering op voor- en achteras, of beter gezegd airride. Daardoor kan m'n vrouw veel makkelijker instappen, ze is wat moeilijk ter been zeg maar. De auto komt dan vrijwel op de grond te liggen. Ik heb dat eens een keer gezien op de Topsun bus. Verder had ik als wens dat die andere bus dan ook een automaat moest zijn. Heb in een paar T5's-automaat gereden en dat rijdt geweldig. Dus ik aan het zoeken geslagen. Kwam per toeval deze Vito tegen, wist eigenlijk geeneens dat die ook met automaat te krijgen was. En ik had pas nog tegen een collega met een Mercedes E-klasse gezegd: als ik in een Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi . Afijn, een proefrit gemaakt met de Vito. De dag erna een langere proefrit ermee gemaakt met m'n vrouw erbij, en toen waren we al snel rond. De prijs van de auto viel trouwens mee, daar zal die kleur wel aan meegeholpen hebben.
Half juli gaat er een BSS-airride onder de auto gemonteerd worden, hetzelfde systeem als onder de Topsun-T5 van Brian.
Het enige wat ik mis van de T4 is de vijfcilinderroffel. Maar ja, de Vito is bij constante snelheid veel stiller waardoor je de motor niet overdreven hoort. Maar als de motor hard moet werken, b.v. met de caravan er achter in het limburgse heuvelland, dan is het toch wel een beetje een lawaaipapagaai. Voor de rest gewoon een lekker bussie.
Ik moet nog wel even een http://www.weetjewel.com stickers bestellen, want die moet natuurlijk wel ff achterop de bus geplakt worden. Is toch gewoon een gezellig forum! Ik zit inmiddels trouwens ook op het Mercedes-forum, maar qua Vito/Viano-rijders betreft is het daar niet zo druk. Kortom, jullie gaan zeker nog wel postings hier van me zien. En joh, misschien zien we mekaar nog wel bij de nieuwjaarsmeeting. Zal ik m'n Vitootje maar niet tussen de Transportertjes zetten he, hihihi!
Groetjes,
Rico
Hahahahaha, ja, die reacties kan ik verwachten he, op een T4/T5-forum. Maar de Vito bevalt me prima. We tuffen er nu grofweg anderhalve maand mee rond, en hebben er al 4000 km op zitten. We hebben inmiddels wel een storing achter de rug, tijdens het starten viel alle stroom uit. Na flink zoeken heeft de dealer het gevonden, een loszittende en ge-oxideerde massakabel. Is gister gerepareerd. Maar ach, we hebben een half jaar garantie, dus alles wat nu stuk gaat dat geeft niet.
De reden om de T4 weg te doen? Ik wild eheel graag een bus met luchtvering op voor- en achteras, of beter gezegd airride. Daardoor kan m'n vrouw veel makkelijker instappen, ze is wat moeilijk ter been zeg maar. De auto komt dan vrijwel op de grond te liggen. Ik heb dat eens een keer gezien op de Topsun bus. Verder had ik als wens dat die andere bus dan ook een automaat moest zijn. Heb in een paar T5's-automaat gereden en dat rijdt geweldig. Dus ik aan het zoeken geslagen. Kwam per toeval deze Vito tegen, wist eigenlijk geeneens dat die ook met automaat te krijgen was. En ik had pas nog tegen een collega met een Mercedes E-klasse gezegd: als ik in een Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi . Afijn, een proefrit gemaakt met de Vito. De dag erna een langere proefrit ermee gemaakt met m'n vrouw erbij, en toen waren we al snel rond. De prijs van de auto viel trouwens mee, daar zal die kleur wel aan meegeholpen hebben.
Half juli gaat er een BSS-airride onder de auto gemonteerd worden, hetzelfde systeem als onder de Topsun-T5 van Brian.
