Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Zelf uitlaat vervangen

vragen over de T4
hoefhaan

Zelf uitlaat vervangen

Bericht door hoefhaan »

Een vraag van een leek, dus wellicht willen jullie daar in de antwoorden rekening mee houden;

Mijn uitlaat is geheel slecht, behalve de eerste stukken. De katalysator is matig.
Is een uitlaat makkelijk te vervangen? Dus het gedeelte na de katalysator.
En dan bedoel ik: is het een kwestie van wat bouten losdraaien, oude vervijderen uit de ophanging, de nieuwe uitlaat ophangen en weer vast draaien of komt er meer bij kijken?

klinkt misschien heel stom, maar nogmaals, ik ben een leek en voor mij is een uitlaat vervangen in mijn idee net zoiets als een afvoerpijpje aanleggen.

Wie geeft mij meer duidelijkheid?

De reden dat ik het vraag is dat ik deze auto mogelijk wil gaan inruilen en dit dan wil doen met een gebruikte uitlaat eronder, en geen nieuwe.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Zelf uitlaat vervangen

Bericht door Roger B. (11)61 »

als je geen brug of smeerput ter beschikking hebt wordt het al lastig.

je kunt de auto wel op bokjes zetten en op je rug gaan liggen hengsten, maar dat is geen doen, bovendien kan e.e.a. aardig vastgeroest zitten en dan kun je weleens een acetyleenbrander nodig hebben of haakse slijper (als het er toch onder vandaan moet om weg te gooien) en dat werkt al helemaal niet prettig op je rug onder de auto.

als je wel een brug of smeerput mag gebruiken is het wel te doen, maar zoals gezegd e.e.a kan aardig vastgeroest zijn.

verbindingen zitten met klemmen of flensen aan elkaar en het geheel hangt in rubbers aan de bodem van de auto.

Bij monteren er op letten dat ie recht hangt en nergens tegenaan rammelt