Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Verstuivers
Verstuivers
. . . . . ik vroeg mij laatst eigenlijk af hoe lang verstuivers mee gaan en hoe je nu kan merken dat ze aan revisie dan wel vervanging toe zijn.
De reden is eigenlijk dat laatst een collega achter mij reed en later naar me toe kwam om te vertellen dat er zo'n rare lucht uit de uitlaat kwam.
Geen rook maar gewoon een veemde lucht.
Tijdje terug al een keer diesel reiniger in de tank gedaan om de boel preventief schoon te houden.
Omdat de bus inmiddels de 270.000 gepasserd is kan ik me er wat bij bedenken dat misschien de verstuivers eens een opknapbeurt nodig hebben.
Het gaat overigens om een 1,9 TD
André
De reden is eigenlijk dat laatst een collega achter mij reed en later naar me toe kwam om te vertellen dat er zo'n rare lucht uit de uitlaat kwam.
Geen rook maar gewoon een veemde lucht.
Tijdje terug al een keer diesel reiniger in de tank gedaan om de boel preventief schoon te houden.
Omdat de bus inmiddels de 270.000 gepasserd is kan ik me er wat bij bedenken dat misschien de verstuivers eens een opknapbeurt nodig hebben.
Het gaat overigens om een 1,9 TD
André
- Multivan Generation
- Berichten: 33913
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Verstuivers
Ik heb van een revisie bedrijf vernomen dat er merken en typen zijn,
die zowat na rond de 80.000 km aan revisie toe zijn.
Ook zijn er die veel langer fatsoenlijk blijven werken..
Mijn eigen ervaring is, dat als je ze laat testen,
dat je ze dan ook meteen kunt laten reviseren,
ze zullen er altijd van op knappen...
Laatst nog van iemand een mailtje gehad over verstuivers.
Even wat prijzen voor een TDI.
Revisiedelen voor 88 pk TDI verstuivers per stuk: 85 euro excl
Revisiedelen voor 102 TDI verstuivers per stuk 105 euro excl.
Revisie incl testen 88 pk verstuivers rond de 650 euro incl
Revisie incl testen 102 pk verstuivers rond de 750 euro incl.
Ruilverstuivers origineel VW rond de 1300 euro
Nieuwe verstuivers Bosch rond de 2500 euro..
Conclusie: revisie loont (is het niet geldelijk, dan toch ook voor het milieu en rijplezier)
Prijzen voor TD zullen veel lager liggen..
Ik heb de mijne toen laten reviseren bij Diesel Service Büchli in Harderwijk en dat was netjes gedaan..een aanrader
die zowat na rond de 80.000 km aan revisie toe zijn.
Ook zijn er die veel langer fatsoenlijk blijven werken..
Mijn eigen ervaring is, dat als je ze laat testen,
dat je ze dan ook meteen kunt laten reviseren,
ze zullen er altijd van op knappen...
Laatst nog van iemand een mailtje gehad over verstuivers.
Even wat prijzen voor een TDI.
Revisiedelen voor 88 pk TDI verstuivers per stuk: 85 euro excl
Revisiedelen voor 102 TDI verstuivers per stuk 105 euro excl.
Revisie incl testen 88 pk verstuivers rond de 650 euro incl
Revisie incl testen 102 pk verstuivers rond de 750 euro incl.
Ruilverstuivers origineel VW rond de 1300 euro
Nieuwe verstuivers Bosch rond de 2500 euro..
Conclusie: revisie loont (is het niet geldelijk, dan toch ook voor het milieu en rijplezier)
Prijzen voor TD zullen veel lager liggen..
Ik heb de mijne toen laten reviseren bij Diesel Service Büchli in Harderwijk en dat was netjes gedaan..een aanrader
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Verstuivers
. . . . wat was jou km stand toen je ze liet reviseren ?
André
André
- Multivan Generation
- Berichten: 33913
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Verstuivers
250.000 km maar toen waren ze al heel slecht hoor
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Verstuivers
en peters bus heeft een TDI en jij een 1900, waarschijnlijk anders geconstrueerde verstuivers, totaal niet te vergelijken
de mijne rijd (voor zover ik weet) al 360.000 met de originele verstuivers (ook TDI) en die zullen best niet nieuw meer zijn, maar nog nergens last van
de mijne rijd (voor zover ik weet) al 360.000 met de originele verstuivers (ook TDI) en die zullen best niet nieuw meer zijn, maar nog nergens last van
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Verstuivers
wat wordt er eigenlijk gedaan aan verstuivers voor rivisie?
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 -
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Verstuivers
(goede) revisie houdt in dat de nozzle en naald vervangen worden (de naald en het gat waarin de naald afdicht) daarnaast wordt de veerkracht en daarmee de openingsdruk afgesteld, bij tweetraps verstuivers zou dit dus voor twee drukken moeten)
daarnaast alle eventuele afdichtingsringen vervangen en de verstuiver wordt afgeperst om lekkage en verstuiverbeeld te controlleren.
Nozzle voor de ACV verstuivers kost ruim 100 euro gok ik, daar komt dan nog wat werk bij en dat keer 5 voor de complete set
daarnaast alle eventuele afdichtingsringen vervangen en de verstuiver wordt afgeperst om lekkage en verstuiverbeeld te controlleren.
Nozzle voor de ACV verstuivers kost ruim 100 euro gok ik, daar komt dan nog wat werk bij en dat keer 5 voor de complete set
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Verstuivers
Als ik het goed heb, heb ik een ABL blok en zitten daar misschien andere typen in.
Zal eens kijken wat een revisie bedrijf zegt . . . . . .
Ik heb dus geen last van een nog even dooropende motor als je hem af zet of een moeilijk startende.
Wellicht werken ze prima .. . . . . . wie zal het zeggen !
André
Zal eens kijken wat een revisie bedrijf zegt . . . . . .
Ik heb dus geen last van een nog even dooropende motor als je hem af zet of een moeilijk startende.
Wellicht werken ze prima .. . . . . . wie zal het zeggen !
André
Re: Verstuivers
mijn eerste busje haqd dik 4 ton zonder problemen zelfs meer dan jaar gereden op bijna pure zonnebloem. In me huidige busje heb ik na de revisie motor ook de verstuivers en pomp laten checken. Gemiddeld weg moet voor een 1.9 met of zonder turbo 3 ton gemakkelijk kunnen. Je zou ze eens er uit kunnen draaien en laten checken maar bij geen klachten extreme rook of na dieselen of slecht starten zou ik ze lekker laten zitten
RUBBEREXPRESS