Het enige wat ik mis van de T4 is de vijfcilinderroffel. Maar ja, de Vito is bij constante snelheid veel stiller waardoor je de motor niet overdreven hoort. Maar als de motor hard moet werken, b.v. met de caravan er achter in het limburgse heuvelland, dan is het toch wel een beetje een lawaaipapagaai. Voor de rest gewoon een lekker bussie.
Ik moet nog wel even een http://www.weetjewel.com stickers bestellen, want die moet natuurlijk wel ff achterop de bus geplakt worden. Is toch gewoon een gezellig forum! Ik zit inmiddels trouwens ook op het Mercedes-forum, maar qua Vito/Viano-rijders betreft is het daar niet zo druk. Kortom, jullie gaan zeker nog wel postings hier van me zien. En joh, misschien zien we mekaar nog wel bij de nieuwjaarsmeeting. Zal ik m'n Vitootje maar niet tussen de Transportertjes zetten he, hihihi!
Groetjes,
Rico
Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?
Hoe is dat ook alweer ..... beter een ster in je raam als in je grille
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?
Yep! Ik zal de ster wel even van de grille afhalen ;-)
- F. de Boer
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
- Locatie: Akkrum
Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?
Hee,
Allemaal niet zo raar , het is altijd nog een busje rijder met of zonder ster.
Maar ja het rijd niet zo goed als een VW natuurlijk.
Allemaal niet zo raar , het is altijd nog een busje rijder met of zonder ster.
Maar ja het rijd niet zo goed als een VW natuurlijk.
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?
Je kunt over die ster toch gewoon een vw logo plakken en achterop T6 plakken?
Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?
Wilco,
Ik zat wel aan iets soortgelijks te denken, maar dan net ff anders. Aangezien m´n vorige bus een T4 was, zat ik te denken aan 4T. Waarom? De T4 heeft voorwielaandrijving en de Vito heeft achterwielaandrijving. Eigenlijk achterstevoren dus
Nu nog iets verzinnen in de trant van Vito 4 .....
Rico
Ik zat wel aan iets soortgelijks te denken, maar dan net ff anders. Aangezien m´n vorige bus een T4 was, zat ik te denken aan 4T. Waarom? De T4 heeft voorwielaandrijving en de Vito heeft achterwielaandrijving. Eigenlijk achterstevoren dus
Nu nog iets verzinnen in de trant van Vito 4 .....
Rico
Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?
Beter een ster in je raam dan een raam in je ster......
Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?
Rico
citaat:
Het enige wat ik mis van de T4 is de vijfcilinderroffel. Maar ja, de Vito is bij constante snelheid veel stiller waardoor je de motor niet overdreven hoort. Maar als de motor hard moet werken, b.v. met de caravan er achter in het limburgse heuvelland, dan is het toch wel een beetje een lawaaipapagaai. Voor de rest gewoon een lekker bussie.
aah die herken ik ,is bij de vivaro ook zo lekker stil maar ooo als het werken moet klinkt het erg rauw
citaat:
Het enige wat ik mis van de T4 is de vijfcilinderroffel. Maar ja, de Vito is bij constante snelheid veel stiller waardoor je de motor niet overdreven hoort. Maar als de motor hard moet werken, b.v. met de caravan er achter in het limburgse heuvelland, dan is het toch wel een beetje een lawaaipapagaai. Voor de rest gewoon een lekker bussie.
aah die herken ik ,is bij de vivaro ook zo lekker stil maar ooo als het werken moet klinkt het erg rauw
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?
Ik vind het zo heerlijk om die 5-cilinderroffel te horen terwijl de turbo er bruut aan gaat zitten sleuren.
Voor mijn werk rij ik de nieuwste Ducato. Deze is veel stiller en dat is het enige pluspunt wat ik zo kan bedenken.
Egbert
Voor mijn werk rij ik de nieuwste Ducato. Deze is veel stiller en dat is het enige pluspunt wat ik zo kan bedenken.
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
Re: wie heeft m'n vorige bus inmiddels?
@Keescv: Ja dat klopt, ik had voor de T4 ook een Vivaro.....